Brandstof, metaalpoeder!!??

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 04/02/06, 01:23

Houthakker schreef:Onze voorouders zouden ook veel beter sterven dan wij... : Roll:


Ik zei niet het tegenovergestelde, en het leven was ook veel moeilijker, ik had het alleen maar over de daling van de immuniteit!
Het debat is gesloten
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/02/06, 19:37

Hallo, ik hoop dat het debat over metaalpoederbrandstof in ieder geval niet voorbij is.
Ik herinner u eraan dat metaalpoeder als brandstof 20 tot 50 nanometer groot is. Dan na verbranding???
Kent iemand de grootte van de microdeeltjes zwarte stof van diesels of asbest, die onder meer longkanker veroorzaken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/06, 12:10

PITMIX schreef:Hallo, ik hoop dat het debat over metaalpoederbrandstof in ieder geval niet voorbij is.
Ik herinner u eraan dat metaalpoeder als brandstof 20 tot 50 nanometer groot is. Dan na verbranding???
Kent iemand de grootte van de microdeeltjes zwarte stof van diesels of asbest, die onder meer longkanker veroorzaken?
Vóór de introductie van DPF maten we vooral dieseldeeltjes van - 10 µm, nu lijkt het erop dat we meer geïnteresseerd zijn in het meten van die van - 2,5 µm.

Heeft iemand een antwoord op mijn hierboven gestelde vraag? :?

Bovendien lijkt het erop dat chemische vervuiling op de achtergrond een aanzienlijk deel van de verantwoordelijkheid draagt ​​in de evolutie ervan binnen onze moderne samenlevingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/02/06, 22:56

Dag
Oké, dus dieselstof is groter dan metaalpoeder, het is ongeveer 50 nanometer. En na verbranding weten we het niet, dus dat is het probleem. Ze zijn misschien zo klein dat ze in de ogen van wetenschappers verwaarloosbaar worden, terwijl we over tien tot twintig jaar zullen zeggen: "Wees voorzichtig met nanodeeltjes".
Merk op dat begin jaren 80 bij de eerste tests met metaalpoeder als brandstof de trotse te grof werd geproduceerd en dat na verbranding in een motor het materiaal condenseerde en de zuigers blokkeerde. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 07/02/06, 23:20

Ik denk dat als het metaal eenvoudigweg een vector is (we oxideren het door het te verbranden en het vervolgens behandelen om het te deoxideren), dat een goed idee zou kunnen zijn
maar als we het gebruiken als een traditionele brandstof die in de atmosfeer terechtkomt, is dat een dwaze onderneming, want net als onze dierbare fossiele brandstoffen denk ik dat ijzer of aluminium niet onuitputtelijk zijn...
en niet vrij van gezondheidsrisico's...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/02/06, 21:43

Dag
Dus naar jouw mening moeten we het onderzoek voortzetten, aangezien wetenschappers het hebben over herstel voor deoxidatie.
Ik weet niet hoe, maar ja, ze zeggen dat het volledig te doen is in de fabriek en deels rechtstreeks in het voertuig.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten