schone vliegtuigbrandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Balrotz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/01/08, 17:32




par Balrotz » 29/01/08, 15:05

Wat vind je van deze site?,
het niet meer te actueel is om de data met zekerheid te citeren in onze TPE? als ?
:| Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Matthedesigner
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 05/04/08, 13:11
Plaats: Frankrijk




par Matthedesigner » 11/05/09, 15:45

welkom
Heeft u de antwoorden gevonden die u zocht voor uw TPE? Wat gaf het?
Als je nog steeds geïnteresseerd bent in het onderwerp (en je begrijpt goed Engels), kijk dan eens op deze site
http://www.enviro.aero/Biofuels.aspx

Samenvattend zijn dit zogenaamde 2e generatie biobrandstoffen en +, voor de kleine luchtvaart, geproduceerd zonder concurrentie in water- en voedselbronnen, uit algen of Jatropha...

Als je (of anderen) hulp nodig hebt bij het begrijpen van het onderwerp in het Engels, kan ik je helpen ;)
Dernière édition par Matthedesigner de 11 / 05 / 09, 16: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Matthieu
Avatar de l'utilisateur
Matthedesigner
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 05/04/08, 13:11
Plaats: Frankrijk




par Matthedesigner » 11/05/09, 16:07

Chatam schreef:
De volgende link spreekt van NK-93 [...] Kuznetsov hervatte de studies van het principe van de propfan door het te verbeteren en loste de problemen van geluid in de cabine op en ook van veiligheid in het geval van bladbreuk door er een stroomlijnkap aan toe te voegen titanium, wat de motor het uiterlijk geeft van een ventilatorreactor met een grote diameter.De tests zijn uitgevoerd op een vrij oud Russisch vliegtuig, een IL96 denk ik...de propellers hebben een variabele spoed: op de foto zijn ze in "vlag"
De NK-93 heeft 18 ton stuwkracht bij het opstijgen...
Beeld


Ahh!!, fanatiek als ik ben van de Russische luchtvaart, kan ik het niet nalaten je te corrigeren. Het gebruikte vliegtuig is geen Il-96, het is een Ilyushin Il-76LL (Il-76 "Candid" getransformeerd in een vluchtonderzoeksvliegtuig, LL voor letayuschaya laboratorium, vliegend laboratorium).
Er is echt niet veel informatie over de NK-93, zelfs niet op de website van de fabrikant. Motorstroitel, ik hoop dat we meer zullen weten tijdens MAKS 2009 (MAKS is een grote vliegshow die om de 2 jaar plaatsvindt in Moskou, dit jaar tussen 18 en 23 augustus, de Il-76LL uitgerust met de NK-93 werd gepresenteerd op MAKS-2007 ...)

Het vliegtuig op de foto lijkt misschien vrij oud vanwege de originele motor (een turbofan met een lage verdunningssnelheid, NPO-Saturn D-30KP-2 die erg luidruchtig is en erg onzuinig omdat hij al een tijdje is ontworpen). Versies met nieuwe motoren zijn al een paar maanden nauwelijks in gebruik genomen.
Dernière édition par Matthedesigner de 11 / 05 / 09, 21: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Matthieu
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/05/09, 21:28

Er zit een kleine verwarring tussen de aanhalingstekens, het is een Chatam-document, maar de oplossing is interessant.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Matthedesigner
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 05/04/08, 13:11
Plaats: Frankrijk




par Matthedesigner » 11/05/09, 21:59

Ah ja, kleine rommel! Gerectificeerd 8)
0 x
Matthieu
Rösinger
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 17/03/10, 13:11
Plaats: Air and Space Museum




par Rösinger » 17/03/10, 13:27

De volgende beurs vindt plaats van juni 18 20 2010 naar het Museum van Air and Space in Le Bourget.

We voelen een rage in dit "groene" jaar voor de ontwikkeling van schone energie in de luchtvaartsector.

Veel exposanten programma, statische en vliegende displays, conferenties ... Alle informatie op http://www.aviation-verte.org/ Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar zijn locaties als je wilt uit de Groene Aviation te communiceren.

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten