Groene brandstoffen, het is niet allemaal rooskleurig

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/10/05, 13:17

welkom
trek niet aan de druiven om zonnebloemen te zetten, je hebt ook brandstof nodig voor de choffeur :P !!
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 02/10/05, 14:28

vtajmb schreef:Elke gekochte liter diesel:
- verarmt ons arme Frankrijk, aangezien we bijna 100% importeurs van fossiele brandstoffen zijn. door te rijden met deze energie die uit het buitenland komt, brengen we de balans van onze handelsbalans in gevaar
- stoot vervuilende gassen uit, en veroorzaakt een kettingreactie van toenemende vervuiling
- verrijkt totalitaire staten zonder voordelen voor hun bevolking
- verrijkt al steenrijke multinationals en geeft ze een vergunning voor olierampen

Helemaal mee eens, maar 2 kleine opmerkingen:

1) De totalitaire staten, het zijn gedeeltelijk wij die ze hebben gecreëerd of in stand houden, dus de angstige bevolking kan er niet eens aan denken om toegang te krijgen tot haar rijkdom... Het blijft min of meer volgzaam... en we plunderden ze allemaal hoe gemakkelijker!

2) Diesel verrijkt vooral onze regeringen... 70% van de prijs bestaat uit staatsbelastingen... Zeg niet dat het de Arabieren zijn die het meeste verdienen aan olie, want dat is niet waar!
0 x
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24




par vtajmb » 02/10/05, 15:06

VI, het is waar! Ik heb er tijdens mijn essay over nagedacht, maar ik was het vergeten! ;)

onze staat is een fossiele olie-jigger! maar in tegenstelling tot multinationals heeft het geen matras en is er ondanks het wanbeheer een beetje herverdeling... :unsure:

Jean Marie
0 x
JMB

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten