Waterstofmotor

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 10/01/10, 19:39

jeremie73 schreef:Ah dat interesseert me erg, als je meer informatie hebt, aarzel dan niet. dat zou mijn vorige vraag beantwoorden, en dus zou het niet werken ... daar moet ik naar zoeken. Ook ik zou het raar vinden dat er geen effect is op de elektrolyse.


U bespaart tijd, en niets belet u om op kleine schaal te valideren op modellen, u leert daarna nog sneller.

Anders is google je vriend: gasontbindingswet

Het is geen reden om het op te geven ^^ het is waar dat Pantone dit heeft bewezen, maar het interesseert me niet meer dan dat ...


Absoluut, maar zoek eerst naar goede oude boeken, of google :-) je zult efficiënter zijn, en het is beter om in een roedel te werken...
0 x
Tot ziens!
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 10/01/10, 19:46

Oh heel erg bedankt!! :P :P Ik was veel dingen aan het typen op Google, maar kon niet vinden wat ik zocht, bedankt! Ik zal proberen te zien hoe hoog de gasdruk zou kunnen stijgen (theoretisch).
0 x
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 10/01/10, 20:20

Nou, ik begrijp hoe het werkt, maar ik kan de formule niet gebruiken :pijl: Te ingewikkeld.....
Maar ik denk dat het gas zich zal blijven vormen en dat er steeds meer in het water zal komen, dus de intensiteit zou moeten toenemen. Maar ik weet het niet zeker.

Ik ga dus even moeten experimenteren, doordeweeks ben ik niet thuis dus het is wachten tot komend weekend, ondertussen ga ik verder met de hogedruktank!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/01/10, 13:31

Hallo,

U kunt altijd de formules presenteren die u niet begrijpt, we zullen zien wat we kunnen doen :-)

Anders voor het verschil tussen verbranding en explosie:
http://www.youtube.com/watch?v=_KuGizBjDXo&NR=1&feature=fvwp

Je kunt de schokgolven echt zien...

Je krijgt zin om in de spaceshuttle te vliegen!
0 x
Tot ziens!
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 11/01/10, 22:34

Wauw :schok: gewelddadige explosies van de video!

Voor de wet van Henry zou ik de hoeveelheid gas in 1 liter water bij 232 bar moeten kunnen berekenen, maar er zijn alleen onbegrijpelijke formules, dus dat is niet erg, ik zie het wel als het zover is.

Aan de andere kant, weet iemand de hoeveelheid gas (inclusief waterstof en zuurstof) die we kunnen hebben voor 1 liter water? Op een site vond ik 1200L gas voor 1L water, dat vind ik een beetje veel dus als iemand dit zou kunnen bevestigen!

Nou ik ben bijna klaar met de hogedruktank Ik pak de electrolyser aan. Hier een kleine foto, op groene achtergrond om te laten zien dat dit grijze ding dat op een kernreactor lijkt er niet is om alles te vernietigen! : Mrgreen: : Mrgreen:
De zwarte afdichtingen zijn gemaakt van grafiet en zijn bestand tegen een druk van 250 bar, ik heb mijn berekeningen opnieuw gedaan en ik had het mis (nou ja!) de druk die op elk deksel wordt uitgeoefend is 182212N of 18,5T!
Scheepsonderdelen zijn normaal gesproken van roestvrij staal (316L).

Beeld
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/01/10, 01:18

Bij atmosferische druk vond ik dit voor je:
http://pagesperso-orange.fr/gilbert.gastebois/donnees/solubilite_gaz.htm

Normaal gesproken vermenigvuldig je met de wet van Henry met de druk:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Loi_de_Henry

Het zou nodig zijn om onderscheid te maken tussen elk gas en lucht om precies te zijn, maar u heeft dit detail op dit moment niet nodig.

Het is het deel van H2 dat als volgende zal spelen.

Je moet voorzichtig zijn bij hoge druk, want ik meen me te herinneren dat de chemische activiteit kan veranderen met de partiële druk, ook al is de verhouding niet veranderd: de energie neemt toe...

Dus wees heel voorzichtig met je tests, je moet echt alle zuurstof verwijderen... Ik las onlangs (vergeten waar :-() dat het grootste probleem met stoomketels de zuurstof is die in het water is opgelost, omdat het eenmaal vrijkomt uit het vloeibare water en alle metalen aantast. Het water moet worden ontgast voordat het in productie gaat...
0 x
Tot ziens!
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 14/01/10, 21:51

Eh eh!
Oefen je kaart! Dankjewel : Wink: ! Ik zocht naar zuurstof die alle metalen aantast, op een site zeggen ze "Door de toename van druk en temperatuur wordt de activiteit van zuurstof als corrosiemiddel duidelijk begunstigd."
Is dat waar je het over hebt?
Omdat ik verschillende artikelen heb gelezen over waterstofopslag en ze zeggen dat het onder druk het staal binnendringt en het verzwakt totdat het breekt (eigenlijk). Ik las een ander artikel waar GDF (voor het transport van waterstof via gasleiding) dit probleem zou willen tegengaan door gebruik te maken van een hooggelegeerd staal (X80.... de rest van de aanduiding heb ik niet, dus gelegeerd waarmee??). Ik weet niet of het duur is of niet, maar het plaatsen van een materiaal dat standhoudt, zou het probleem voor zuurstof en waterstof oplossen.

In ieder geval heb ik de tank voortgezet, ik heb hem aangepast want voordat het een tank was, was er iets minder : Mrgreen:
Ik probeerde een systeem te vinden om de zuurstof beetje bij beetje te evacueren, maar niet de waterstof.
Aangezien zuurstof zwaarder is dan waterstof, moet het zelfs onder druk onderaan staan. Dus dacht ik aan een magneetventielsysteem dat net boven het waterniveau zou komen en dat heel kort open zou gaan om de lucht door te laten, en dat meerdere keren tijdens het vullen van de tank. Als er minder lucht is, zal er tijdens het vullen minder druk zijn en dus minder verbruiken.

Ik weet dat het ingewikkeld begint te worden, maar dat geeft niet. : Mrgreen: : Mrgreen:
Aan de andere kant voor de zuurstof die onderaan zou zitten, weet ik echt niet zeker, dus als iemand dat zou kunnen bevestigen, zou dat leuk zijn!

Hier is de nieuwe tank, voor de geschiedenis van de magneetventielen zou ik het eerst zonder proberen, en als het dan werkt, laat ik het zoals het is!
Op de afbeelding staan ​​vier magneetventielen, hierdoor zou de zuurstof afgevoerd kunnen worden, anders zou er ook waterstof uitkomen.
Elk deksel wordt vastgehouden door 18 sets schroeven/moeren. Als elke schroef wordt vastgedraaid tot 60N.m, kan elke schroef (theoretisch) 25307N vasthouden. De druk die op een deksel wordt uitgeoefend is 182212.8N
25307x18=455526N en 455526/18221208=2.5 Dus dat is een veiligheidsfactor van 2.5

Beeld

Voor de weerstand van de cilinder geldt het theoretisch : Mrgreen:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/01/10, 22:36

vertrouwt niet op dichtheidsverschil om zuurstof en waterstof te scheiden

als de dichtheid de gassen scheidde, zouden we allemaal dood zijn! de zware CO2 zou op het aardoppervlak zijn en de lichtere zuurstof zou te hoog zijn

Maar dat is het niet! zelfs gassen van verschillende dichtheid mengen zich onherstelbaar: om vermenging te voorkomen, heb je echt een aparte productie van zwaar gas nodig en niet de minste agitatie: dit is het geval in een tank waar een product wordt gefermenteerd om alcohol te maken: productie van pure CO2 en absolute rust: er is een niveau van pure CO2 en lucht erboven, je kunt het zien met een aansteker: als je de aangestoken aansteker in CO2 laat zakken, kun je een paar cm onder het CO2-niveau gaan en de vlam blijft precies vlak zonder te vallen

maar beweeg gewoon je hand iets te snel om alles door elkaar te halen en de CO2 zal nooit meer scheiden

om H2 en O2 te scheiden heb je diafragma's nodig die doorlatend zijn voor de elektrolyt en de gassen tussen de elektroden tegenhouden

er waren enorme electrolyzers om waterstof te maken om de ballonnen (aerostats) en luchtschepen te vullen: we kunnen er niets over vinden op het net: ik zag dit op oude boeken gekocht op rommelmarkten: als ik de enorme omvang van deze electrolysers zie, denk ik er geen seconde over na om ze onder druk te laten werken

en bovendien ben ik er bijna zeker van dat de druk de elektrolysespanning zal verhogen, precies wat nodig is om hetzelfde vermogen te verbruiken als de compressor!
0 x
jeremie73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 06/01/10, 20:35




par jeremie73 » 14/01/10, 22:47

Argh! Dat is niet grappig... Dan zullen we iets anders moeten zoeken...
Wat betekent het? Sorry maar ik begreep het niet... Scheikunde is al het andere, het is niet mijn sterkste punt.

chatelot16 schreef:om H2 en O2 te scheiden heb je diafragma's nodig die doorlatend zijn voor de elektrolyt en de gassen tussen de elektroden tegenhouden


Is het een soort filter tussen de elektroden?

Wat het verbruik aan de limiet betreft, het valt mee als ik zoveel verbruik als een compressor, ik zou tenminste ruimte besparen, ik probeer niet iets te doen met een opbrengst groter dan 1 door gassen te comprimeren zonder meer te verbruiken. : Lol:
Ik moet er alleen in slagen de gassen te scheiden door de waterstof samen te persen.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/01/10, 22:59

jeremie73 schreef:"Door de toename van druk en temperatuur wordt de activiteit van zuurstof als corrosiemiddel aanzienlijk verbeterd."
Is dat waar je het over hebt?


Bijvoorbeeld ... Onder hoge druk gebeuren er veel dingen die we niet weten ...

Bij zuurstofduiken is al het vet in de circuits (afdichtingen, ...) VERBODEN, anders onmiddellijke ontsteking ...

Elke elektrische actuator in een dergelijke omgeving betekent explosiebestendig ...

Dan een vetvrije en explosieveilige compressor ...

Anders ben ik ook bang dat wat je zei Chatelot16 waar is ...

Je lijkt het goed te doen in de mechanica, maar daar pak je heel groot aan omdat er veel meer is dan mechanica, en het is echt gevaarlijk.

Wil je bijvoorbeeld niet naar de stoom kijken? dat zou je een goede kennismaking met de zware drukken maken, en het zou erg nuttig zijn om over te stappen op geconcentreerd hout en warmtekrachtkoppeling op zonne-energie ... :-) En het is al gevaarlijk genoeg om blijvende aandacht te verdienen.
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten