Waterstofmotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/01/10, 23:08

de ene elektrode is gemaakt van zuurstof, de andere van waterstof: het is absoluut noodzakelijk om vermenging te vermijden, anders bestaat er geen kosteneffectieve scheidingsmethode

het diafragma kan canvas of geotextiel zijn

als je bazaar onder druk staat, lossen deze gassen op in de elektrolyt, als de druk daalt lossen ze overal op of dus ook zuurstof in het waterstofcompartiment

en in het geval van een explosie is het vermogen evenredig met de begindruk

bij atmosferische druk is het al behoorlijk moeilijk maar mogelijk om iets te doen dat bestand is tegen een interne explosie: bij 200 bar is het onmogelijk: catastrofe verzekerd

Ik kom voor galvanische operaties om zuurstof en gemengde waterstof vrij te maken: ik heb de vraag misschien overal gesteld: nooit een manier om ze te scheiden ...

het is noodzakelijk om sterk te ventileren om ze in de lucht te verdunnen en om het gevaar te vermijden!

Ik heb geprobeerd ze door een generator te laten zuigen: als er een goede elektronische regeling van de carburatie is, bespaart de kleine hoeveelheid waterstof een kleine hoeveelheid benzine, maar er is elektronische carburatie met sonde lambda alleen op auto's ... er zijn alleen bizarre generatoren die dit kunnen gebruiken ...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/01/10, 23:25

chatelot16 schreef:Ik kom voor galvanische operaties om zuurstof en gemengde waterstof vrij te maken: ik heb de vraag misschien overal gesteld: nooit een manier om ze te scheiden


Je hebt nog omega3 over!

Oeps sorry, het is me ontgaan ;-)

We zouden iets moeten vinden dat sneller oxideert dan waterstof. Zijn alle conserven goed beschermd tegen oxidatie met citroenzuur? Mijn chemie is een beetje ver ...
0 x
Tot ziens!
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 14/01/10, 23:29

bernardd schreef:
jeremie73 schrijft:
"Door de toename van druk en temperatuur wordt de activiteit van zuurstof als corrosiemiddel aanzienlijk verbeterd."
Is dat waar je het over hebt?



Bijvoorbeeld ... Onder hoge druk gebeuren er veel dingen die we niet weten ...

Bij zuurstofduiken is al het vet in de circuits (afdichtingen, ...) VERBODEN, anders onmiddellijke ontsteking ...

Elke elektrische actuator in een dergelijke omgeving betekent explosiebestendig ...

Dan een vetvrije en explosieveilige compressor ...

Anders ben ik ook bang dat wat je zei Chatelot16 waar is ...

Je lijkt het goed te doen in de mechanica, maar daar pak je heel groot aan omdat er veel meer is dan mechanica, en het is echt gevaarlijk.

Wil je bijvoorbeeld niet naar de stoom kijken? dat zou je een goede kennismaking met de zware drukken maken, en het zou erg nuttig zijn om over te stappen op geconcentreerd hout en warmtekrachtkoppeling op zonne-energie ... :-) En het is al gevaarlijk genoeg om blijvende aandacht te verdienen.


Mmmmh ...
Het is waar dat het niet gemakkelijk is en scheikunde vraag ik heb niet alles onder controle ...
Maar ik hou er niet van om zo te stoppen, dus ik ga een oplossing vinden om de gassen te scheiden zonder een magneetklep (laten we optimistisch blijven : Mrgreen: )
En ik ga ook naar de stoom kijken! Ik zal proberen half en half te maken : Lol:

chatelot16 schreef:de ene elektrode is gemaakt van zuurstof, de andere van waterstof: het is absoluut noodzakelijk om vermenging te vermijden, anders bestaat er geen kosteneffectieve scheidingsmethode

het diafragma kan canvas of geotextiel zijn

als je bazaar onder druk staat, lossen deze gassen op in de elektrolyt, als de druk daalt lossen ze overal op of dus ook zuurstof in het waterstofcompartiment

en in het geval van een explosie is het vermogen evenredig met de begindruk

bij atmosferische druk is het al behoorlijk moeilijk maar mogelijk om iets te doen dat bestand is tegen een interne explosie: bij 200 bar is het onmogelijk: catastrofe verzekerd

Ik kom voor galvanische operaties om zuurstof en gemengde waterstof vrij te maken: ik heb de vraag misschien overal gesteld: nooit een manier om ze te scheiden ...

het is noodzakelijk om sterk te ventileren om ze in de lucht te verdunnen en om het gevaar te vermijden!

Ik heb geprobeerd ze door een generator te laten zuigen: als er een goede elektronische regeling van de carburatie is, bespaart de kleine hoeveelheid waterstof een kleine hoeveelheid benzine, maar er is elektronische carburatie met sonde lambda alleen op auto's ... er zijn alleen bizarre generatoren die dit kunnen gebruiken ...


Dus om ze te scheiden, moet je een canvas tussen de elektroden gebruiken en er mag geen druk zijn, het verpest al mijn ideeën : Mrgreen:
Een andere vraag, als er bijvoorbeeld 100% waterstof in een cilinder zit en er een vonk is die niet gaat branden?

bernardd schreef:
chatelot16 schreef:Ik kom voor galvanische operaties om zuurstof en gemengde waterstof vrij te maken: ik heb de vraag misschien overal gesteld: nooit een manier om ze te scheiden



Je hebt nog omega3 over!


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/01/10, 23:56

bernardd schreef:
chatelot16 schreef:Ik kom voor galvanische operaties om zuurstof en gemengde waterstof vrij te maken: ik heb de vraag misschien overal gesteld: nooit een manier om ze te scheiden


Je hebt nog omega3 over!

Oeps sorry, het is me ontgaan ;-)

We zouden iets moeten vinden dat sneller oxideert dan waterstof. Zijn alle conserven goed beschermd tegen oxidatie met citroenzuur? Mijn chemie is een beetje ver ...


Ik was op zoek naar een kosteneffectieve manier om gemengde waterstof te exploiteren

als het nodig is om duurdere chemische reagentia te gebruiken: winst = verlies

waterstof heeft alleen een energiewaarde die perfect zuiver is: anders is het een zooitje om zo ver mogelijk te ventileren
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/01/10, 00:04

jeremie73 schreef:Een andere vraag, als er bijvoorbeeld 100% waterstof in een cilinder zit en er een vonk is die niet gaat branden?


gelukkig!

pure waterstof wordt in een fles samengeperst en in alle veiligheid verkocht

maar puur! niet bij benadering puur

waterstof en acetyleen zijn de gassen die erin slagen explosief te zijn met de laagste hoeveelheid zuurstof: daarom moet het voor het comprimeren echt zuiver zijn, anders kan zelfs zonder vonk het dieseleffect van de compressie genoeg ... boem ...
0 x
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 16/01/10, 01:43

Dag
Niemand heeft het over het maken van H2 uit vergassing uit biomassa.
Naar mijn idee is het individuele voertuig verboden. We hebben het dan ook over een warmtekrachtinstallatie.

Een goed uitgevoerde vergassing geeft een rendement van ongeveer 70%.

De gassen zijn:

CO, H2, CH4 voor CO2-brandstoffen, N2, O2 voor inerte materialen, teer, roet en NOx voor afval.

De reactie is endotherm en verbruikt een deel van de biomassa, maar is herbruikbaar in de MCI. Tijdens de oxidatiefase gaat ook een fractie verloren.

Bij warmtekrachtkoppeling kunnen we een deel van deze energie terugwinnen, waardoor het mogelijk wordt een vergassingsrendement van meer dan 90% aan te kondigen, wat ronduit acceptabel wordt.

Uiteraard recupereren we de calorieën van de radiator en de uitlaatgassen van de MCI. totale efficiëntie, van 80 tot 95%, zoals elke cogé-installatie!

Afschrijvingstijd, 5 jaar !!! (studie uitgevoerd tijdens mijn TU Delft)

De stoommachine is goed, maar we zullen deze resultaten nauwelijks bereiken, met de toegevoegde bonus van veiligheid.

De brandstofcel wordt in de prullenbak gegooid. Hetzelfde geldt voor de productie van H2 door elektrolyse. Alleen al het gebruik van H2 in een MCI is een afwijking, omdat we heel goed kunnen voeden met andere kraakproducten.

We moeten de elektrolyse vergeten. Want of het nu om nucleaire of duurzame elektriciteit gaat, het is verspilde energie!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 16/01/10, 09:18

Hallo,

Ptilu schreef:Niemand heeft het over het maken van H2 uit vergassing uit biomassa.


En niemand praat over de productie van H2 door thermisch kraken door geconcentreerde zonne-energie ...

Ptilu schreef:Een goed uitgevoerde vergassing geeft een rendement van ongeveer 70%.


Dit is 20% afval in vergelijking met recente houtketels met ongeveer 90% efficiëntie? Ze werken allemaal in dubbele verbranding, ontgassing en verbranding van gassen ...

Ptilu schreef:De stoommachine is goed, maar we zullen deze resultaten nauwelijks bereiken, met de toegevoegde bonus van veiligheid.


Concentreer u niet op waterdamp, u zult de ideale vloeistof moeten vinden in een thermische compressie / decompressiecyclus in een zuigermotor. En we weten hoe we deze cycli tegenwoordig zeer efficiënt kunnen uitvoeren in warmtepompen: we veranderen alleen het type compressie, van mechanische compressie naar thermische compressie.

Waterdamp is interessant vanwege de "hoge" verdampingstemperatuur en de energiedichtheid.

Voor het veiligheidsaspect weten we nu hoe we de drukken van 100 tot 300 bar gemakkelijker kunnen beheren met meer homogene materialen en niet-destructieve tests voor het zoeken naar structurele defecten.
0 x
Tot ziens!
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 16/01/10, 15:53

welkom
Het kraken van koolstofhoudende brandstof door zonne-energie is niet zo erg, maar het moet duur zijn, toch? een gas, het is gewoon een slecht zuurstofrijke tank, dus ... Bovendien, als ik het goed heb, is het vooral een pyrolyse. Zijn we echt geïnteresseerd in deze reactie als we h2 maken?

[quote = "bernardd"]
Dit is 20% afval in vergelijking met recente houtketels met ongeveer 90% efficiëntie? Ze werken allemaal in dubbele verbranding, ontgassing en verbranding van gassen ...

Ja, maar wat gebeurt er in uw dubbele verbrandingsketel?
De eerste verbranding wordt gebruikt om een ​​reductie te voeden, of is gemaakt van syngas ... Oftewel een vergasser;)
De tweede verbrandt het syngas, ik denk dat het grote voordeel van dit proces de zuivering is ... En een goede brandstofflexibiliteit.

Wanneer ik 70% aankondig, houd ik geen rekening met het herstel van thermische energie, maar alleen met een transformatieopbrengst:

opbrengst = PCI-uitvoer / PCI-invoer = PCI-syngas / PCI-hout

Deze calorieën recupereren we uiteraard op een cogé installatie! Sommigen adverteren 95% van het rendement van de klap !!!

En daarnaast maken we elektriciteit!
0 x
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 17/01/10, 17:23

Ptilu schreef:Dag
Niemand heeft het over het maken van H2 uit vergassing uit biomassa.


Persoonlijk weet ik niet veel, maar niets weerhoudt je ervan een nieuw onderwerp te openen en erover te praten!

Ptilu schreef:Een goed uitgevoerde vergassing geeft een rendement van ongeveer 70%.


Net als een goedgebouwde elektrolyser.

Ptilu schreef:We moeten de elektrolyse vergeten. Want of het nu om nucleaire of duurzame elektriciteit gaat, het is verspilde energie!


Sorry dat ik saai moet zijn ... Maar ik probeer niet iets te doen met een 100% rendement. Ik wil gewoon iets doen dat me gas en dus geld zou besparen en dat niet teveel vervuilt.

Goed om terug te keren naar de elektrolyse, het zou nodig zijn om de waterstof samen te persen zonder de zuurstof samen te drukken door ze vanaf het begin te scheiden. Daarvoor heb je een compressor of een booster nodig. Mijn vader heeft een luchtcompressor in zijn werkplaats, dus als ik een luchtbooster krijg, kan ik die tussen de elektrolyser en de waterstofcilinder plaatsen. Op die manier zou ik de twee gassen scheiden en die waterstof comprimeren.

Is dat niet mogelijk? (Er zal waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn : Mrgreen: : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/01/10, 18:07

een luchtcompressor neemt geen voorzorgsmaatregelen om lekken te voorkomen: de lucht is niet gevaarlijk en ook niet duur

er kan 2% van de aangezogen lucht zijn die door de segmentlekken stroomt en door de behuizing naar buiten komt, naast een explosieveilige elektromotor

Ik kan me geen luchtcompressor met waterstof voorstellen ... boem

dan heb je al gemerkt dat we bij 200bar niet veel gas in een fles doen: bij 10 bar van een gewone luchtcompressor zetten we kleine jets

voor het comprimeren is het noodzakelijk om het probleem van de zuurstofdetectie op te lossen: de scheiding van gassen tussen de elektroden is niet duidelijk: bij de minste toevallige menging zal de gecomprimeerde fles een bom zijn

Ik ben op zoek naar een goed middel voor automatische detectie om de compressor te stoppen bij het minste gebrek aan gaszuiverheid: ik hoef niet verder te gaan totdat dit probleem is opgelost

voor een zeer laag debiet heb ik een membraan en een watercompressor die chatelot produceert: een waterpomp zoals een karcher duwt een rubberen membraan en perst het gas aan de andere kant samen: het moet erg langzaam zijn om oververhitting te voorkomen : het duurt 10 uur om een ​​fles bij 200 bar te vullen

een koelkastcompressor monteert gemakkelijk tot 15 bar en is perfect waterdicht
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten