HVP Fuel: palmolie voor vergelijkende verbrandingsolie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/09/06, 16:32

Dag

Het soort olie dat ze kozen, ligt inderdaad dicht bij margarine,
Voor oude diesel in-line zuigerpompen is de originele filtratie over het algemeen 5 micron.

In hun test is het een viltfilter zoals gevonden op olieverwarmingssystemen.

Momenteel test ik de pinda-olie, het is behoorlijk dik, het vriest hier op een nacht momenteel .. met canola-olie is het beter, het is de meest voorkomende in restaurants, er is zelfs een mogelijkheid om te kopen de nieuwe in hoeveelheid heeft 0,5 $ de liters.

filteren van de olie op 1 micron verandert niet veel bij 5 micron voor deze motoren is het geen onzuiverheden die problematisch zijn, het is eerder een soort coagulatie van de olie, we hebben een 900-liter gefilterd om 5 micron en na het een winter te hebben opgeslagen in de zomer nadat het nodig was om opnieuw te beginnen met filteren, het filter van het voertuig snel verstopt, zoals ik nieuwsgierig ben, open ik de filters met een metalen plaat het is zo bedekt gelatine
het is geen paraffine, het is een soort vet.
Een van mijn vuisten om een ​​zomer te laten werken met een eenvoudig auto-oliefilter en niet eens een filter, problemen snel, maar tijdens de 4-tanks die hij doorbracht, ontdekten we dat de prestaties van het voertuig bijna gelijk waren aan diesel. . Zoals ik hierboven zei, heeft zelfs het verwarmen van de olie moeite om door een filter te gaan dat oorspronkelijk voor diesel is ontworpen.
het is deze beperking die ons verhindert om alle kracht van diesel te zoeken, We hebben een dieselbootfilter 5 micron 4 maal groter dan het origineel en minder duur dan de bosh geïnstalleerd, er is een goed verschil in de kracht en de duur.

Voor de nieuwe hogedrukinjectie com rail, rijdend op hoge olie% Ik denk niet dat we feedback hebben van 100 000 km, ik denk dat het nog een aantal jaren zal duren voordat deze oude auto's in staat zullen zijn om toestaan ​​om te experimenteren, ik zie slecht experimenteren met een nieuwe Jetta tenzij je risico's wilt nemen.

Nog een opmerking wanneer de olie goed is afgezet, verzamelt de filtratie slechts zeer weinig residu als er voor wordt gezorgd dat de olie ruim boven het melasse-niveau komt, een dieselfilter op dit pompcircuit heeft tijd nodig om seal. het is voldoende om eenmaal een spoor van vet door te geven en klaar is voor het filter.

Voor het vervuilen van de motoren die de zoon uit elkaar haalt (ik bekijk dit nauwlettend) heeft hij verschillende motoren, één op de ezel die in stand-by draait.
Zelfs degenen die op diesel of stookolie rijden, vinden ook gebroken segmenten gevangen in koolstof, de brandstof is ergens voor, maar het gebruik van het voertuig en de injectoren die scheef plassen zijn veel meer in kwestie.

Het is niet nodig om een ​​expert in motor te zijn, het is noodzakelijk om verschillende te demonteren en de problemen te volgen om te begrijpen.
De diesels zijn dom als je je handen in de zuigers hebt neem kleine handschoenen ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 15/09/06, 21:35

Targol schreef:Jullie die heel sterk zijn in motoren, zullen ongetwijfeld deze vragen kunnen beantwoorden die ik mezelf stel:
  • Waarom koos je palmolie wanneer het, onder alle plantaardige oliën, degene is die de meeste viscositeitsproblemen oplevert, omdat het bij kamertemperatuur in vaste toestand is?
De structuur die deze tests heeft uitgevoerd, wordt CODEART (Samenwerking bij de ontwikkeling van ambachten) genoemd en is actief in ontwikkelingslanden in het zuiden. Dus je had een olie nodig van eenvoudige lokale productie ...

Targol schreef:Dit impliceert (zoals te zien is in het verslag van het experiment) een thermisch geïsoleerd toevoersysteem en vooral 2 olieverwarmingssystemen die de algehele efficiëntie van de "olie" -optie verder verminderen door vergeleken met de "diesel" -optie.
Welke olie u ook gebruikt in een Diesel, deze moet sowieso worden verwarmd voor puur gebruik, anders is de viscositeit veel te hoog.

Targol schreef:
  • Telkens als ik informatie over plantaardige olie in motoren lees (vooral over Econology en Oliomobile), de olie was worden gefilterd op 1µm. Hier wordt hun olie gefilterd op 10µm.
    10 maal grotere deeltjes mogen daarom door het injectiesysteem passeren.
    Kan dit verschil verklaard worden door de "hardheid" van deze Indiase motor vergeleken met (bijvoorbeeld) een common-rail, of kunnen we bepaalde negatieve maatregelen toeschrijven aan het feit dat de motor op olie heeft gelopen (denk ik , bijvoorbeeld bij hogere koolstofafzettingen in motor B)?
  • [...]
    A priori zou ik geneigd zijn te zeggen dat het geen effect heeft, omdat ze niet veel over de slijtage van de onderdelen van de pomp zeiden, en toen ze erover spraken, schreven ze eerder de waargenomen verschillen in de zuurgraad van de olie ...

    Anders ben ik het voor de winterhardheid een beetje eens, dat betekent ook dat de motoren in "lokale" omstandigheden kunnen draaien, waar de beschikbaarheid van efficiënte filters misschien niet gegarandeerd is ...

    Voor filtratie op Olio is de aanbevolen mini voor motoren van oudere generaties 5 µm, niet 1 ...
    0 x
    paotop
    Ik begrijp econologic
    Ik begrijp econologic
    berichten: 139
    Inschrijving: 15/11/05, 11:35
    Plaats: zuidwesten




    par paotop » 23/09/06, 14:03

    als de herinnering het toelaat, is het consumeren van palmolie in grote hoeveelheden als "TEC" tuinmeubelen, een duurzame investering ten gunste van ontbossing.

    maar ik heb het mis ... : Cry:
    0 x
    Christophe
    Modérateur
    Modérateur
    berichten: 79360
    Inschrijving: 10/02/03, 14:06
    Plaats: planet Serre
    x 11060




    par Christophe » 25/09/06, 11:54

    Uh palmolie komt van het fruit en niet van de stam.

    Beeld

    Integendeel, het gebruik ervan zal daarom herbebossing aanmoedigen!
    Dernière édition par Christophe de 06 / 09 / 09, 12: 35, 1 keer bewerkt.
    0 x
    Christophe
    Modérateur
    Modérateur
    berichten: 79360
    Inschrijving: 10/02/03, 14:06
    Plaats: planet Serre
    x 11060




    par Christophe » 25/09/06, 12:29

    Technische vragen / opmerkingen over dit rapport:

    A) Werking van motoren en samenstellingen.

    1) 4-pagina: weerstand van 2200W aangedreven door motorgenerator of externe bron? Omdat het een experimentele assemblage is veronderstel ik externe bron.

    2) 6-pagina: bijna onbegrijpelijk vanwege beschadigingen.

    3) 7 pagina: pkoi zijn de verzendrapporten anders?

    4) 7-pagina: laadbank gegeven aan 3kw in tabel?

    5) 8-pagina: cetaangetal van 62,5 palmolie? Het is veel hoger dan Diesel (tussen 45 en 50). Ik zie het nut niet van de vergelijking met de normen voor koolzaadolie ... het zijn niet dezelfde producten ...

    6) pagina 13: In beide gevallen redelijk lage uitlaatgastemperatuur (olie of diesel) bij "vollast". Naar mijn mening staat de motor niet echt op volle belasting (meer dan 2 ° of 450 ° bij volle belasting).

    In de 2-gevallen is het specifieke verbruik catastrofaal (enkele cilinder van oud ontwerp) maar moet dit worden gekwalificeerd door de opbrengst van de generator die niet optimaal is (25% verlies)? Pkoi hebben ze geen generator van 6 kW gebruikt?

    7) 15-pagina: veel groter rocker-spel op olie, maar ik citeer:

    "Wij zijn van mening dat de verkeerde afstelling zeker niet te wijten is aan het gebruik van palmolie in de motor B. Het is mogelijk dat de verkeerde uitlijning van de kleppen de goede werking van de motor verstoorde.
    motoren (zie interpretaties van de resultaten hieronder).

    Sommige maatregelen zijn daarom mogelijk ook beïnvloed. Het zou interessant zijn om een ​​nieuwe test uit te voeren met de tuimelaars goed afgesteld en om de 50 uur de spelingen te controleren. "


    Vraag: zijn de spelingen opnieuw gedaan op uur 0 na het "inlopen" van motor A?

    8) pagina 16: het rendement van motor A neemt in de loop van de tijd toe, dat van motor B neemt af. Is dit te wijten aan de opmerking 7) over klepspelingen en inlopen?
    0 x
    Christophe
    Modérateur
    Modérateur
    berichten: 79360
    Inschrijving: 10/02/03, 14:06
    Plaats: planet Serre
    x 11060




    par Christophe » 25/09/06, 12:49

    B) Slijtagedelen meten

    1) pagina 18: verkleining van de instelling van 180 naar 160 bar. Dezelfde opmerking dat voor klepspelingen -> een nieuwe "inloop" -test interessant zou zijn.

    2) pagina 19: slijtage door matten van de injectiepompelementen.

    Onthoud ook dat palmolie 80 ° C in de injectiepomp is binnengekomen. Het is echter bekend dat de toename van de temperatuur ook gepaard gaat met een toename van de corrosieve aard.

    Dit feit is moeilijk op te lossen, behalve door een pomp van betere kwaliteit te gebruiken, maar het is "al" een Bosch.

    Kan een voorwaspomp de pomp ook hebben ontlast met olie? Volgens het 7-paginadiagram is er geen.

    "Hij denkt dat de pomp waarschijnlijk 1000 uur kan draaien zonder problemen op te lopen." 1000 uur is niet veel ... een goed onderhouden "industriële" motor zou tussen de 5000 en 10 uur moeten kunnen voordat hij "zware" elementen vervangt.

    3) 22-pagina: vervuiling.

    Concluderend kunnen we stellen dat aan het einde van deze test van 150-uren inderdaad een duidelijkere vervuiling werd opgemerkt in de motor B. Deze vervuiling veroorzaakte echter geen verbrandingsproblemen of verhoogde het verbruik niet. Alleen een nieuwe langere proef
    zou bepalen of het gebruik van palmolie echt een probleem van vervuiling van de motor vormt.


    4) 24-pagina: cilinderovalisatie, niet aanwezig in 2-gevallen. Goed punt voor olie. :)

    5) pagina 25 en 26: analyse van de smeerolie ... het wordt ingewikkeld voor de olie :(

    "Aluminium, chroom, ijzer, koper en lood zijn elementen die worden beschouwd als een goede indicator voor slijtage en / of corrosie."

    "Deze resultaten vertellen ons duidelijk dat motor B aanzienlijke slijtage heeft opgelopen in vergelijking met motor A, door slijtage en / of corrosie."

    MEER

    "Wij zijn echter van mening dat de hoge gehaltes aan aluminium, ijzer, chroom, koper en lood in de smeerolie van motor B gedeeltelijk te wijten zijn aan het feit dat deze motor vóór het testen niet is ingebroken."

    Zo moeilijk om met deze analyse te besluiten ...

    6) Conclusies:

    Aan het einde van deze 150-testuren kunnen we bevestigen dat het gebruik van palmolie in motor B geen groot probleem was.

    Over het algemeen zagen we een iets hoger verbruik en een iets lager rendement dan voor de dieselmotor.

    Uit het oogpunt van slijtage en vervuiling konden verschillen ten opzichte van motor A worden benadrukt, maar deze waren altijd zeer gering. Motor B had gemakkelijk langer dan 150 uur kunnen blijven draaien.

    De analyses van de smeerolie van motoren A en B suggereren een probleem van corrosie in motor B, wat te wijten zou zijn aan de vrije vetzuren in palmolie. Nieuwe tests zullen deze informatie moeten aanvullen.

    Al deze resultaten moedigen ons aan en bevestigen dat de keuze van de FIELDMARSHALL FM-II-motor voor het gebruik van palmolie als brandstof een zeer goede keuze is.

    Het zou nog steeds nodig zijn om verdere tests uit te voeren om de onzekerheden met betrekking tot het inlopen van motor B weg te werken, met name op het niveau van de tuimelstangen en van de injector.

    Een echte duurzaamheidstest, van 500 of 1000-uren, zou het mogelijk maken de verkregen resultaten te voltooien dankzij de test van 150-uren en om nauwkeuriger de duurzaamheid van motor B en zijn hulpmiddelen te beoordelen.

    Het zou ook interessant zijn om te proberen de inspuiting van motor B te optimaliseren om de verbranding van palmolie te verbeteren en het verbruik te verminderen.

    -> we wachten ongeduldig op de rest :) he Bucheron :)
    0 x
    Avatar de l'utilisateur
    houthakker
    Econologue expert
    Econologue expert
    berichten: 4731
    Inschrijving: 07/11/05, 10:45
    Plaats: Mountain ... (Trièves)
    x 2




    par houthakker » 25/09/06, 14:23

    Christophe schreef:Uh palmolie komt van het fruit en niet van de stam.

    Beeld

    Integendeel, het gebruik ervan zal daarom herbebossing aanmoedigen!
    Beu ... :?
    Ik denk niet ... Het is voorstander van de teelt van oliepalm (monocultuur) ten nadele van het tropische bos en zijn biodiversiteit ... :|

    Deze vooringenomenheid bestaat al in Indonesië en loopt helaas het risico erger te worden. :frons:
    0 x
    "Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
    Avatar de l'utilisateur
    houthakker
    Econologue expert
    Econologue expert
    berichten: 4731
    Inschrijving: 07/11/05, 10:45
    Plaats: Mountain ... (Trièves)
    x 2




    par houthakker » 25/09/06, 15:15

    Christophe schreef:Technische vragen / opmerkingen over dit rapport:

    A) Werking van motoren en samenstellingen.

    1) 4-pagina: weerstand van 2200W aangedreven door motorgenerator of externe bron? Omdat het een experimentele assemblage is veronderstel ik externe bron.
    Ja. Het is jammer dat ze geen warmtewisselaar van hun koelcircuit hebben voorzien.

    Christophe schreef:3) 7 pagina: pkoi zijn de verzendrapporten anders?
    Verschillende motorpoelies? Hoe dan ook, het verschil aan het einde (alternator) is 50 rpm, denk je dat het een bias kan veroorzaken?

    Christophe schreef:4) 7-pagina: laadbank gegeven aan 3kw in tabel?
    Er zijn twee verstelbare banken (geen 0,3 kW) per alternator.

    Christophe schreef:5) 8-pagina: cetaangetal van 62,5 palmolie? Het is veel hoger dan Diesel (tussen 45 en 50). Ik zie het nut niet van de vergelijking met de normen voor koolzaadolie ... het zijn niet dezelfde producten ...
    Omdat koolzaad in Europa veel wordt gebruikt om diesel te "oliën".

    Christophe schreef:In de 2-gevallen is het specifieke verbruik catastrofaal (enkele cilinder van oud ontwerp) maar moet dit worden gekwalificeerd door de opbrengst van de generator die niet optimaal is (25% verlies)? Pkoi hebben ze geen generator van 6 kW gebruikt?
    Catastrofaal, nou waarom? :schok: Ze vinden ongeveer 250 g / kwh mechanisch, het is niet slecht, toch? De modernste motoren dalen tot 230 g / kwh (zie de Twin Neander) maar voor welke prijs?
    Voor de alternator hebben ze misschien alleen dat bij de hand ... En hoe dan ook, het doel van de manipulatie is een vergelijking.

    Christophe schreef:8) pagina 16: het rendement van motor A neemt in de loop van de tijd toe, dat van motor B neemt af. Is dit te wijten aan de opmerking 7) over klepspelingen en inlopen?
    Het is mogelijk ... Als je kijkt, heeft de toename van de inname van de inname de neiging om de cyclus te veranderen, en de uitlaat is hetzelfde, het verandert alles ... Vandaar misschien een verlies door compressie van de verbrande gassen vóór de uitlaatfase?
    0 x
    "Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
    Andre
    Pantone motor onderzoeker
    Pantone motor onderzoeker
    berichten: 3787
    Inschrijving: 17/03/05, 02:35
    x 12




    par Andre » 25/09/06, 17:04

    Dag
    1) pagina 18: verkleining van de instelling van 180 naar 160 bar. Dezelfde opmerking dat voor klepspelingen -> een nieuwe "inloop" -test interessant zou zijn


    Het doet altijd dat met injectoren opnieuw gemonteerde sets van bekers en veerring op de oppervlakken zitten en in het metaal trouwen, er slijtage volgt alsof de veer minder gecomprimeerd is, deze stabiliseert na een 10 000 km en dan geleidelijk en langzaam verslijten, daarom moet u bij het demonteren van een injector in bepaalde delen rennen, het maakt een markering of alles opknappen anders loopt het risico door de retourbuis te lopen
    Hoewel het in hun geval oude injectoren zijn

    het is hetzelfde voor de aanpassing van de tuimelaararmen met de klepstaart na hermontage is er een inloop en een snellere slijtage, we zeggen dat de onderdelen (zitten) in Quebec de motor zijn geplaatst (de segmenten zijn geplaatst ) Normaal gesproken na een 5000 km olieverversing voeren we al deze aanpassingen opnieuw uit. Zeer strak van de cilinderkop strekken de bouten zich uit.

    Andre
    0 x
    Christophe
    Modérateur
    Modérateur
    berichten: 79360
    Inschrijving: 10/02/03, 14:06
    Plaats: planet Serre
    x 11060




    par Christophe » 07/09/09, 10:36

    Unearthing het onderwerp!

    Dit weekend ontmoette ik de directeur van Codeart tijdens een kleine conferentie die ik deed over doping op de agrarische slagmarkt: https://www.econologie.com/forums/collaborat ... t8337.html

    Ik heb hun werkplaats kunnen bezoeken en ik denk dat ik een foto heb van de motor die werd gebruikt om het rapport over de verbranding van palmolie op te stellen:

    Beeld
    0 x

     


    • Vergelijkbare onderwerpen
      antwoorden
      bekeken
      laatste bericht

    Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

    Wie is er online?

    Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten