Working Group. Project: Oil Dr Jean Laigret

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Noïde738
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 18/09/08, 09:40
Plaats: 17




par Noïde738 » 25/10/08, 15:43

geweldig, in ieder geval is de naam niet klaar om te verdwijnen, tenminste als deze site erin slaagt om op tijd te bestendigen.

Bravo voor het hebben van het patent, ik denk dat er alles in zit, we hadden precies de basisstoffen nodig voor de ontwikkeling ervan (katalysatoren).

Laten we een beroep doen op vrijwilligers om verlopen producten op te halen in de buurt van scholen, labo's, ... om wat producten bij de hand te hebben op de dag dat we een experiment kunnen starten.

Is Lugol's vloeistof anders of hetzelfde als Lugol's drank...?

De vloeistof van Lugol is nuttig voor het immobiliseren van organismen tijdens observatie... :D
0 x
uit te breiden in harmonie heeft de deugd wedergeboorte (Nei Ching Su Wen)
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Begrijpen om beter vooruit te komen...




par C moa » 30/10/08, 18:21

chris019 schreef:Ik had enige tijd geleden al een bericht gestuurd om je mijn diensten aan te bieden...

Hallo Chris019,
Ik heb nota genomen van uw voorstel en bovendien dank ik u voor uw voorstel. Als ik me niet vergis, hebben je vaardigheden meer te maken met mechanica en industrialisatie. Deze vaardigheden zullen erg nuttig voor ons zijn nadat de resultaten van Dc Laigret zijn bevestigd. Tijdens de olieproductie is er bijvoorbeeld ook gasproductie (CH4) en ik denk dat het interessant zou zijn om het in de vorm van stookgas te gebruiken en een turbine aan te drijven om elektriciteit op te wekken.

Om uw vragen te beantwoorden,
Ik wil graag wat duidelijkheid over het proces...
Als hij het heeft over het toevoegen van alkalisch formiaat en sporen van jodium, is dat dan ook voor het winnen van olie uit huisvuil of is in dit geval alleen de perfringens-bacterie voldoende?
Verslaving aan deze producten houdt het geheel op een neutrale PH. Zonder dit wordt de oplossing snel zuur en stopt de reactie. Het is dus noodzakelijk voor zowel gas- als olieproductie.
Hoe de bacterie te "kweken" die een veel voorkomende bacterie in de natuur is? In VF-agar bijvoorbeeld? Als ik bonen in tomatensaus kook en op een temperatuur van 40°C bewaar, zullen de bacteriën zich ontwikkelen... Ik breng dit mengsel in contact met ander afval en de zwarte vloeistof verschijnt, toch?
Deze bacterie is bijvoorbeeld overal in de bodem aanwezig, maar je moet er enerzijds in slagen hem te isoleren en anderzijds de juiste stam te vinden. Het is niet eenvoudig.
Bovendien is perfringens een ziekteverwekker die verantwoordelijk is voor gasgangreen. Ook al zien we het elke dag, het is essentieel om er geen risico's mee te nemen (dit is vooral de reden waarom we het liefst werken met een labo dat de vaardigheden heeft).
Voor het afkooksel dat u voorstelt, is het niet zo eenvoudig. Allereerst is perfringens een anaëroob middel. Dit betekent dat de actie moet plaatsvinden in afwezigheid van zuurstof.
Ook zal in het voorbeeld dat u neemt de oplossing niet steriel zijn en zullen er andere bacteriën zijn. Dus zelfs in de veronderstelling dat de perfringens aanwezig zouden zijn, zal deze competitie een volledige reactie voorkomen. Het kan zelfs zijn dat de bacteriële ontwikkeling ten koste gaat van de perfringens.

Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord, als het niet duidelijk is, zal ik het anders formuleren. Zoals je kunt zien, zijn ze vatbaar voor deze kleine beestjes, een beetje om alles te verpesten. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 01/11/08, 23:08

Hallo Laigretisten!

Ik luisterde vanavond naar BFM tussen 2 vergelijkingen door en ik hoorde over een biotech start-up

Deinove, CEO Jacques BITON
Deze 2 links had ik snel gevonden.
http://www.enviro2b.com/environnement-a ... ticle.html
http://www2.cnrs.fr/presse/journal/4013.htm

Ze werken samen met het CNRS in Montpellier, dat, zo lijkt het, veel vaardigheden heeft op het gebied van biotechnologie.

Deinove werkt aan een speciale bacterie (waar de naam van de start-up vandaan komt) die medische toepassingen zou hebben, maar bij gebrek aan een echt bloeiende markt legde de CEO uit dat ze hun onderzoek naar bio-ethanol uit biomassa hebben geheroriënteerd.

Ik dacht aan je... Als het je kan inspireren of helpen... : Idee:
0 x
Beeld
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 02/11/08, 09:40

Bedankt Remundo, ik zal zien hoe we het kunnen benutten.
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 04/11/08, 19:01

C moa schreef:Bedankt Remundo, ik zal zien hoe we het kunnen benutten.


kent iemand het proces dat wordt gebruikt door het Spaanse bedrijf ECOFASA?
(de bacterie om een ​​2e generatie biobrandstof te produceren?)
0 x
doc perfringens
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/11/08, 21:38
Plaats: bretagne

Ligret olie en contacten




par doc perfringens » 07/11/08, 13:53

Ik was verheugd een paar mensen te zien verhuizen na deze update van Laigrets werk op de econology-site. Net als anderen zei ik tegen mezelf: "als dit avontuur kan worden benut, moeten we onze studies hervatten en verder gaan. "Maar ik heb geen elke kwaliteit in het veld, gewoon een huisarts zijn, en wat te doen met deze informatie die omslachtig is geworden.
Het embryodossier heb ik enerzijds naar een apotheek van verre kennis gestuurd, naar een ondernemer van een klein nieuw bedrijfje:
Yannick BERRAUTE bedrijf GPB Environnement 7 Rue Philippe Lebon - 37000 TOURS
naar aanleiding van een artikel Ouest France 08.09.2008 pagina 6 over zijn carrière en zijn werk op het gebied van bacteriologie toegepast op de behandeling van (landbouw)afval
Ik heb tot op heden geen antwoord, of hij heeft het erg druk, of hij hield me voor een fanatiekeling, of hij is bang voor de concurrentie, raad eens....
, Ik geef je alleen zijn coördinaten
Bij deze tweede referentie dacht ik ook aan het CNRS
Cnrs / AFDELING Milieu Duurzame ontwikkeling USR 2936

Code: kiezen

Jean.clobert@ecoex-moulis.cnrs.fr

als het kan helpen....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 07/11/08, 14:04

Hallo Doc Perfringens,

Bedankt voor deze informatie.

Ik ben zo vrij u te informeren dat de e-mail die u hebt geschreven het risico loopt te worden gespamd door automatische e-mailherstelrobots.

Het zou beter zijn om het een beetje gecodeerd te schrijven (achternaam punt voornaam charobase dingetje punt fre), of nog beter, geef het per privé-e-mail aan Christophe of Cmoa.
0 x
Beeld
ewenn
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/11/08, 16:54




par ewenn » 12/11/08, 23:31

Dag
Ik ben een bosbouwkundig ingenieur met een goede kennis van bosbouwonderzoek als ik enige hulp kan bieden bij dit project, aarzel dan niet om het mij te vragen. vooral in de plantenbiologie
hartelijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/12/08, 16:30

Denk je dat het interessant zou zijn om deze tool te gebruiken voor het Laigret-project (of iets anders econologisch?): http://www.dipity.com/

Blijkbaar is het een "dynamische" tijdlijn:

Dipity is een leuke nieuwe manier om updates over je vrienden te krijgen
en onderwerpen waar je om geeft.


Het valt nog te bezien of verschillende "leden" het kunnen beheren ... Ik denk het wel ...
0 x
audrey19
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/01/09, 19:05




par audrey19 » 09/01/09, 19:14

Goede dag allemaal, we zijn een groep middelbare scholieren en we zijn geïnteresseerd in uw project. We voeren een TPE op olie uit en we hadden overwogen om Laigret's ervaring te reproduceren, maar we realiseerden ons al snel dat niveau onmogelijk is : Cry: Als we je kunnen helpen...
Houd ons op de hoogte van de voortgang van uw project. Dankjewel.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten