Master 1994, diesel nieuwe motor, rollen Olie ??

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 07/08/08, 12:23

jonule schreef:
Het spijt me dat ik erop moet staan, maar de dieselmotor, die we kennen voor voertuigen, is uitgevonden om op plantaardige olie te rijden, hij staat aangegeven in de SCHRIFTELIJKE encyclopedieën en op Wikipedia, waar veel verwarring wordt herhaald denk ik ...



-1e patent van Rudolf Diesel waarin het principe van zijn motor wordt beschreven, gepubliceerd in 1892: het beschrijft een motor met compressieontsteking en pneumatische voeding met poederkool (toevoerprincipe dat nog steeds algemeen wordt gebruikt in verwarmingsovens van kolencentrales)

-tweede patent van Rudolf Diesel 5 jaar later, in 1897, waarin de dieselmotor met zware olie wordt beschreven (periodeaanduiding die onverschillig stookolie en zware petroleumbrandstof groepeert) zonder enige vermelding van plantaardige olie, die pas later zou worden aangehaald als een commercieel argument "voor de ontwikkeling van de landbouw"...

Dit is mijn laatste interventie over econologie...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/08/08, 13:18

als je je chatman voelt, maar het is zonde om niet verder te gaan met U ...
Goede feestdagen

anders je bron?

Ik citeer uit Wikipedia:
Zijn patent is ingediend onder de naam ‘heavy oil engine’, want daar werkte hij mee. Zware oliën waren residuen van de destillatie van ruwe olie na extractie van de destijds gebruikte producten: een beetje benzine, veel kerosine en smeermiddelen (oliën en vetten).

Het was de Fransman Lucien-Eugène Inchauspé (1867-1930) die in 1924, door de uitvinding van de injectie pomp, maakte er een krachtige motor van. En de productie door Robert Bosch maakte een snelle ontwikkeling van deze motoren mogelijk. De eerste personenauto’s met een dieselmotor waren een Mercedes uit 1936, daarna de Peugeot 402 in 1938.

zo vernemen we dat de eerste auto die voor het publiek beschikbaar werd gesteld een Mercedes was met een Bosch-injectiepomp.
een injectiepomp kan alleen op olie draaien.

Tussen 1911 en 1912 verklaarde hij dat “de dieselmotor kan worden aangedreven met plantaardige oliën en een grote bijdrage zal kunnen leveren aan de ontwikkeling van de landbouw in de landen die er gebruik van maken” en voorspelde hij dat “het gebruik van plantaardige oliën als vloeibare motor brandstof vandaag misschien onbeduidend lijkt”, maar dat “deze oliën binnenkort net zo belangrijk zullen worden als aardolie en koolteer.”
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/08/08, 14:34

Chatham schreef:Dit is mijn laatste interventie over econologie...


:schok: : Cry: pkoi?

Jonule, je bent vervelend, dat is de tweede man die je in minder dan 2 uur hebt weggejaagd met je stomme ecologische vooroordelen! :onheil: :onheil:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/08/08, 15:39

heho, dat is geen reden om onbeleefd tegen mij te zijn, ze zijn volwassen, ze doen wat ze willen, er zijn geen vooroordelen in mijn huis, er is geen milieuvriendelijkheid.

Ik ben net als jij, ik vraag me af waarom? Zei hij dat het door mij kwam?
Heeft u ons debat gevolgd, wat vindt u ervan?
Wil je dat ik nummer 3 ben?
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 07/08/08, 17:39

Jonule heeft het zo mis, want als je net zo kieskeurig moet zijn als hij: Rudolfs dieselmotor draaide met kolenresten.
Bovendien was het niet eens Rudolf die het heeft uitgevonden, het basisidee kwam van de ingenieur-kapitein, Rudolf nam alleen zijn idee over, meer niet.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/08/08, 19:28

Dag

Geschiedenis wordt door mensen geschreven en is afhankelijk van het land of de plaats, en dient vaak een nationaal gevoel, om niet te zeggen het uitdragen ervan.

In Frankrijk zullen we u vertellen dat het Clement Ader was die als eerste een vlucht in de VS met succes voltooide, we zullen u vertellen dat het de gebroeders Wrigth waren, in Duitsland zullen we schrijven dat het Otto Liliental was.

Dit geeft de stad waar ik woon de productie van de eerste eencilinder mechanische dieselinjectiepomp uit 1900

Een model, geproduceerd door de heer Deguise, staat tentoongesteld in het museum en ik ken de kleinzoon van de fabrikant die ze heeft ontworpen goed en hij heeft nog steeds de gietvormen voor het motorblok. Naast een complete werkende motor werd zijn grootvader geholpen door een Duitser
Soms is het echte verhaal alleen datgene wat mensen ons willen vertellen

de geschiedenis van Canada wordt onder Franstaligen op een heel andere manier onderwezen dan onder Engelstaligen; in het ene boek schrijven we patriot, in het andere schrijven we rebel.
Toch is er maar één historische waarheid...

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/08/08, 10:58

GOED;
Ik herken de dubbelzinnigheid, laten we proberen vooruit te komen, als het ons ergens heen kan leiden, wat ik betwijfel...


Is het woord ‘groente’ zo belangrijk?
wat is het verschil tussen plantaardige en minerale olie?

dan zullen we zeggen dat de motor ervan is uitgevonden (we zullen het niet hebben over de opeenvolgende patenten, maar over wat ertoe leidde dat de fabriek seriemotoren voor auto's produceerde) om op minerale of plantaardige olie te rijden.
GASOIL betekent ook oliegas, gemaakt door de injectiepomp (sproeien).

Dus daar heb je het, oliemotor.

Het verschil tussen olie, boter en vet, we kunnen zeggen dat het allemaal oliën zijn, maar hun viscositeit varieert, net als steenkool, smeeroliën en diester.

dus wat ik bedoelde toen ik zei dat "de Rudolf-motor is uitgevonden om op olie te lopen", moet je zeggen dat het niet het woord "plantaardig" is dat er toe doet, maar dat het is uitgevonden voor elk olieachtig lichaam met een acceptabele viscositeit.
als we weten dat er maar één stap is tussen viscositeit en temperatuur, begrijpen we waarom oosterse landen oliën gebruiken zoals palmolie, jathropa, en wij koolzaad en zonnebloem.

diester is een veresterde plantaardige olie (alcohol) die vloeibaarder is dan zuivere plantaardige olie, een beetje zoals aardolie, minerale olie, maar die is... gedestilleerd om diesel te geven, stroperiger dan benzine, maar die niet uit een veld komt maar uit een ZEER VETTE trek, om niet te zeggen erg stroperig en olieachtig.
om nog maar te zwijgen van de teerzanden...

dus huid van de bal als debat. Ik zie er geen enkel belang in, noch enig goed of fout.

Het feit blijft dat de dieselmotor perfect op olie loopt, en ik zou hieraan willen toevoegen dat hij is uitgevonden, kijk in je woordenboeken en encyclopedieën, het kan interessant zijn om te zien wat iedereen erover bericht!
en nu we toch bezig zijn, ook vertellen hoe hij stierf, afgezien van "hij verdween toen hij het kanaal overstak" zodat hij niet kon zwemmen?

>Trouwens Sawooah, heb jij de injecties in jouw voertuigen geïdentificeerd?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/08/08, 11:00

Voor degenen die dit onderwerp nog niet gezien hebben: https://www.econologie.com/forums/pollution- ... t5859.html
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/08/08, 15:00

Dag

en nu we toch bezig zijn, ook vertellen hoe hij stierf, afgezien van "hij verdween toen hij het kanaal overstak" zodat hij niet kon zwemmen?


Ben je bang voor woorden, zou het niet beter zijn om vermoord te worden?
de dieselmotor was in het vizier van het leger. De eerste onderzeeërs van 1914 waren geen stoommachines
in de geschiedenis hebben ze de ogen uitgestoken van de horlogemaker die het klokkenspel van de kathedralen maakte; hij aarzelde in 1900 niet om een ​​uitvinder te elimineren die mogelijk de manier om dieselmotoren te maken aan de Engelsen kon onthullen.
Dichter bij ons in België werd de heer Bull geëxecuteerd vanwege zijn expertise op het gebied van superballistische wapens.

de jaren gaan voorbij, maar het verhaal is hetzelfde..


Het eerste injectiesysteem was een tank die half gevuld was met brandstof en onder druk stond met gas, en de injector was een mechanisch openende naald
Diesel bestond niet, het was een residu van aardolie. Destijds was er geen brandstof gestandaardiseerd, in oude boeken wordt de methode beschreven om eenvoudig het zwavelgomgehalte van brandstoffen te kennen. de ceteenindexen waren veel later bekend

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/08/08, 18:33

gaston13 schreef:[...]Saches, die citroen verkocht tot dit jaar Berlingots in indirecte lagedrukinjectie (IIBP).[...]
Huh? :schok:
En wat waren deze molens?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 171 gasten