Ethanol Diesel

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Ethanol Diesel




par abyssin3 » 03/07/07, 11:53

Volgens informatie die ik heb gekregen van een bedrijf dat LPG-kits (topgas) verkoopt, zullen we binnenkort kits op de markt zien om diesels aan te passen aan ethanol, zonder toevoegingen (in feite zijn ze die al aan het installeren). Oorspronkelijk was ik navraag over het omzetten van een diesel naar LPG.

Het principe bestaat erin een beetje te doen zoals bij de HVB (bi-tank/solenoid valve system). De motor start op diesel, en eenmaal gestart maakt hun systeem een ​​diesel/ethanol emulsie. Ik weet niet in welke verhoudingen, maar het lijkt mij dat ethanol de meerderheid blijft. Voor dezelfde prijs als een HVB-kit.

Heeft iemand er al eerder van gehoord? Het doet me denken aan de water/diesel emulgator...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/07/07, 12:25

Ja, dat doet me daar ook aan denken.

Anders is dit wat een ethanol-tractor geeft: http://www.dailymotion.com/relevance/se ... bioethanol

De oogsten zullen waarschijnlijk veel sneller gaan
: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/07/07, 15:07

hallo

Te veel ethanol in de diesel kan het smeermiddel voor de pomp opraken, al met de nieuwe diesel die bijna kerosine is, is het een beetje droog voor de oude lijnpompen
het is goed om een ​​beetje olie aan de diesel toe te voegen
voor de gefrituurde aardappelwandeling voeg ik een beetje 1% alcohol toe, dit zorgt voor een goed gemarkeerde, snellere decantatie van de olie.
er zijn verschillende oplosbare oliën, met name de tweetaktolie, maar plantaardige olie doet het ook, ricinusolie (maar te duur)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 03/07/07, 18:08

Ja, het voordeel van ricinusolie is dat het in goede verhoudingen gemengd kan worden met ethanol, maar zoals je zegt is het duur...
Blijkbaar weet ik in dit systeem niet waar de ethanol doorheen gaat, maar ik betwijfel of ze nog een injectiepomp toevoegen, dus het moet de emulsie zijn die door de bestaande pomp gaat. Daar had ik niet aan gedacht.
Om te kiezen geef ik de voorkeur (mechanisch meer dan ecologisch) bi-fuel diesel/LPG of methaan (CNG). Simpeler, althans in theorie. Maar ook duurder. Dit is de prijs van een installatie op een benzinewagen, zie meer :schok:

De gebakken aardappel heeft nog een mooie toekomst voor zich...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 04/07/07, 10:46

Een idee dat opduikt:
aangezien alcohol mengbaar is met water, maakt dit systeem het mogelijk om een ​​mengsel van water en ethanol te gebruiken, waardoor een indirecte emulsie van water en diesel ontstaat...
Het is waarschijnlijk erger voor de injectiepomp, maar afgezien daarvan is het verleidelijk om het te proberen...
0 x
planetecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 08/06/07, 11:27

VAARWEL ETHANOL EN LANG LEVE JATROPHA




par planetecolo » 04/07/07, 11:09

Sinds ik uw site heb ontdekt, heb ik veel onderzoek gedaan om me gratis te kunnen verplaatsen, water te verwarmen, enz. enz. en tegelijkertijd de negatieve effecten van mijn impact op het milieu te verminderen.
Met een Malagassische vriend werken we aan een project om meerdere huizen te bouwen in het noorden van Madagaskar. Als de kosten van levensonderhoud daar relatief laag zijn, is de prijs van elektriciteit drie keer hoger dan op het vasteland van Frankrijk, vandaar het idee om apparatuur te zoeken waarmee we deze energie tegen lagere kosten kunnen produceren. Ik vond een warmtekrachtkoppelingsgroep die eind 2007 op de markt zou moeten komen en die zowel met diesel als met olie werkt, weet je waarschijnlijk wel http://energiestro.com.
Het was nog nodig om de investering snel rendabel te maken om het met teruggewonnen olie te kunnen exploiteren, maar de restaurants in de sector haasten zich niet. Maar aan het einde van mijn onderzoek kwam ik een olieplant tegen die groeit in dorre gronden en die zaden produceert die olie produceren waardoor het als biobrandstof kan worden gebruikt en geen CO² maar waterdamp afstoot. Deze olie wordt gebruikt in cosmetica, in de geneeskunde, om zeep te maken.
Dus besloten we deze zaden te produceren, zoals je je kunt voorstellen, we zijn niet de enige 2 oliemaatschappijen die al contracten hebben getekend met een boerenvereniging om hun productie te kopen, het is de bedoeling om in eerste instantie 1650 hectare te planten. De gemiddelde productie is 1700 L per hectare.
Mercedes is al begonnen met testen op 3 auto's en zal enkele aanpassingen doen om op 100% jatropha-olie te rijden.
Ik hoop dat dit nieuws enkele opmerkingen zal oproepen. Ik wacht op jullie reacties. :frons:
Moet ik een nieuw bericht aanmaken?
Op de eerste drie antwoorden zou ik hun auteur vanaf mijn eerste aankoop een klein pakje zaden sturen voor zijn persoonlijke productie.
Pas op, de plant is bang voor vorst, dus vergeet de potten in de winter niet naar binnen te halen. : Lol:
0 x
Het verschil tussen een kind en een volwassene? het kind droomt van de kerstman, de volwassene stemt.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 04/07/07, 17:46

Voor de nieuwe post, ja, het heeft de voorkeur.
Anders heb ik al gehoord van Jatropha als een plant van de toekomst voor olieproductie. Je info bevestigt het.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/07/07, 22:11

Hallo Abessijn3

abyssin3 schreef:Een idee dat opduikt:
aangezien alcohol mengbaar is met water, maakt dit systeem het mogelijk om een ​​mengsel van water en ethanol te gebruiken, waardoor een indirecte emulsie van water en diesel ontstaat...
Het is waarschijnlijk erger voor de injectiepomp, maar afgezien daarvan is het verleidelijk om het te proberen...


Ik heb gelezen (ik heb het niet geprobeerd) dat zodra water wordt toegevoegd
er is scheiding van dieselbrandstof en (alcohol + water). Niet goed .....

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: VAARWEL ETHANOL EN LANG LEVE JATROPHA




par houthakker » 04/07/07, 22:25

planetecolo schreef:[...]Mercedes is al begonnen met testen op 3 auto's en zal enkele aanpassingen maken om op 100% jatropha-olie te rijden.[...]
Je zou er met een moeten praten forumeur die "Hénorm" wordt genoemd... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Ethanol diesel




par houthakker » 04/07/07, 22:32

abyssin3 schreef:Volgens informatie die ik heb gekregen van een bedrijf dat LPG-kits (topgas) verkoopt, zullen we binnenkort kits op de markt zien om diesels aan te passen aan ethanol, zonder toevoegingen (in feite zijn ze die al aan het installeren). Oorspronkelijk was ik navraag over het omzetten van een diesel naar LPG.

Het principe bestaat erin een beetje te doen zoals bij de HVB (bi-tank/solenoid valve system). De motor start op diesel, en eenmaal gestart maakt hun systeem een ​​diesel/ethanol emulsie. Ik weet niet in welke verhoudingen, maar het lijkt mij dat ethanol de meerderheid blijft. Voor dezelfde prijs als een HVB-kit.

Heeft iemand er al eerder van gehoord? Het doet me denken aan de water/diesel emulgator...


Hier is een artikel over een bus met dieselmotor die op ethanol rijdt (hij is ook hybride maar dat verandert niets...)
http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... ws_id=1850

Dus, net als voor de "Flex-fuel kits" die mij nogal dubieus lijken, pas op voor de verkopers van wonderen...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten