Fuel E85 tot 85% bio-ethanol (ETBE?) Om 2007

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/11/06, 21:34

Houthakker schreef:En waar halen de hypermarkten en zelfstandigen momenteel hun voorraden vandaan?


Ben in de raffinaderijen van Shell, Total... (goedkoop niet als BP er in Frankrijk heeft)

Houthakker schreef:Hoe konden raffinaderijen (Total of anderen) het verschil zien tussen verkopen voor een pomp en verkopen voor het mengsel?


Uh, je gelooft nog steeds niet dat het de bediende van het tankstation is die het mengsel zal maken....de E85 zal op een gereguleerde manier uit de raffinaderij komen...precies zoals bij "supermarkt" of merkbenzine (de dosering van additieven doet, zogenaamd, vlak voor het vullen van de tankwagen)

Houthakker schreef:En zelfs als ze erachter zouden komen, zouden ze dan niet aan distributeurs kunnen verkopen?
Zo ja, zouden ze dat dan niet al lang geleden hebben gedaan?


Nou, de situatie is niet hetzelfde ... met E85 is het de staat die hen een tekort oplegt (een oliemaatschappij zal liever 100% in plaats van 15% van de benzine verkopen, aangezien het geen winst zal maken van de kant ethanol...tenzij...het ETBE is...hihihihi)...met benzinedistributeurs, dat zijn klanten voor oliemaatschappijen...Niemand spuugt op een klant...

Houthakker schreef:Hij praat waarschijnlijk alleen over het gedeelte "distributie", denk ik?


Ongetwijfeld, maar het is niettemin afhankelijk van ECHTE oliemaatschappijen...dus jezelf vergelijken met hen als concurrent...het is gewoon geloofwaardig voor de 60-jarige huisvrouw... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/11/06, 21:37

Houthakker schreef:Wat Total betreft, kunnen we redelijkerwijs inschatten dat we er een beeld van hebben welwillendheid met dit fragment...


Een CA-handvest moet hetzelfde niveau van "vertrouwen" hebben als een pact, toch? Dus niet zo hoog...

Morgen meid doen we het handvest van econologie ... en daarna?

Houthakker schreef:Wat betreft "alles", naar mijn bescheiden mening is dat zo heel lichtjes overdreven! : Mrgreen:


Verwaarloos de zwarte (gouden) kant van de (verbrandings)kracht niet : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/11/06, 10:20

Christophe schreef:
Houthakker schreef:En waar halen de hypermarkten en zelfstandigen momenteel hun voorraden vandaan?
Ben in de raffinaderijen van Shell, Total... (goedkoop niet als BP er in Frankrijk heeft)
Dus waarom zou ALLES van Total afhangen, aangezien benzine bij elke raffinaderij te koop is (in Rotterdam bijvoorbeeld...)

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Hoe konden raffinaderijen (Total of anderen) het verschil zien tussen verkopen voor een pomp en verkopen voor het mengsel?
Uh, je gelooft nog steeds niet dat het de pompbediende is die het mixen zal doen... de E85 zal op een gereguleerde manier uit de raffinaderij komen...
Echt waar? 8)
En waar haal je dat vandaan?
Aangezien 85% alcohol is, wed ik dat de mengsels in de ... distilleerderijen zullen worden gemaakt!

Christophe schreef:[..] Niemand spuugt op een klant...
Precies ! Waar denk je dat Total de voorkeur aan zou geven? Benzine verkopen om E85 te maken of helemaal niets verkopen omdat Édouard bij de Britten of de Bataven aanklopt? Volgens u ?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/11/06, 10:22

Christophe schreef:[...]Morgen, meid, maken we het handvest van econologie... en daarna?[...]
Op de dag dat u de zichtbaarheid van Total in Frankrijk zult hebben, is het in uw belang om ervoor te zorgen dat u voor uw imago zorgt als u zich met zoiets bezighoudt...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/11/06, 15:41

Houthakker schreef:Op de dag dat u de zichtbaarheid van Total in Frankrijk zult hebben, is het in uw belang om ervoor te zorgen dat u voor uw imago zorgt als u zich met zoiets bezighoudt...


Euh, ik zie het verband niet echt... :? :? maar wat ik bedoelde is dat dit helemaal niets waard is!!

Wie zal zeggen: "Bouh! Villain Total, je hebt je charter/woord niet gerespecteerd: er ontbreken 150 push-ups van de 200 beloofde"

Nee hoor, geen grapje... jongens die de slavernij herstellen (Birma of andere landen), bevolkingsgroepen verdrijven en, dichter bij ons, die niets (of bijna) betalen om de olie op te ruimen die ze op de stranden dumpen... geloof je dat echt? geven ze iets om hun imago met betrekking tot een charter?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/11/06, 15:47

Houthakker schreef:Dus waarom zou ALLES van Total afhangen, aangezien benzine bij elke raffinaderij te koop is (in Rotterdam bijvoorbeeld...)


Uh... te maken met de "verzendkosten"... en als de Franse staat/wet het toestaat...

Houthakker schreef:Echt waar? 8)
En waar haal je dat vandaan?
Aangezien 85% alcohol is, wed ik dat de mengsels in de ... distilleerderijen zullen worden gemaakt!


Niet onwaar...maar niets bewijst dat het niet andersom zal zijn...alles zal een kwestie van kosten zijn...de distilleerderijen zijn over het algemeen verdwaald in de bush...ver van de consumenten...

Houthakker schreef:Precies ! Waar denk je dat Total de voorkeur aan zou geven? Benzine verkopen om E85 te maken of helemaal niets verkopen omdat Édouard bij de Britten of de Bataven aanklopt? Volgens u ?


Hij zal geen 100% ethanol kunnen verkopen... dat is het probleem...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/11/06, 23:05

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Dus waarom zou ALLES van Total afhangen, aangezien benzine bij elke raffinaderij te koop is (in Rotterdam bijvoorbeeld...)
Uh... te maken met de "verzendkosten"... en als de Franse staat/wet het toestaat...
Ik weet niet waar Édouard (alweer!) zijn voorraden nu vandaan haalt, maar ik weet niet zeker of hij niet in het buitenland koopt...

Christophe schreef:de distilleerderijen zijn over het algemeen verdwaald in de bush ... ver van de consumenten ...
Bah... En de raffinaderijen? Het territoriale netwerk is vanuit dit oogpunt nog steeds niet erg dicht...

Christophe schreef:Hij zal geen 100% ethanol kunnen verkopen... dat is het probleem...
Eh ? Comprenpô... wat ik bedoel is dat de hypermarkten of de indep elders zullen kopen, niet bij Total, dat ineens nog meer zal verliezen! Denk je dat het in hun belang is?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/11/06, 23:51

Oké, ik stop met bieden omdat jij, net als ik, aan het speculeren bent op... wacht maar af... er is niets aan te doen...

ps: slechts één ding, de raffinaderijen zijn allemaal hetzelfde vrij verspreid over het grondgebied en vrij dicht bij de steden... voor de bietenraffinaderijen zijn ze allemaal in champagne, nietwaar?

http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... /carte.jpg
Dernière édition par Christophe de 30 / 11 / 06, 14: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/11/06, 11:04

Christophe schreef:[...] ps: slechts één ding, de raffinaderijen zijn allemaal hetzelfde vrij verspreid over het grondgebied en vrij dicht bij de steden... voor de bietenraffinaderijen zijn ze allemaal in champagne, nietwaar?

http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... /carte.jpg
Ik snap wat je bedoelt...
Jazeker, de productie van bietenethanol zal in het noordoostelijke kwart van Frankrijk gebeuren (er zijn bietenvelden rond mijn huis...).
Maar aan de andere kant zou de hele productie van tarwe-ethanol ergens anders kunnen plaatsvinden, op een verspreide manier.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/12/06, 15:25

Over Eduard:
http://www.michel-edouard-leclerc.com/c ... _verts.xml

het lijkt erop dat hij het pakketje wil neerleggen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten