Ethanol Diesel

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 19/08/07, 17:31

Ja voor de goede orde, Topgas verkoopt diesel -> ethanol ombouwkits.
Je kunt op hun site kijken:
http://www.topgas.org
maar de laatste tijd hadden ze het er niet over, dus je moet rechtstreeks contact met ze opnemen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/08/07, 23:12

Dag

Waarom moet de ethanol per se door de dieselinjectiepomp?
Ik herinner me dat ik een vrij groot water-alcoholmengsel op het panton in een diesel had getest (ik was bang dat de motor zichzelf zou aandrijven)
waarom ethanol niet gewoon in de inlaat zou worden geïnjecteerd, maar met strenge controle zodat de motor niet te snel gaat of zelfontbrandt meer dan 15 voor alcohol zoals diesels doen 21
Het lijkt mij dat er op de pagina's van David een diagram of een project was voor een 100% panton op een dieselmotor die werd gevoed met een vlinder zoals een benzinemotor, aangezien wat uit de panton komt niet vanzelf ontbrandt

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 20/08/07, 13:15

Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker omdat ik de details van de kit niet heb, maar als ze een kit samenstellen voor deze prijs, denk ik dat het zo eenvoudig mogelijk moet zijn en het toevoegen van een andere injectiepomp zou niet in die richting gaan.
Wat betreft het injecteren van alcohol in de luchtinlaat, ik weet dat dit wordt gedaan met waterinjectiekits (voor rally). Maar in dit geval moet de hoeveelheid kleiner zijn dan waar je het over hebt.
Ik zal proberen een kijkje te nemen op de pagina's van meneer David om het systeem te vinden waar je het over hebt, het doet me ook ergens vaag aan denken, maar dan vaag...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 134 gasten