België: rijden op belastingvrije olie!!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/04/06, 13:53

En voor de antwoorden op mijn vragen? Is het te ingewikkeld?:roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 17/04/06, 16:13

Andre schreef:Ik vind de wegligging te vies, makkelijker om diesel te zetten. Dus deze jonge mannen zijn soms een beetje sterk op het mengsel en het rolt heel vaak in het tapijt, wat betekent dat je de cilinderkoppen moet neerleggen en je kunt zien, een beetje beter wat het geeft. Meestal zijn het de injectoren die verstopt raken, minder goed glijden, dus de neiging hebben te lekken, dit resulteert in kloppen als een kapotte motor, als je erop staat om zo te rijden voor de WV-motor, brandt het een kleine strook op de rand van de zuiger waar de verbrandingskamer uitspuugt.
Met ervaring, verwijder gewoon de injectoren en maak schoon en alles is weer normaal (terwijl leert het jonge mensen mechanica)

Ik ben van mening dat het voor nieuwe generatie hogedrukinjectie motoren die op olie lopen niet aan te raden is, het kan even duren, maar op de lange termijn is het wel achter de problemen aan lopen..

Voor ZAK
Uw probleem van vermogensverlies als u op olie loopt, we hebben ervaren dat het de voedingspomp was die geen olie leverde, we hebben een pomp in serie gezet om het filter geforceerd te voeden.
Koppel hiervoor de retour los en controleer hoe lang het duurt om een ​​10 liter te vullen met diesel en met een olie-dieselmengsel

Andre


De mis is gezegd!
Voor de HVB zal het zonder mij zijn!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 17/04/06, 16:33

Houthakker schreef:En voor de antwoorden op mijn vragen? Is het te ingewikkeld?:roll:


Ja, dat is het waarschijnlijk: te ingewikkeld!
En aangezien ik je citeer "Ik word gek", kijk zelf maar, het zal je bezig houden! en aangezien je daar bent, moet je leren anders met mensen te praten, want ik heb je nog nooit zo beledigd.

doei
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/04/06, 16:34

Prof, stop alsjeblieft met het volledige vetgedrukte schrijven (ik heb je bericht zelf gecorrigeerd)
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 17/04/06, 17:13

als ik een dci had, zou ik niet het risico nemen om de injectie en de motor te verknoeien, ik zal liever proberen de hvb via een pantonne te injecteren, het lijkt mij minder riskant ...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/04/06, 17:51

Hallo Pluesy

Het is precies wat ik denk zonder mijn hoofd te breken om te filteren
olie het is voldoende om een ​​bubbler te maken die direct werkt op de sterk verhitte aardappelolie en door een reactor gaat en vervolgens in de diesel (een oliedoping) die ik in het begin wilde doen voordat ik een doping het water deed
Maar op deze manier gedoteerd, vereist ook voorzorgsmaatregelen, de motor mag niet alleen hierdoor worden afgeremd, anders loopt hij het risico in angst te raken.
Het andere ongemak dat ik opmerkte bij een kleine montage is dat er een residu achterblijft op de bodem van de bubbler, en op den duur een verstopping van de olieverwarming, dus nog steeds een vuile manipulatie te maken met kleverige olie, ontsnapt op de carrosserie is het moeilijk om schoon te maken met aceton, het is zo plakkerig, vooral de CANOLA-gekookte olie..
Mijn zonen rijden er al geruime tijd mee en het bevalt hen met enige voorzichtigheid. Ik zeg niet dat ik op een dag niet met olie zal rijden, momenteel kost diesel $ 1,05 per liter
en een goede doping met water geeft voldoening...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 17/04/06, 17:53

Helemaal met jullie twee eens: te veel risico's bij nieuwe motoren om op olie te lopen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 17/04/06, 18:10

Hallo,

en een oliecondensaat (gedistilleerde olie) een mini-zonneoven (laten we ecoloog blijven) en voila, valt dit binnen het bereik van het mogelijke??
Of wat zou het proces zijn van het aanpassen van de olie voor wat de eigenschap is van gebruik in een HDI-motor ???

GEO : Idee: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 17/04/06, 18:48

bin in theorie destilleert een pentone ca alles wat binnenkomt ...

en ik ben er niet zeker van dat we door "vast" te destilleren zeker de dieselkwaliteit zullen verkrijgen

het enige proces dat geldig lijkt, is om de olie te mengen met alcohol en andere chemicaliën en alles een aantal dagen te gooien. Ik las het recept hier :pijl: https://www.econologie.com/forums/fabriquer-du-diester-ou-biodiesel-la-recette-t1141.html maar het lijkt me nog steeds vrij ingewikkeld, behalve voor degenen die fanatiek zijn van koken ... met olie : Lol:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/04/06, 11:40

professeur31 schreef:
Houthakker schreef:En voor de antwoorden op mijn vragen? Is het te ingewikkeld?:roll:


Ja, dat is het waarschijnlijk: te ingewikkeld!
En aangezien ik je citeer "Ik word gek", kijk zelf maar, het zal je bezig houden! en aangezien je daar bent, moet je leren anders met mensen te praten, want ik heb je nog nooit zo beledigd.

doei
Het is een schande... Je zou hier geavanceerde kennis kunnen hebben, maar gezien je antwoorden vraag ik me zelfs af of ik aan het begin moet geloven van wat je zei...

Sorry dat ik uw gevoeligheid heb aangeraakt, maar dat is wat we riskeren door de diva's te spelen, zoals: "Ik weet het, maar ik wil geen tijd verspillen om u te informeren"...

Wat betreftanders leren praten met mensen, Ik geef je je advies terug: lees je grote vetgedrukte antwoord over de werking van de motoren nog eens en kom terug en vertel me dat het vriendelijk, sympathiek en alles ... en alles ...

PS: waar is dat een belediging?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten