België: rijden op belastingvrije olie!!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 16/04/06, 11:56

professeur31 schreef:Het enige verschil met veel oliesupporters is dat ik niet eigenwijs en gesloten ben en eerst de mogelijkheden bestudeer voordat ik iets doe.
Dus jongens, leer hoe een moderne HP-motor en zijn injectiesysteem werken en alleen dan kun je een gefundeerde mening over de situatie hebben!
Wat mij betreft, ik ben hier niet om lessen te geven.
Gezien het aantal onzin dat op de forum d'oliomobile begrijpen wij iets beter wanneer motoren stuk gaan of stoppen zonder met olie te willen herstarten!

Hallo allemaal.

Voor uitmuntendheid professeur31, Als hij hardnekkig is over de tekortkomingen van de leerling-klusjesmannen (die bovendien alleen hun monteurs inschakelen), zou hij er goed aan doen om te beginnen met de basis van de forumdood gaan:
* Een volledig citaat uit het vorige bericht, om een ​​zin toe te voegen, zoals je antwoordt direct na...
* Een tweede bericht, opeenvolgend, met dezelfde quote (soms hebben we die nog niet gelezen), gevolgd door een persoonlijke update. Daar, professeur31, is er de herbewerkfunctie, om te corrigeren en slechts één bericht te maken, als het aan dezelfde persoon is gericht!

De olie, die eet ik alleen in salades, dus jouw mening interesseert me, maar ik heb er geen baat bij. Aan de andere kant is de toon van uw interventies, voldoende en kritisch, niet op zijn plaats, vooral omdat u tegelijkertijd niet het minimum doet bij het corrigeren van het schrijven van de berichten.
Gelukkig Pasen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/04/06, 16:52

professeur31 schreef:[..]Eh, heb je veel HDI's zelfs voor 50% op olie zien draaien?
Bah.. Ik heb ze niet vermeld, maar het lijkt me dat je ze op Olio kunt vinden. In ieder geval, dCi, dat is zeker.
Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag... :|

professeur31 schreef:[...]Simpelweg dat het additief niet 100% compatibel is met het oliemolecuul en dat het zijn rol niet speelt na verbranding!!
Ok, dus aan de andere kant zou het mogelijk kunnen werken met DPF's die geen additieven gebruiken?


professeur31 schreef:Absoluut niet, ik ben gewoon erg geïnteresseerd in het systeem en hoe het werkt; wat sommige mensen zouden moeten doen voordat hun motor kapot gaat!
Mijn vraag komt voort uit het feit dat u heel kort geleden zei dat u aan FAP's werkte, lijkt mij.

professeur31 schreef:Ik specificeer dat zoals iedereen of bijna ik geïnteresseerd ben in oliecarburatie.
Het enige verschil met veel oliesupporters is dat ik niet eigenwijs en gesloten ben en eerst de mogelijkheden bestudeer voordat ik iets doe.
Dus jongens, leer hoe een moderne HP-motor en zijn injectiesysteem werken en alleen dan kun je een gefundeerde mening over de situatie hebben!
Wat mij betreft, ik ben hier niet om lessen te geven.
Gezien het aantal onzin dat op de forum d'oliomobile begrijpen wij iets beter wanneer motoren stuk gaan of stoppen zonder met olie te willen herstarten!

Hallo allemaal.
Ik weet niet of het "beperkt en gesloten" ook mij omvat, maar als dat zo is, kan ik je vertellen dat je het helemaal mis hebt! :frons:
Ik stel vragen, want uiteindelijk interesseert me maar één ding: begrijpen!!!

Bovendien, hoewel de toon van Cétautomatix een beetje brutaal is, vind ik dat de bottom line waar is: je bent een beetje pissig!

Als je er niet bent om les te geven (met een bijnaam als de jouwe is dat echt jammer..) kun je tenminste antwoorden als je wordt ondervraagd en je kennis delen: het is de basis van vooruitgang ...

Uw interventies waren tot dan toe sympathiek voor mij, maar veel minder nu, het is jammer... :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/04/06, 17:22

Dag
Wat een discussie, ik denk dat er niet veel zijn die motoren openen nadat ze op olie hebben gelopen, mijn twee jongens lopen op olie, ik niet, ik vind de wegligging te vies, makkelijker in diesel te stoppen. Dus deze jonge mannen zijn soms een beetje sterk op het mengsel en het rolt heel vaak in het tapijt, wat betekent dat je de cilinderkoppen moet neerleggen en je kunt zien, een beetje beter wat het geeft. Meestal zijn het de injectoren die verstopt raken, minder goed glijden, dus de neiging hebben te lekken, dit resulteert in kloppen als een kapotte motor, als je erop staat om zo te rijden voor de WV-motor, brandt het een kleine strook op de rand van de zuiger waar de verbrandingskamer uitspuugt.
Met ervaring, verwijder gewoon de injectoren en maak schoon en alles is weer normaal (terwijl leert het jonge mensen mechanica)

Ik ben van mening dat het voor nieuwe generatie hogedrukinjectie motoren die op olie lopen niet aan te raden is, het kan even duren, maar op de lange termijn is het wel achter de problemen aan lopen..

Voor ZAK
Uw probleem van vermogensverlies als u op olie loopt, we hebben ervaren dat het de voedingspomp was die geen olie leverde, we hebben een pomp in serie gezet om het filter geforceerd te voeden.
Koppel hiervoor de retour los en controleer hoe lang het duurt om een ​​10 liter te vullen met diesel en met een olie-dieselmengsel

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 16/04/06, 19:15

De olie, die eet ik alleen in salades, dus jouw mening interesseert me, maar ik heb er geen baat bij. Aan de andere kant is de toon van uw interventies, voldoende en kritisch, niet op zijn plaats, vooral omdat u tegelijkertijd niet het minimum doet bij het corrigeren van het schrijven van de berichten.
Vrolijk Pasen...[/quote]

Ok, ik ben geen post-pro zoals je zegt.
Maar het kan me niet schelen, want voor mij is het slechts een detail en als we bij details blijven stilstaan, is het vaak dat we niets anders te doen hebben; Dit is niet mijn geval.
Maar ik merk toch op dat elke mening die in strijd is met de uwe (of de uwe) u niet interesseert.
Voor zover je hebt besloten dat olie geen nadelen heeft voor de werking van een motor, tja, dan moet je maar denken zoals jij.
Dat is wat ik begrijp, dus in plaats van mijn tijd hier te verspillen, is het beter dat ik een echte ga bespreken forum wetenschappelijk met mensen die wat opener zijn.
Veel plezier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 16/04/06, 19:19

gegyx schreef:
professeur31 schreef:Het enige verschil met veel oliesupporters is dat ik niet eigenwijs en gesloten ben en eerst de mogelijkheden bestudeer voordat ik iets doe.
Dus jongens, leer hoe een moderne HP-motor en zijn injectiesysteem werken en alleen dan kun je een gefundeerde mening over de situatie hebben!
Wat mij betreft, ik ben hier niet om lessen te geven.
Gezien het aantal onzin dat op de forum d'oliomobile begrijpen wij iets beter wanneer motoren stuk gaan of stoppen zonder met olie te willen herstarten!

Hallo allemaal.

Voor uitmuntendheid professeur31, Als hij hardnekkig is over de tekortkomingen van de leerling-klusjesmannen (die bovendien alleen hun monteurs inschakelen), zou hij er goed aan doen om te beginnen met de basis van de forumdood gaan:
* Een volledig citaat uit het vorige bericht, om een ​​zin toe te voegen, zoals je antwoordt direct na...
* Een tweede bericht, opeenvolgend, met dezelfde quote (soms hebben we die nog niet gelezen), gevolgd door een persoonlijke update. Daar, professeur31, is er de herbewerkfunctie, om te corrigeren en slechts één bericht te maken, als het aan dezelfde persoon is gericht!

De olie, die eet ik alleen in salades, dus jouw mening interesseert me, maar ik heb er geen baat bij. Aan de andere kant is de toon van uw interventies, voldoende en kritisch, niet op zijn plaats, vooral omdat u tegelijkertijd niet het minimum doet bij het corrigeren van het schrijven van de berichten.
Gelukkig Pasen...



Hier zie je, ik had het weer mis!!!
Verdorie!!

Ok, ik ben geen post-pro zoals je zegt.
Maar het kan me niet schelen, want voor mij is het slechts een detail en als we bij details blijven stilstaan, is het vaak dat we niets anders te doen hebben; Dit is niet mijn geval.
Maar ik merk toch op dat elke mening die in strijd is met de uwe (of de uwe) u (u) niet interesseert.
Voor zover je hebt besloten dat olie geen nadelen heeft voor de werking van een motor, tja, dan moet je maar denken zoals jij.
Dat is wat ik begrijp, dus in plaats van mijn tijd hier te verspillen, is het beter dat ik een echte ga bespreken forum wetenschappelijk met mensen die wat opener zijn.
Veel plezier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 16/04/06, 19:37

Voor GEGYX
Ik citeer jou:

"Hij zou er goed aan doen om bij de basis te beginnen forumdood gaan:"

Kun je me de pagina van het larousse-woordenboek geven waarop we dit woord vinden?

Zie je, ik antwoord niet zoals je zou willen en je verzint woorden!
Dus hoe verwacht je dat ik het begrijp?

No hard feelings.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 16/04/06, 19:43

Ja, kalmeer kinderen....Ik ben het beu om hier kinderachtigheid ("ik ben het die gelijk heeft nianiania") te zien forum.

Hoe onvolwassen... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 16/04/06, 19:50

Wie schijt!
Wie vertrekt!...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 16/04/06, 20:38

welkom
de kinderen plagen :onheil: het moet de volle maan zijn : Cheesy:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 16/04/06, 21:04

zac schreef:welkom
de kinderen plagen :onheil: het moet de volle maan zijn : Cheesy:
@+


Ja, waarschijnlijk : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten