Waterstofmotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35

Waterstofmotor




par jeremie73 » 08/01/10, 17:29

Hallo lieve econoloog,

Oké, dus ik ben nieuw voor dit forum en zoals velen ben ik blijkbaar erg geïnteresseerd in de watermotor. (de legende : Cheesy: ).

Dus las ik het bekende onderwerp "verbeterde elektrolyse" (ik stopte bij pagina 90). Ik trok als conclusie dat een watermotor niet mogelijk was (ik vermoedde het een beetje vanwege de erbarmelijke prestatie van een mci).

Hoe dan ook, ik blijf nadenken en ik dacht erover om een ​​elektrolyse te maken die ik thuis (op de sector) zou aansluiten. Dan injecteerde ik het gas in een tank in de auto.
Aangezien u zich redelijk op uw gemak voelt met het onderwerp, had ik graag uw mening willen weten?

Het is misschien helemaal gek, maar zeg me dat ik het goed ga maken. : Cheesy:

Merci !!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24

Re: waterstofmotor




par oiseautempete » 08/01/10, 19:03

jeremie73 schreef:


Hoe dan ook, ik blijf nadenken en ik dacht erover om een ​​elektrolyse te maken die ik thuis (op de sector) zou aansluiten. Dan injecteerde ik het gas in een tank in de auto.
Aangezien u zich redelijk op uw gemak voelt met het onderwerp, had ik graag uw mening willen weten?

Het is misschien helemaal gek, maar zeg me dat ik het goed ga maken. : Cheesy:

Merci !!


Goed advies: vergeet het maar!
De efficiëntie van de elektrolyse is inderdaad buitengewoon slecht, het is een enorme verspilling van energie, bovendien is de waterstofauto een complete onzin in de huidige stand van de techniek: wees ervan bewust dat ALLE huidige prototypes draaien op waterstof gewonnen uit aardolie !!! : Mrgreen:
Bovendien is waterstof het kleinste bestaande molecuul: het kruist geleidelijk de wand van alle materialen die worden gebruikt voor reservoirs en je hebt een monsterlijk volume waterstof nodig om het equivalent te hebben van een liter essentie ...
Het is niet voor niets dat de OBAMA-administratie stopte met alle subsidies aan de waterstofsector ... : Cheesy:
0 x
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 08/01/10, 19:44

Bedankt voor je antwoord,

ik dacht er zelfs aan om een ​​verbrandingsmotor alleen met waterstof te laten draaien, maar dit gas explodeert terwijl de benzine ontbrandt, dus ik denk niet dat een motor lang zou meegaan ...

Aan de andere kant dacht ik meer aan het injecteren van waterstof naast benzine om het verbruik te verminderen.
Zoals deze sportwagen die op benzine en waterstof rijdt:
http://ecologie.caradisiac.com/La-Scorpion-Une-sportive-a-l-hydrogene-718

Na voor de efficiëntie van een elektrolyse moet het mogelijk zijn om zoiets als 60% te bereiken, zou meer nlc moeten vragen met alle tests die het heeft gedaan!

En voor opslag wordt het meest blijkbaar gedaan om de waterstof onder druk op te slaan in een tank. De druk varieert van 200 tot 700 bar.
Het probleem is om het gas samen te drukken. Ik heb een idee, maar hier moet ik gaan eten ... : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 08/01/10, 20:30

Om het gas samen te drukken dacht ik aan de compressor, logica, maar het is duur en het verbruikt veel stroom, dus is het het waard ... ik weet het niet.

Dus ik zou graag willen weten, als we een hogedrukbestendige elektrolysetank maken die op een tank wordt aangesloten, zal de waterstof zich vormen zolang de elektrolyse van elektriciteit wordt voorzien of de druk de gas te vormen?
0 x
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 09/01/10, 12:08

Ik weet niet of het veel mensen interesseert, maar ik ga door.

Als we in een fles van 20 liter een voorraad van 20 liter gas krijgen bij een druk van 1.0.325 bar, kunnen we volgens de wet van Mariotte in dezelfde fles 457.92 liter waterstof opslaan bij een druk van 232 bar.

Geschat dat het equivalent van een liter benzine 4.6 liter waterstof is (bij 700 bar of 16,1 l bij 232 bar) en dat de auto 241.5 l / 100 km gas verbruikt (en ja, op een normale auto dit is helemaal niet geoptimaliseerd : Cheesy: ) het zou een autonomie van 189 km hebben ... Het lijkt me toch veel. :frons:

Hoe dan ook, waterstof zou worden gemengd met benzine om de verbranding van benzine te verbeteren.

Ok, ik ga beginnen met het ontwerpen van de hogedruktank.
Dernière édition par jeremie73 de 10 / 01 / 10, 14: 44, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/01/10, 13:00

Hier ligt jeremie73

Beeld

Een waterstoftank avonturier onder druk ......

Beeld

Vrede aan zijn onschuldige en speelse ziel .....

Beeld

Hij verliet ons met haast in een grote "boom" .....

Beeld

Maar ten tijde van het laatste oordeel zal God de zijne kunnen herkennen ...

Beeld

Niet de grootte van het gat dat in de grond is achtergebleven door de explosie van de buurt, maar ...

Beeld

tot de moed en onbaatzuchtigheid van zijn moedige discipelen ...

[Kabelknalmodus UIT]
: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 09/01/10, 13:28

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Ik heb niet veel dag te leven als ik het goed begrijp : Lol: : Lol: : Lol:

Ik tekende de hogedruktank, ik berekende de weerstand van de materialen en ik vertelde je over de plannen!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 10/01/10, 10:32

jeremie73 schreef:
Als we in een fles van 20 liter een voorraad van 20 liter gas krijgen bij een druk van 1.0.325 bar, kunnen we volgens de wet van Mariotte in dezelfde fles 457.92 liter waterstof opslaan bij een druk van 232 bar.

Schatten dat het equivalent van een liter benzine 4.6 liter waterstof is en dat de auto 241.5 L / 100 km gas verbruikt (en ja, op een normale auto is hij helemaal niet geoptimaliseerd : Cheesy: ) het zou een autonomie van 189 km hebben ... Het lijkt me toch veel. :frons:



Nee: 1 liter benzine = 1500 liter waterstof bij omgevingsdruk of 3L bij ... 700 bar !!! ... kortom dit alles is zo armoedig dat ik het punt niet zie: ...
In een motor brandt benzine niet, maar explodeert ... en kan zelfs ontploffen (zeer snelle en brekende schokgolf), bijvoorbeeld als de compressiedruk te hoog is ... in het algemeen doet een motor die op volle kracht ontploft niet niet oud ... de laatste die ik zag (na een hack-hack van de turbo-overdrukklep ...) had: gesmolten zuigers, gebroken segmenten, vervormde krukas, gedraaide drijfstangen, gespleten motorblok en een groot gat in de behuizing gemaakt door een van de drijfstangen die braken ...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 10/01/10, 11:24

Flytox schreef:Een waterstoftank avonturier onder druk ......


Een vrijwilliger voor de Darwin-onderscheiding ?

Door orale overdracht van mensen die waterstof verplicht hebben gemaakt of zelfs per ongeluk, omdat ze werken op het gebied van elektrolyse:

het is het beste om BUITEN te werken, zonder de mogelijkheid van onbedoelde ophoping onder het plafond, in de buurt van gloeilampen, aansluitdozen of niet-explosieveilige elektrische ventilatoren.

Bovendien zal buiten elke overdruk natuurlijk beperkt zijn, maar nog steeds niet zonder gevaar.

waterstof is geur- en kleurloos, gemakkelijk te detecteren ... behalve door verbranding ... snel!

En natuurlijk zijn games verboden voor alle rokers ... en ook geen telefoon, ...

Anders veel geluk.

Ik zeg dat over waterstof, maar mijn wens om verbranding met zuurstof op 90% te testen is niet veel beter :-)
Dernière édition par bernardd de 10 / 01 / 10, 11: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 10/01/10, 11:34

Hallo,

oiseautempete schreef:In een motor brandt benzine niet maar explodeert ... en kan zelfs ontploffen (zeer snelle en brekende schokgolf)


Niet consistent met de huidige definities van de woorden verbranding en explosie / ontploffing, waarbij de laatste 2 synoniem zijn:
http://www.google.ch/search?hl=fr&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fr-FR:official&hs=9BG&defl=fr&q=define:D%C3%A9tonation&ei=UqtJS676C8SqsQbN7_C8Aw&sa=X&oi=glossary_definition&ct=title&ved=0CAcQkAE

Het verschil hangt eigenlijk samen met de voortplantingssnelheid van de oxidatie, afhankelijk van of het lager of hoger is dan de geluidssnelheid in het beschouwde medium (afhankelijk van onder andere temperatuur, druk en dichtheid ...).

De meest voorkomende huidige motoren zijn verbrandingsmotoren, in feite "gas gecomprimeerd door interne verbranding".

En hun onzorgvuldige transformatie naar een verbrandingsmotor heeft het effect dat u beschrijft, dat wil zeggen dat "explosie / detonatie" en "intern" snel incompatibel worden ;-)
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten