HVB en HDI

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3

HVB en HDI




par Guidi » 06/01/06, 18:20

Bonjour à tous,
Ik zou graag willen weten of iemand plantaardige olie in een moderne HDI-motor aandrijft, wat geeft het en met welk percentage?
Werkt het 50% petroleum 50% HVB-mengsel?
Merci d'avance,
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 06/01/06, 19:21

Hallo Guidi
Ik denk dat je op Oliomobile.org zou moeten zien dat je meer mensen zult vinden om je te antwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/01/06, 22:32

hallo guidi,

de man die me moest helpen mijn pantone te maken, draait 30% hvb op HDI.
Er wordt gezegd dat je met een bosh-injectiepomp zonder problemen tot 50% kunt gaan, dit% stijgt in de zomer.
Nu blijft het probleem van het krijgen van gefilterde olie, de temperatuur in de winter die een handicap is, uw dieselfilter die sneller verstopt raakt.
Ik zal u niets leren door u te vertellen dat u deze% kunt verhogen door uw injectiesysteem te wijzigen.
Sommige op de forum zal u meer informatie geven.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 09/01/06, 10:59

Over het algemeen met een Hdi, geen injectiepomp.
Op deze motor zeggen we het hele seizoen maximaal 30% met een enkele tank. En misschien minder als het gerecyclede olie is.
Met een Bi-carburateur kit (HVB en Diesel apart) kunt u theoretisch 100% rijden als de motor warm is.

Zoals pitmix zegt, zie de volgende link:
http://www.oliomobile.org/forum/viewsujet.php?t=365
Het is goed uitgelegd.

Wat betreft het 50% HVB, 50% Kerosinemengsel, ik heb het geprobeerd, het werkt opmerkelijk goed. Maar het was op indirecte injectie diesel, met Bosh injectie pomp. Zo onvergelijkbaar.
0 x
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 14/01/06, 18:12

Hallo,
Ik rijd in laguna hdi. Er is altijd een injectiepomp, anders hoe de hoge druk in de injectoren te brengen?
De pomp is een Bosch en kan in theorie meer dan 50% olie verzamelen terwijl hij onderweg is. Het probleem is het elektronische beheer dat wordt geregeld voor de gassen die worden uitgestoten door pure go. In werkelijkheid kunt u zonder zorgen 40% rijden in de zomer en 30% in de winter. Bovendien is er een pomp in de tank om de circulatie van de brandstof te activeren.
Hyperolie is perfect omdat absoluut puur. Het probleem is dat de flessen niet ecologisch zijn!
In tegenstelling tot wat ik in september had bereikt, bleef de wetgeving onderdrukkend. Bekijk de boetes die door de douane zijn verdeeld. Het is waar dat tanken op een parkeerplaats een uitnodiging is om te worden belast. In elk geval is het maken van een bestand (zie oliomobile) en het in het handschoenenkastje bewaren om de minuten te kunnen weerleggen een vereiste. En schrijf de bezwaren en het geschil op in het rapport van de douane.
De 5 brieven die ik vóór de goedkeuring van de LOA naar de afgevaardigden van mijn regio stuurde, hadden alleen ontwijkende antwoorden. Ah, als ik was uitgenodigd voor de bijeenkomst voor de wensen van mijn parlementslid!
Ik zal daar gaan, met vrienden, mijn hvp-bestand onder mijn arm !!
De wetgeving werkt ook tegen de reactor vanwege de aanpassing van de brandstof.
TE VEEL geld op het spel!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten