Geen biobrandstoffen meer van de 1ère-generatie !!!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 12/09/08, 11:42

Welnu, hier is het beroemde bericht waarvan ik dacht dat het verdwenen was !!

Excuses aan Christophe voor de hint van censuur (zie post op Tricastin), maar begrijp niet waarom jonule verboden is!!

Gewoon een andere visie, niet meer beledigingen van de ene kant dan van de andere kant.

Er moeten wat oude rekeningen worden vereffend, denk ik Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/09/08, 20:11

Nog een levende scheiding? :? Het begint veel te doen, toch?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 16/09/08, 20:45

Houthakker schreef:Nog een levende scheiding? :? Het begint veel te doen, toch?

scheiding ? wat en wie heb je het over?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 16/09/08, 21:37

uh, over biobrandstoffen en nieuwe technieken : Cheesy:
Ja, ik kan het me veroorloven:
De productie van waterstof uit bacteriën
http://www.bulletins-electroniques.com/ ... /55928.htm
Een nieuwe "groene" technologie is zojuist ontwikkeld door de samenwerking van wetenschappers van de Agricultural Research Service (ARS) en North Carolina State University (NC State). Deze ontdekking is de productie van waterstof uit stikstofbindende bacteriën.
(...) Stikstofbindende bacteriën spelen al een bekende sleutelrol in de landbouw. Ze leven in de grond en op sommige plantenwortels, hun rol is om stikstof uit de lucht om te zetten in een chemische vorm die planten kunnen gebruiken om te groeien. Bij stikstofrecycling zijn drie basisprocessen betrokken: diatomische stikstof N2-fixatie, nitrificatie en denitrificatie. Waterstof wordt geproduceerd tijdens de nitrificatiereactie.
Het onderzoeksteam heeft een methode ontwikkeld die een selectiemiddel gebruikt om deze stammen van waterstofproducerende bacteriën te identificeren. Het selectiemiddel maakt het mogelijk om een ​​bacteriestam te identificeren zonder genomische sequencing of genetische modificatie.
Dankzij dit selectiemiddel konden de wetenschappers een gen identificeren dat het vermogen om waterstof te absorberen inactiveert, waardoor de geproduceerde waterstof vrijkomt. Deze geproduceerde waterstof kan vervolgens worden opgevangen en gebruikt als brandstof met als enige bijproduct waterdamp.
Onderzoekers Paul Bishop en Telisa Loveless van ARS, Jonathan Olson en Bruno-José Bárcena van de Universiteit van North Carolina hebben het patent al aangevraagd en blijven werken aan de ontwikkeling van deze nieuwe technologie voor schone energie.

[src: BE United States number 133 (12/09/2008) - Franse Ambassade in de Verenigde Staten / ADIT - http://www.bulletins-electroniques.com/ ... /55928.htm]


Hier is informatie die VERS van de dag is

Anticontroversiële groet van Lietseu :P

Als de mensen van de liefde zullen leven, als er geen ellende meer zal zijn, zullen onze kinderen troubadours zijn en zijn we gestorven, mijn broer... :?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/09/08, 19:27

martien007 schreef:
Houthakker schreef:Nog een levende scheiding? :? Het begint veel te doen, toch?

scheiding ? wat en wie heb je het over?
Ik weet zeker dat de geïnteresseerden het hebben begrepen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten