Fuel E85 tot 85% bio-ethanol (ETBE?) Om 2007

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/11/06, 15:46

Ben het eens met Christoffel,

Dit artikel stelt de juiste vragen en geeft de juiste antwoorden: biobrandstoffen kunnen alleen worden beschouwd als een alternatieve oplossing korte termijn terwijl we wachten om ons ontwikkelingsmodel te herzien, in wezen gebaseerd op de auto.
Frankrijk zal nooit de landbouwgrond hebben die nodig is om alle brandstof te produceren voor een samenleving die alleen zweert bij auto's.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Re: E 85 ethanol kits in Frankrijk voor aftermarket




par bob_isat » 14/11/06, 19:29

Christophe schreef:JOpmerking van Christophe: vreemd, volgens alle informatie die we hebben over E85, leek het ons dat Total er sterk vijandig tegenover stond...Tenzij het "petroleum" E85 is met 47% volume "olie erin"?


het is niet waar, het begint opnieuw... :schok:

en als TOTAL na Erica en AZF gewoon zijn imago wilde verbeteren?...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

filmpje Alain Prost




par bham » 21/11/06, 10:26

Een video van Alain Prost op de E85:
http://www.orange.fr/bin/frame.cgi?u=ht ... vidHD.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/11/06, 14:37

Om de twijfels van Christophe (en zeker anderen) over de realiteit van E85 en het mogelijke weg te nemen aankondiging effect vermoedelijke:
[...] Van haar kant, en naast de toezegging om 15% flexibele voertuigen te kopen in haar voertuigbestellingen vanaf 2007 om 30% te bereiken in 2008, de staat verbindt zich ertoe de verkoop van Superethanol E85 aan particulieren en professionals uiterlijk op 1 januari 2007 toe te staan ​​door in de financieringswet voor 2007 een bepaling op te nemen die de belasting op het groene deel van deze nieuwe brandstof schrapt. Hoewel deze maatregel is aangenomen door de Nationale Assemblee, zullen aanvullende maatregelen worden voorgesteld in het kader van de wijziging van de financiële wet die over enkele dagen zal worden gepresenteerd om de ontwikkeling van deze nieuwe sector te ondersteunen, aldus het ministerie van Financiën.[...]

Citaat van een artikel van Actu-Environnement.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/11/06, 14:43

Houthakker schreef:Om de twijfels van Christophe (en zeker anderen) over de realiteit van E85 en het mogelijke weg te nemen aankondiging effect verdacht


Uh, ik doe mijn spelbreker, maar het is niet omdat de staat het autoriseert dat het effectief zal zijn op de grond... omdat alles afhangt van de goede wil van TOTAL...
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 28/11/06, 16:08

Ik ben ook niet graag pessimistisch, maar zelfs als de staat E85 goedkeurt of promoot, betwijfel ik of het resulterende tekort door Total zal worden geaccepteerd.
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/11/06, 18:36

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Om de twijfels van Christophe (en zeker anderen) over de realiteit van E85 en het mogelijke weg te nemen aankondiging effect verdacht


Uh, ik doe mijn spelbreker, maar het is niet omdat de staat het autoriseert dat het effectief zal zijn op de grond... omdat alles afhangt van de goede wil van TOTAL...
Huh? :schok:
Ik zie het verband echt niet... : Roll:

Total zal nog niet eens de helft vertegenwoordigen van de geplande stations voor 2007... Bovendien is het er maar één verdeler en geen producent, in tegenstelling tot all-oil....

Welk tekort voor Saveplanet? Onverkocht volume? :?
Op dit moment vertegenwoordigt het niets (een paar % van de autoverkopen vertegenwoordigt 30% van het jaarlijkse volume...)!
En als het sterk begint, maak je geen zorgen dat ze zullen weten hoe ze de kar moeten vangen ...


PS: zei je "mijn" pessimist? Christophe moet iets gemist hebben...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/11/06, 18:41

Het bericht is dat de productie van de E85 zal afhangen van de tankwagens... waar zal het deel van de 15% benzine en het mengsel worden gedaan? Hier is het rapport...want ook al is het niet de oliemaatschappij die de E85 rechtstreeks verkoopt, het zal wel meedoen...

Trouwens, over dit onderwerp moet ik altijd lachen dat Edouard Leclerc zichzelf (in zijn toespraken) op hetzelfde niveau plaatst als de oliemaatschappijen, omdat ik niet geloof dat er E.Leclerc-raffinaderijen in Frankrijk zijn...

ps ook: saveplanet is een "hij" geworden? Ik las het goed: "Mijn pessist" :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/11/06, 19:30

Christophe schreef:Het bericht is dat de productie van de E85 zal afhangen van de tankwagens... waar zal het deel van de 15% benzine en het mengsel worden gedaan? Hier is het rapport...want ook al is het niet de oliemaatschappij die de E85 rechtstreeks verkoopt, het zal wel meedoen...
En waar halen de hypermarkten en zelfstandigen momenteel hun voorraden vandaan?
Hoe konden raffinaderijen (Total of anderen) het verschil zien tussen verkopen voor een pomp en verkopen voor het mengsel?
En zelfs als ze erachter zouden komen, zouden ze dan niet aan distributeurs kunnen verkopen?
Zo ja, zouden ze dat dan niet al lang geleden hebben gedaan?

Christophe schreef:Trouwens, over dit onderwerp moet ik altijd lachen dat Edouard Leclerc zichzelf (in zijn toespraken) op hetzelfde niveau plaatst als de oliemaatschappijen, omdat ik niet geloof dat er E.Leclerc-raffinaderijen in Frankrijk zijn...[...]
Hij praat waarschijnlijk alleen over het gedeelte "distributie", denk ik?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/11/06, 19:38

Christophe schreef:[...]aangezien klantenlokker hangt af van de goodwill van TOTAL...

Kleine precisie:
De ondertekenaars van het charter, [...]
distributeurs worden met name vertegenwoordigd door Total, BP France, Shell en de belangrijkste Franse winkelketens.
[...]
Het olieconcern Total heeft intussen benadrukt dat het zich inzet om 200 tot 275 uitgeruste verkooppunten in te zetten op Frans grondgebied,[...]


Wat Total betreft, kunnen we redelijkerwijs inschatten dat we er een beeld van hebben welwillendheid met dit fragment...

Wat betreft "alles", naar mijn bescheiden mening is dat zo heel lichtjes overdreven! : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten