Master 1994, diesel nieuwe motor, rollen Olie ??

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/08/08, 18:43

Hé, het is leuk om te zien dat ik niet de enige ben die Jonule vertelt dat hij het een beetje te gemakkelijk vindt om olie-beginners te "adviseren"...

Jammer dat dit soort ‘extremisme’ mensen wegjaagt die interessant lijken... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/08/08, 18:55

jonule schreef:[...]wat je moet weten: bij 30% olie is het verschil in viscositeit voor een motor verwaarloosbaar.[...]
Blijkbaar is dat niet waar...
De dynamische viscositeit van een dergelijk mengsel is bij 20°C 7 centiPoise tegen 3 voor GO.
Bij 10°C is het 4 en 10 en bij 0°C is het 6 en 17.

Van wat ik heb geleerd, kan het soms voldoende zijn om de werking van injectiesystemen onder zeer hoge druk te verstoren.

Let op: de viscositeit van puur HVB is 10 cP bij... 85°C!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/08/08, 11:22

Houthakker schreef:Hé, het is leuk om te zien dat ik niet de enige ben die Jonule vertelt dat hij het een beetje te gemakkelijk vindt om olie-beginners te "adviseren"...

Jammer dat dit soort ‘extremisme’ mensen wegjaagt die interessant lijken... :|

Goed? wie denk je dat je bent ?
Rijd jij eigenlijk op olie?
ken jij überhaupt de viscositeit van ricard?

"blijkbaar is het niet waar": ik weet dat hij blijkbaar een goede vriend van mij is, hij liet me controleren wat ik zeg ... hoe kun je anders zo'n bewering bewijzen?

: Cheesy:


het hangt af van de T°C, wetende dat het niet 20°C is in een motor (blijkbaar zeg ik natuurlijk) en ook niet in een injectiepomp... hebben we het tenslotte over HVB... koolzaad? zonnebloem? op welke standaard?
bovendien ... hoe doen de Duitse fabrikanten die, in een nieuwe versie, de kit aanbieden die op het hogedrukvoertuig, bicheron, is geïnstalleerd? ze liegen bedoel je?
Nou... het is een geweldig rapport waard, nietwaar? Kom op, we rekenen op je!
“Houthakker tegen elleboogvet”! spanning : Mrgreen:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/08/08, 11:34

jonule schreef:Goed? wie denk je dat je bent ?
Rijd jij eigenlijk op olie?
ken jij überhaupt de viscositeit van ricard?

Voor Ricard als op forums, het belangrijkste is gematigdheid... :|
Laatste waarschuwing .
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/08/08, 11:41

Ik wilde weten of Bucheron op olie liep omdat hij zulke angsten had en wat zijn ervaringen waren.

voor de ricard is het vele malen rommelen.

filtratie en de T°C van de olie zijn volop aanwezig in de debatten, en brengen de zaak gelukkig vooruit. Nou, er zijn amalgamen, tegenstrijdigheden, maar het kost tijd: het is al vijf jaar aan de gang en het moet vooruit.

>wat als hij wist dat ze in Duitsland de nieuwe auto's met de kit op verzoek verkopen, en dat ze dat deden op hogedruk- en common-rails, en dat de olie langs de kant van de weg wordt gedistribueerd en dat het zal worden gelegaliseerd in september in Frankrijk.

en wist je dat?-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/08/08, 00:17

jonule schreef:[...]
Goed? wie denk je dat je bent ?

Ik beschouw mezelf als iemand die niet graag ziet dat valse beweringen de ronde doen, en daarom ingrijpt om een ​​bepaald evenwicht te herstellen.

jonule schreef:[...] loop jij trouwens op olie?
ken jij überhaupt de viscositeit van ricard?
Als je wat meer om anderen en wat minder om jezelf zou geven, zou je het antwoord op deze vraag hebben: ik laat je ontdekken...

Wat de Ricard betreft, ik weet er niets van en ik zie het nut van de vraag niet in.

jonule schreef:[...] "blijkbaar is het niet waar": ik weet dat hij blijkbaar een goede vriend van mij is, hij liet me controleren wat ik zeg... hoe kun je anders zo'n bewering bewijzen?
Ik ben erg blij voor je vriend.
Anders had je, omdat je op Oliomobile zat, al deze interessante tests kunnen zien uitgevoerd door a forumeur die een viscometer ter beschikking had en een hele reeks configuraties en mengsels testte. Ik heb alle rondingen.


jonule schreef:[...]"het hangt af van de T°C, wetende dat het niet 20°C is in een motor (blijkbaar zeg ik natuurlijk) noch in een injectiepomp [...]
Natuurlijk hangt het af van de temperatuur, maar deze beïnvloedt zowel HV als GO op dezelfde manier: de GO zal altijd vloeibaarder zijn dan de HV, bij dezelfde temperatuur.

Bovendien is de kritische fase voor de werking van een motor het verschil in viscositeit misschien gevaarlijk is wanneer het is froid... En daar kan het heel goed 20°C, 10°C of 0°C zijn!


jonule schreef:[...]" tenslotte, hebben we het over HVB... koolzaad? zonnebloem? op welke standaard?
Uit de informatie die ik heb, lijkt het mij niet dat de viscositeit van de oliën die als brandstof worden gebruikt veel verandert tussen koolzaad en zonnebloem.


jonule schreef:[...] bovendien... hoe doen de Duitse fabrikanten die, in een nieuwe versie, de kit aanbieden die op het hogedrukvoertuig, bicheron, is geïnstalleerd,? ze liegen bedoel je?
Welke fabrikanten, welke auto's?

jonule schreef:[...] nou... dat is nogal een verslag waard, nietwaar? Kom op, we rekenen op je!
“Houthakker tegen elleboogvet”! spanning : Mrgreen:
Wat is dit gebrabbel? Wat is je punt ? :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/08/08, 09:41

hallo houthakker, ik zie dat je om middernacht hebt gepost, ik post om 9 uur ;-)

Houthakker schreef:Ik beschouw mezelf als iemand die niet graag ziet dat valse beweringen de ronde doen, en daarom ingrijpt om een ​​bepaald evenwicht te herstellen.

je hebt gelijk en ik ook
bovendien ja ik weet dat je in olie rijdt, maar in het mengsel niet 100%.
voor Ricard was het rommelen;
Houthakker schreef:Anders had je, omdat je op Oliomobile zat, al deze interessante tests kunnen zien uitgevoerd door a forumeur die een viscometer ter beschikking had en een hele reeks configuraties en mengsels testte. Ik heb alle rondingen.

Houthakker, het zijn niet de rondingen die er het meest toe doen om op olie te rijden, wat nodig is om hete olie in een hete motor te injecteren, voor het grootste deel ... Ik zeg dat omdat mijn XUD9TE BOSCH-pomp start op 100% koude olie; -)

Houthakker schreef:Uit de informatie die ik heb, lijkt het mij niet dat de viscositeit van de oliën die als brandstof worden gebruikt veel verandert tussen koolzaad en zonnebloem.

uiteraard is er een verschil in viscositeit tussen pure olie, vermengd met een andere olie, geperst op een dergelijke T°C, gebruikte olie enz.! gerelateerd aan temperatuur.

Houthakker schreef:
jonule schreef:[...] bovendien... hoe doen de Duitse fabrikanten die, in een nieuwe versie, de kit aanbieden die op het hogedrukvoertuig, bicheron, is geïnstalleerd,? ze liegen bedoel je?
Welke fabrikanten, welke auto's?

de olie in Duitsland wordt langs de kant van de weg verkocht / gedistribueerd (grondgrond, 0.7 €), degenen die de kit hebben, stoppen deze direct in de tank. het zijn niet alleen degenen die de kit hebben geïnstalleerd, dat zou te marginaal zijn. aangezien ze voertuigen aanbieden die zijn uitgerust met flexfuel, is het hetzelfde met de HVB-kit, ik denk aan Mercedes.

een beetje zoals de Fendt deutz-tractoren, verkocht 100% olie MET verzekering en garantie, het is niet door Frankrijk te doorkruisen dat het verdwijnt ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/08/08, 22:16

jonule schreef:[...] Bucheron, het zijn niet de bochten die het meest tellen om op olie te rijden, wat nodig is om hete olie in een hete motor te injecteren, voor het grootste deel ... ik zeg dat omdat mijn XUD9TE BOSCH-pomp start 100% koude olie ;-)[...]
Het is heel goed dat je PSA-motor koud start op 100% HV, maar dat is geen reden om te zeggen dat het voor iedereen mogelijk is!
Degenen die een beetje onderzoek doen, weten dat BOSCH-pompen veel beter standhouden in deze oefening dan andere merken, en bovendien is de injectiedruk toujours hoger op motoren gemonteerd in BOSCH (ongeveer 170-175 bar), wat deze oefening bevordert, wat niet altijd gemakkelijk is voor motoren...

Rondingen zijn geen doel op zich, maak jezelf niet dommer dan je lijkt (soms, maar niet altijd) om niet te zijn! :frons:
De curven bieden informatie waarmee we dat kunnen zien de viscositeit van HV heeft niets te maken met die van GO als de temperatuur daalt...
En zelfs met een mengsel van slechts 30% "weten" sommige motoren, onder koude omstandigheden, heel goed hoe ze het verschil moeten zien...

jonule schreef:[...] natuurlijk dat er een verschil in viscositeit bestaat tussen pure olie, vermengd met een andere, geperst op een dergelijke T°C, gebruikte olie enz.! gekoppeld aan de T°C.[...]
Oh? Kunt u mij enkele bronnen geven om dit te staven?
Dat de viscositeit gerelateerd is aan de temperatuur is een gegeven, dat zeg ik al de hele tijd.

jonule schreef:[...] de olie in Duitsland langs de kant van de weg wordt verkocht/uitgedeeld (raapgrond, 0.7 €), degenen die de kit hebben, stoppen deze direct in de tank. het zijn niet alleen degenen die de kit hebben geïnstalleerd, dat zou te marginaal zijn. aangezien ze voertuigen aanbieden die zijn uitgerust met flexfuel, is het hetzelfde met de HVB-kit, ik denk aan Mercedes.
Voor olie aan de pomp (rapsolie, het is Duits), ik wist het, maar ik schijn onlangs te hebben gelezen dat het aantal push-ups afnam... :?
Voor Mercedes is het de eerste keer dat ik dat hoor, het is interessant...
Ik kende alleen het geval van VAG-voertuigen die waren aangepast door het particuliere bedrijf VWP (dat de garantie voor eigen rekening overneemt).
Weet u om welke modellen het gaat, tegen welke prijs? Eindelijk wat meer informatie, wat...

Wat betreft de "klanten" voor de hoogspanningsinstallatie aan de pomp bedroeg de schatting in 5000 2005 voertuigen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/08/08, 09:33

ja, ze starten niet allemaal direct op 100% olie, hiervoor moet je de injectoren overschatten naar 185 bar zodat ze minimaal op 180 bar zitten (voor degenen daaronder, op indirecte injectie), de mijne stonden op 175 origineel (405 SRDT ), dus gewoon een voorlaadpomp 50€ en presto 100ù olie in de zomer ;-)
de BOSCH heeft een capaciteit van maximaal 250 bar.

Voor de rest zie ik dat we het erover eens zijn dat je hete olie in een hete motor moet injecteren. de anderen moeten meer voorzorgsmaatregelen nemen (formaliteiten ;-)).

Ik heb geen bronnen die het feit ondersteunen dat er niet ÉÉN viscositeit voor olie is en dat deze altijd gespecificeerd moet worden, daar ben ik het mee eens.

oké voor de originele kits, ik zal proberen mezelf neer te leggen, dat is alles wat ik vraag, we moeten daar waarschijnlijk heen gaan ;-)
0 x
gaston13
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 31/07/08, 15:47




par gaston13 » 25/08/08, 16:02

Houthakker schreef:
gaston13 schreef:[...]Saches, die citroen verkocht tot dit jaar Berlingots in indirecte lagedrukinjectie (IIBP).[...]
Huh? :schok:
En wat waren deze molens?


De DW8B (1.9D atmo)
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten