100 85% bio-ethanol E205 in carbu

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 21/10/11, 13:23

Weinig update, het echte probleem kwam van de ontstekingskabel die start vanaf de spoel naar de verdeelkop. Hij raakte er constant van af. Ik heb een nieuwe gekocht en de auto draait nu heel goed.

Ik kocht een andere PMH-sensor en ik draaide de draden op de AEI om (zoals in veel documenten wordt vermeld), zo werkt het heel goed. De conso na enkele tests gaat over 9 L / 100 km met 80% van de stad, zelfs 10 L / 100 km dus grote caps. Aan de andere kant op weg / snelweg, daalt het a priori tussen 8 en 9 L / 100 km. Ik denk dat het mogelijk is om probleemloze sprinklers kleiner te monteren (naar mijn mening zou 25% 30% voldoende moeten zijn) omdat ik denk dat ik het eerst een beetje groot doe (+ 38%). We zouden veel moeten winnen in conso.

Ik denk dat de auto te koop is, omdat de E85 hier in Tsjechië duur is, ongeveer 1,10 EUR / L (ik bespaar niet meer geld op E85 dan SP95), en pompen zijn zeldzaam . Ik wil binnenkort overgaan op elektrisch. Als iemand geïnteresseerd is, kunnen we erover praten in MP.
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 23/10/11, 09:20

Iets raars, toen ik met de originele sprinklers rolde, rook het naar goede alcohol, omdat ik me met de nieuwe sprinklers omdraai, het voelt als vóór de benzine (soort imbrules), hoewel het nog steeds 100 is % van E85. Zou ik te rijk zijn aan doel :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 24/10/11, 09:27

Kijk naar de staat van je kaarsen, maar ik denk dat je ja te rijk bent ... Anders kan de E85 rijker zijn in essentie thuis in de winter ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 25/10/11, 21:34

Hier is het hoofd van de kaarsen na 300 km bij E85.

Beeld

Beeld

Het lijkt op een dunne laag groen oxide op de elektrode, er met de vinger op, het is nu verwijderd, het is raar :schok: .

Anders weet ik niet waar ik aan moet denken, ze hebben niet dezelfde kleur volgens de cilinders (het witte, het cilindernummer 1, het groene nummer 4), en zou het te rijk zijn :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/10/11, 22:33

De interpretatie van de kleur van de kaarsen is moeilijk. Bijvoorbeeld op een tweetakt (kleur de kaars + sneller dan een 4-tijd !?) maak je een typische koersnagel. Je stopt de motor onmiddellijk en je demonteert onmiddellijk om de kleur van de kaars te zien, of je doet dezelfde koersklamp maar je vertraagt ​​zachtjes, doet een beetje inactief en wacht een beetje dat het afkoelt voordat je de kaars verwijdert. Welnu, het resultaat is anders! AMHA, absoluut vermijden dat de doos vertraagd wordt die de kaarsen en gecoate fout donkerder / kleuren .... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 26/10/11, 06:46

En ja zoals geschreven Flytox. Voor de kleurenkaars is de motoronderbreking verschillend diëten en demontage ter plekke voor inspectie ... En dan eerlijk gezegd weet ik niet of het te rijk aan alcohol is, het geeft te veel aan benzine, in termen van op de kaars .. Een vuur van alcohol in de open lucht zonder geforceerde toevoeging van oxigene brandt blauw transparant en rookt niet..Een benzinebrand onder dezelfde omstandigheden zien we meer rook dan de vlammen .. .
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 31/10/11, 16:46

Bedankt voor deze preciseringen, blijkbaar de groene misschien van het chroomoxide :? Waar zijn de kaarselektroden van gemaakt?

Anders, om te vergelijken, plaats ik de sprinklers van oorsprong en SP95 voor deze week, we zullen zien wat het verschil is tussen conso in de praktijk ... :P
0 x
Lew22
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/11/18, 23:32

Opnieuw:




par Lew22 » 20/11/18, 23:39

Pastekos schreef:Ik update dit onderwerp.

Ik ben al een tijdje aan het rijden bij 100% E85.

Ik kreeg nieuwe informatie die 'mont toegestaan ​​om de grootte van mijn nieuwe sprinklers te berekenen.
Belangrijke informatie: om de verbranding van E85 volledig te laten zijn, moet de stoichiometrische verhouding van 9.86g lucht voor 1g van E85, tegen de 14.7g van lucht voor 1g van benzine worden gerespecteerd.

Het is daarom noodzakelijk om 1.5-sproeiers een keer groter te plaatsen.

Dit is de berekening die ik heb gebruikt om mijn nieuwe hoofdsproeiers (het is een carburateur met dubbele carrosserie), mijn stationaire straal en de sprinkler van de herstelpomp te berekenen.

Op ontstekingsniveau is het noodzakelijk om te profiteren van het 105 octaanniveau van de E85, tegen 98 voor de SP98.
Ik deed mijn berekening volgens mijn technisch document.
Door een regel van drie te doen met de originele maximale afleiding van mijn ontsteker voor SP98.
Dus na berekening heb ik 4 ° van tevoren toegevoegd.


Met deze enige mods werkt de auto perfect, en verbruikt niet meer, zie minder dan met SP98. Bovendien heb ik dit weekend voor 264kms kleine wegen cevennes 6.4L / 100 verbruikt.

Mijn allerlaatste wijziging (gisteravond) is het vervangen van kaarsen, voor warmere kaarsen (lagere thermische index), de originele kaarsen op een 6-index bij NGK, ik heb 5-indices aangekoppeld.

Ik heb deze wijziging aangebracht om de koude start te verbeteren. Omdat je moet weten dat E85 een latente warmte heeft van 855kj / kg tegen slechts 335kj / kg voor benzine.

Het is duidelijk dat dit betekent dat de E85 3 meer warmte in de cilinder absorbeert dan in benzine. Het gevolg is dat het motorrendement is verbeterd, maar dat de motor veel langer is om op temperatuur te komen.

De warmere kaarsen hebben de koude start aanzienlijk verbeterd, evenals de stabiliteit van de ruststand, zelfs als deze heet is.

Voila, ik wilde mijn ervaring met je delen, omdat ik aan het einde van mijn experimenten arriveer, omdat de auto perfect werkt.

Nico.



Als ik een deel van het onderwerp heb gelezen, als ik goed begrijp dat je hoofdjet van 120 was, sta je op 140 en nu doe je met de 1.5x een 180-jet? (Ik heb het idee om een ​​benzine-express- en ethanolteam te kopen :? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: 100% SuperEthanol E85 in 205 carburateur




par Remundo » 21/11/18, 07:15

gefeliciteerd aan Pastekos die alles begreep en vriendelijk de resultaten van zijn veranderingen deelde.

Ik hoop dat je slangen van het benzinecircuit de E85 zullen ondersteunen, omdat sommigen het jammer vinden dat het bij de zeer oude auto's niet zo lekker is.

Maar verder hebt u precies de juiste aanpassingen voor de carburatie gedaan.

U vermijdt het kopen van een nieuwe auto, die milieuvriendelijk is, in tegenstelling tot de huidige onzin van de overheid.

Je geeft werk aan Franse boeren.

Dus gefeliciteerd en een goede weg.
0 x
Beeld
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Opnieuw: Opnieuw:




par Leo Maximus » 22/11/18, 11:50

Lew22 schreef: (Ik heb het idee om een ​​benzine-express- en ethanolteam te kopen :? :?

In het begin is het een interessant idee, we hebben kansen voor 500 €. Whaouhhh .... :)

Bij de tweede rabord: koop een Renault Express 80 ~ 90 jaar, zelfs 500 € is ook Renault betrouwbaarheid van die jaren aan het kopen, uh ...... :schok: : Lol: (persoonlijke ervaring, het is verpesten ...), en rijden op de E85 levert de CT niet zwaar op ... En de brandstofbesparing kan worden opgeslokt door onderhoud .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten