Moerasgas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Lounet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/12/05, 08:22
Plaats: Frankrijk Centre

Moerasgas




par Lounet » 21/12/05, 08:29

Dag
Ik zou graag een nieuwsgierige ervaring met je willen delen die ik lang geleden had toen ik jong was.
Stel je een cementtank voor met een diameter van 1 meter, begraven op grondniveau. Het zit vol met water dat daar voor altijd is weggezakt en waarin allerlei organisch afval stagneert, met name peren die rechtstreeks van een nabijgelegen perenboom zijn gevallen. En ook een beetje zand van Fontainebleau.
Toen ik op een dag merkte dat er luchtbellen naar buiten kwamen, roerde ik de bodem van de vaas nadat ik een wasmachine had gedraaid die als gasmeter was omgedraaid.
Nou, ik heb een goede twintig liter gas opgevangen, die ik gemakkelijk heb aangestoken.
Ik ben ervan overtuigd dat het beruchte mengsel per ongeluk de ingrediënten en misschien ook katalysatoren bevat die de vorming van methaan bevorderen.
Kennisgeving aan amateuronderzoekers.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 26/12/05, 12:24

Zeker is dat het gasmengsel methaan bevatte.

Juist in moerassen of plantenresten komt het heel vaak voor dat ze op de bodem van het water wegkwijnen en worden afgebroken tot methaan, dat 'gevangen' zit in vazen ​​en slib.

Zodra je de bodem roert komt er gas vrij ... Pas op voor sigaretten ...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/12/05, 17:09

In hetzelfde genre, maar somberder, zou de legende van de branden op de begraafplaatsen voortkomen uit de uitstoot van methaan uit de lichamen in ontbinding en spontaan ontstoken.

Een andere legende kan worden verduidelijkt door methaan: de Bermudadriehoek waarvan de talrijke onwaarschijnlijkheden kunnen worden verklaard door intense, plaatselijke en punctuele afgifte van methaanhydraten.

In het geval van een boot verliezen de bellen het drijfvermogen en in het geval van vliegtuigen is het de aanzienlijke hoeveelheid methaan in de lucht die een goede verbranding van de motoren verhindert, zie de lucht die brandbaar wordt volgens het aandeel van methaan en dat ontbrandt bij contact met de hete delen van de motor (met name de pot) .... Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
JKG
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 26/02/05, 21:22
Plaats: Rodez




par JKG » 26/12/05, 19:04

Hallo,
In hetzelfde genre: hoe haal je het methaan uit de viaur door 2 oude opa:
Ga met een potlood en een luciferdoosje naar de Viaur (de rivier).
2. Roer de onderkant met de staaf
3. Steek het methaan aan met de lucifers.

Mijn droom is om een ​​oude motor met een tuinslang in plaats van het luchtfilter te brengen om te roeren en te kijken of het fout gaat

@+
0 x
De aarde is niet van ons dat we lenen van onze kinderen
Rpkx
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/12/05, 08:28
Plaats: België




par Rpkx » 26/12/05, 19:07

Hallo,

Op de volgende site vindt u een zeer interessant bestand over methaanhydraten (clathraten)
Methaanhydraat: een enorme energiereserve, maar een potentiële ecologische bom
http://www.ggl.ulaval.ca/personnel/bour ... ethane.htm
Opmerking: geen van de links onderaan deze pagina werkt!

Over rampen in de Bermudadriehoek:
http://www.dinosoria.com/triangle_bermudes.htm

@+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/12/05, 19:54

Voor hydraten die het niet waard zijn om zo ver te gaan, is er een klein artikel over econo over hen: https://www.econologie.com/les-hydrates- ... -1642.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 58, 2 keer bewerkt.
0 x
Lounet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/12/05, 08:22
Plaats: Frankrijk Centre




par Lounet » 28/12/05, 16:32

econology schreef: de legende van de branden op de begraafplaatsen wordt verondersteld afkomstig te zijn van de uitstoot van methaan door ontbindende en spontaan ontstoken lichamen.

Kleine precisie: methaan ontbrandt niet spontaan. De oorzaak van slierten is waterstoffosfide PH3, een gas dat vrijkomt uit rottende botten en dat onstabiel is.

econology schreef:de Bermudadriehoek, waarvan de vele onwaarschijnlijkheden kunnen worden verklaard door intense, lokale en punctuele afgifte van methaanhydraten.
... in het geval van vliegtuigen is het de aanzienlijke hoeveelheid methaan in de lucht die een goede verbranding van de motoren verhindert, zie de lucht die brandbaar wordt volgens de verhouding methaan en die ontsteekt bij contact met de hete delen motor (inclusief pot

Daar ben ik sceptischer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 23/01/07, 23:49

Nog een info over methaan ==> dat is voor biomethaan !!!

lees het artikel
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk

Re: Marsh gas




par biomethaan » 24/01/07, 10:48

Lounet schreef:Dag
Ik zou graag een nieuwsgierige ervaring met je willen delen die ik lang geleden had toen ik jong was.
Stel je een cementtank voor met een diameter van 1 meter, begraven op grondniveau. Het zit vol met water dat daar voor altijd is weggezakt en waarin allerlei organisch afval stagneert, met name peren die rechtstreeks van een nabijgelegen perenboom zijn gevallen. En ook een beetje zand van Fontainebleau.
Toen ik op een dag merkte dat er luchtbellen naar buiten kwamen, roerde ik de bodem van de vaas nadat ik een wasmachine had gedraaid die als gasmeter was omgedraaid.
Nou, ik heb een goede twintig liter gas opgevangen, die ik gemakkelijk heb aangestoken.
Ik ben ervan overtuigd dat het beruchte mengsel per ongeluk de ingrediënten en misschien ook katalysatoren bevat die de vorming van methaan bevorderen.
Kennisgeving aan amateuronderzoekers.


Je kunt ook thuis je eigen man maken :-)

http://biomethane.free.fr

Een septic tank is ook een methanisator die methaan in de atmosfeer afgeeft.
Het zou eenvoudig te wijzigen zijn om de efficiëntie te verhogen en het gas terug te winnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 24/01/07, 14:04

biomethaan, ik ben erg geïnteresseerd in het maken van een flexibele vergister, maar hoe ga je om met het transformeren van een septic tank? gasterugwinning, verwarming, afvoer van overtollig water, mengen?

hallo.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten