schone vliegtuigbrandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 19/12/07, 08:21

Als je het niet begrijpt, is dat omdat je docenten hun werk niet goed hebben gedaan, vraag ze dan om uitleg : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Maar alles wat je zegt, brengt me in de war




par Flytox » 19/12/07, 09:17

Hallo Gaya
gaya schrijft:Kun je me helpen, want ik heb je berichten gelezen en ik weet niet hoe ik ze moet synthetiseren omdat de complexiteit van je uitleg me gek maakt !!! Ik blijf erbij dat er geen vervangende brandstoffen voor het vliegtuig zijn, maar dat de turbocompressor een middel is om de belangrijkste schade te verminderen is correct ??


Het wisselen van brandstof is al complex en vereist veel kennis en ontwikkeling. In een vliegtuig zijn de beperkingen nog belangrijker, geen sprake van afbreken en de hoogte en de kou zorgen voor nieuwe problemen om nog maar te zwijgen van de voorschriften en het aanbod. Het is zeker een hindernisbaan maar niet onmogelijk. 8)

Vergeleken met het verminderen van "overlast" en het gebruik van een turbolader, is hierdoor een klein geluidsniveau te behalen. Voor andere verontreinigende stoffen levert dit niet veel significant op. Het is eerder erger, voordat de compressor snelheid opneemt, en vergelijkbaar wanneer de motor zich in het normale bedrijfsbereik bevindt. De interesse in de luchtvaart is een betere gewicht / vermogenverhouding en minder vermogensverlies op hoogte als de drukverhouding beheersbaar is. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/12/07, 09:20

Nu we het toch over een turbolader hebben, denk ik dat we hierboven spraken over de Belgische uitvinding die het verbruik met 30% en het geluid met 50% zou verminderen.

Nou, ik zag een klein rapport en in tegenstelling tot wat ik hierboven dacht te begrijpen, is het niet een kwestie van een aanpassing die we zouden aanbrengen aan de bestaande motoren, maar inderdaad van een geheel nieuwe motor. Iets wat al geloofwaardiger is met betrekking tot de winst van 30% wat mij enorm leek voor een aanpassing van een bestaande motor.

Verwachte marketing: 2020!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 19/12/07, 09:27

Ja, ik was degene die erover sprak.

Ik had niet alle info omdat ik het 's ochtends in de auto had gehoord!

2020, we hebben nog tijd om het te zien aankomen !!! :frons:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Maar alles wat je zegt, brengt me in de war




par Chatham » 19/12/07, 11:59

gaya schrijft:Ik blijf erbij dat er geen vervangende brandstoffen voor het vliegtuig zijn, maar dat de turbocompressor een middel is om de belangrijkste schade te verminderen is correct ??


Turbo-compressor op een zuigermotor natuurlijk, want de turboprop het is iets anders: het is in feite een reactor waarvan het grootste deel van de stuwkracht wordt omgezet in rotatiebeweging door een turbine die zich achter de verbrandingskamer (s) bevindt, roterende beweging wordt via een snelheidsreductiemiddel overgedragen op een propeller eenvoudig of tegengesteld draaien, wat efficiënter is dan simpelweg de reactiestuwkracht gebruiken: voor het beste rendement (en ook minder geluid!) is het veel beter om een ​​beetje een groot volume lucht te versnellen dan om te versnellen ( en warmte) veel een beetje ...
Er moet ook worden opgemerkt dat een turbopropmotor theoretisch kan werken met elke vloeibare brandstof, het volstaat om de hoeveelheid ingespoten brandstof aan te passen aan zijn aard (ideale lucht / brandstofverhouding voor een zo volledig mogelijke verbranding) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Maar alles wat je zegt, brengt me in de war




par Flytox » 19/12/07, 20:20

Hallo Chatam
Chatham schreef:Er moet ook worden opgemerkt dat een turbopropmotor theoretisch kan werken met elke vloeibare brandstof, het volstaat om de hoeveelheid ingespoten brandstof aan te passen aan zijn aard (ideale lucht / brandstofverhouding voor een zo volledig mogelijke verbranding) ...


Precies, er is een bedrijf dat een Lama-helikopter met een Artouste-motor gebruikt die chai plus of in Zuid-Amerika bestuurt en de gebruikte olie uit haar vloot vrachtwagens als brandstof gebruikt. Het "volstaat" om het "brandstof" -debiet te vertragen om de motortemperatuurlimieten (inlaattemperatuur van de generator-turbine) niet te overschrijden. Het is beter dan de goot ... want daar vinden ze het niet erg om het ergens heen te gooien : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Balrotz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/01/08, 17:32




par Balrotz » 22/01/08, 17:44

goedenavond :) Ik maak van de gelegenheid gebruik om dit onderwerp opnieuw te lanceren, ik heb al je berichten gelezen (wat me lang heeft gekost ^^), en ik kom op verschillende vragen: een schone brandstof zoals algen kunnen ze olie volledig vervangen ? welke "biobrandstoffen" zullen waarschijnlijk olie vervangen?

(we doen een TPE over: welke toekomst voor de luchtvaart?, met het toekomstige verdwijnen van olie)

merci :)
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 22/01/08, 18:15

balrotz schrijft:, en ik kom op verschillende vragen: kan een schone brandstof zoals algen petroleum volledig vervangen? welke "biobrandstoffen" zullen waarschijnlijk olie vervangen?

(we doen een TPE over: welke toekomst voor de luchtvaart?, met het toekomstige verdwijnen van olie)

merci :)


Een "schone" brandstof die petroleum volledig vervangt en dat zou me verbazen gezien de enorme hoeveelheden die ermee gemoeid zijn ...
luchtvaart? zoals in de jaren 50: gereserveerd voor de welgestelden ...
Voor de anderen duurt het oversteken van de Atlantische Oceaan met een groot schip ~ 3 weken (als het winderig is) ... dus het zal een goede reden of veel tijd kosten om te reizen ... : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/01/08, 19:32

Dag

Waar hebben we het over in de luchtvaart?
het kleine lichte vliegtuig is een daling van het totale verbruik ..
Met de snelheid waarmee dingen en voorschriften evolueren, geen wens om motoren zuinig te laten draaien of met universele brandstof, auto of diesel, zelfs de grote geïndustrialiseerde landen produceren geen motor of heel weinig, Rotaxe, SMR, ze hebben het veld opengelaten voor de Amerikaanse motorenfabrikant die nog lang bij 100LL zal werken.

Als we het nu hebben over transportluchtvaart is het ineens 100 ton brandstof per vliegtuig dat we moeten samenstellen, een snelle berekening van het aantal verkeer op grote internationale luchthavens is de vergelijking snel gevuld, nooit met biobrandstof we zullen erin slagen om al deze vogels te laten lopen.
een enkele transatlantische vlucht laat alle bussen in een stad goed schudden.
waarom een ​​boottocht meer kost, passagiers 4 dagen op een boot in hun levensonderhoud voorzien, meer kost dan ze 6 uur in een vliegtuig vervoeren .. de vraag is niet ecologisch maar economisch gezien de grootte van het vliegtuig een groot vliegtuig heeft dezelfde bemanning als een kleine (afgezien van services)
We weten dat het gewicht van de passagiers relatief is ten opzichte van de vervoerde brandstof en de snacks en keukenaccessoires voor comfort (dezelfde vliegtuigen zijn bijna dubbel gevuld als het militair is)
de andere vraag waarom we naar de andere kant van de wereld moeten reizen
in exotische landen om zichzelf op te sluiten in hotels met dezelfde dingen die in de buurt van huis te vinden zijn?
Als ik een Noord-Amerikaanse toerist zie die naar Europa gaat en die me vertelt dat er niet eens een Mac Donal is, om een ​​ander land te bezoeken en de lokale keuken niet op prijs te stellen, noch het decor dat het niet verdient om te reizen, dat hij blijft Macdop eten.

Andre
0 x
Balrotz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/01/08, 17:32




par Balrotz » 24/01/08, 19:12

goedenavond, ik ben :), Ik heb een goede site gevonden die over ons onderwerp gaat:

http://generationsfutures.chez-alice.fr/petrole/dernieres_annees_aviation_civile.htm

maar het begint een beetje te daten ..., ik zou graag willen weten of je mij adressen kunt aanbieden, of zelfs contacten in grote luchtvaartbedrijven (ik had een bericht gestuurd naar een baas van Airbusches, hem gevraagd beleefd hun project als er geen olie meer zou zijn, nooit antwoorden ...:D : Cheesy: : Cheesy: (Ik geloofde in Santa Claus de ^^ xD)

en ja, we zullen ook spreken, als "openheid", dat toerisme naar verre bestemmingen nauwelijks meer zal bestaan, de vakanties zullen langer zijn (de tijd van een boottocht, enz.), en zeldzamer ..

voila, als je ander advies hebt, aarzel dan niet :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten