Ethanol op basis van brood

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/08/06, 16:18

Targol schreef:
Christophe schreef: De bedelaar die je kent?

Nou nee, ik persoonlijk, ik weet het niet en ik heb niet veel op gogol kunnen vinden over dit onderwerp, afgezien van een begraafplaats en genealogie. Heb je een link of wat extra uitleg?


Normaal had ik een fout gemaakt in de spelling (het is Alsaco-Duits) blijkbaar zou het zijn: "bedelman"

De Franse naam is "mendiant" en hier is het recept (eindelijk een recept):

BEDELAAR of bedelman recept van mijn schoonmoeder.

je neemt een grote kom en je snijdt het oudbakken brood in grote stukken en weekt het in lauwwarme melk (afhankelijk van de hoeveelheid brood) ongeveer 50cl
het brood moet net vochtig zijn. Plet het en voeg toe
3 eieren / kaneel / banketbakkersroompoeder of -pudding
appels of rozijnen of gedroogd fruit (naar wens)
een beetje schnaps en suiker
meng alles, besprenkel met paneermeel en boter en zet in de oven op ca. 175°

prik de cake in, deze moet er droog uitkomen


Er zijn andere toepassingen voor broodrasp http://www.isaveurs.com/forums/read.php?79,3379,3398

ps: in hetzelfde genre is er altijd wentelteefjes maar de bedelman is beter!! Lang leve de recepten van grootmoeders!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 23/08/06, 18:29

Voor oud brood geven we het, net als anderen, aan een buurman die een klein park heeft, hij geeft het aan zijn herten om te eten.
het is heel lokaal, maar deze is niet voor iedereen verloren. :D
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 23/08/06, 18:55

pluesy schreef:er is ongeveer 2250 kj nodig om 1 liter water volledig te verdampen, d.w.z. ongeveer (2250/3600) 625 wh en ongeveer 10 keer minder voor alcohol (200 kj/kg) bij het destilleren van een alcoholische oplossing die slechts 15° heeft als het destillatierendement zou zijn perfect, we zullen alleen alcohol verdampen en geen druppel vlotter, dus het vereist ongeveer 50 wh per verkregen liter alcohol (opbrengst 100%)
maar als we rekenen op een opbrengst van 5% voor de destillatie (ik ben opzettelijk pessimistisch) is het 1kwh uitgegeven om 1l ethanol te verkrijgen die zal voorzien door 6kwh te verbranden


Bedankt voor deze kleine berekeningen (uiteraard is destillatie niet de enige energieverslindende stap bij de productie van ethanol...).

Enkele vragen:

1) Hoe wordt het destillatierendement berekend?
Energie geabsorbeerd door de alcohol/energie geleverd aan de installatie?

Doet de condenskolom zijn intrede in de uitvoering?

2) Wat zijn de gebruikelijke opbrengsten van ambachtelijke en industriële "distilleerderijen" (ik weet niet eens de exacte term...help!)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/08/06, 21:23

in feite doet jouw ding me denken aan het recept voor de bereiding van bier in het oude Egypte (ja, dat van de farao's)
Nihil novo onderzool.........
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
freeman
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 31/08/05, 11:43




par freeman » 28/08/06, 12:41

Hallo allemaal,

Ik ben het ermee eens dat het produceren van te veel voedsel niet het meest zuinig is, maar dit brood wordt al geproduceerd en wordt niet gebruikt.
Het lijkt mij dus iets beter om het te gebruiken of voor de dieren of eventueel als vervangende brandstof, is het dan minder erg? Neen ?

Blij met jullie reacties, zijn er nog andere innovaties om deze verdomde olie te vervangen? het soort dat je zelf kunt doen?

hopen

Freeman 8)
0 x
lothar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/06/07, 21:51




par lothar » 13/06/07, 20:34

Ik doe een beetje Up over dit onderwerp om alle vragen te beantwoorden!!!

Ik stel mezelf al voor Loïck S. Ik ben onderdeel van Du Lycée de Decazeville
Wij zijn de beroemde middelbare school die op de E85 van brood rolt!
Ik ben ook de gefokte met het idee van brood ethanol!

Pourquoi?

Het is nu al nodig om te weten of te onthouden dat het brood van de kantines (en andere collectieve restaurants!) dat niet wordt geconsumeerd, wordt weggegooid... Het brood van de middag kan 's avonds niet worden hergebruikt en kan evenmin aan een humanitaire organisatie worden gegeven. .. (Als dat zo is, is het de wet!!!)

Het idee kwam uit een reportage op atré dat de Egyptenaren hun bier maakten met tarwe...

Het kwam ook door een ander feit.... Onze middelbare school neemt deel aan deze beroemde Shell Eco-marathon waarvoor we ons voertuig voor 98% vervaardigen (behalve de motor en de wielen)
Sinds 2005 De volgende middelbare scholen zijn betrokken bij het Shell Eco-project
-Plastics (carrosseriebouw; pilotenstoel)
- Ketelbouw (Cassis stuurelement)
-Gereedschap (Knokkels, stuurwiel, remelementen)
-Couture (combinatie piloot en team!)

Maar alleen de sectie Biotechnologie deed niet mee aan het project
Sinds 2006 Dankzij de ethanol van brood doet ze mee... en dus de hele school, dat wil zeggen 600 leerlingen zijn bij het project betrokken

Voor productie ja, het zal mogelijk zijn om het thuis te doen!

Voor de verbruikte energie Bijna nul alleen een elektrische pomp voor de destillatie (omdat we een zonnedestilleerder gebruikten….)

Voor het recept staat het bijna op dezelfde post! (Alleen de enzymen worden geheim gehouden, wetende wat er op de markt is ^^)

En NO Shell heeft op geen enkele manier het productierecept... je moet weten dat we deze ethanol alleen gebruiken voor onze tests! Shell voorziet ons van hun shit van rode biet ethanol (die minder goed shlings en carbides dan brood) voor eerlijkheid tussen teams!


Als de leraar niet antwoordde, is het simpel, hij is niet degene die de formule heeft ^^

Aan de basis, vergeet niet, het is een educatief project dat ook de scholing van veel studenten heeft gered!!!

Nog andere vragen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten