100 85% bio-ethanol E205 in carbu

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 30/09/11, 08:32

Wat is de temperatuur bij jou thuis dit seizoen?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 30/09/11, 10:16

Hi Macro,

Overdag, gedurende 3 weken, 22 tot 23 gr. C, 's avonds 17 tot 18 gr. C, met een beetje vochtigheid natuurlijk. Super zonnig weer sinds het begin van de herfst, het helpt om 's avonds te werken : Mrgreen: .

'S Ochtends rookt het erg wit als het begint, maar ik denk dat het waterdamp is, omdat de LDR stabiel is, de olie ook, zo goed, en dan is het' s morgens koel en vochtig, is dit naar mijn mening normaal?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 30/09/11, 10:35

Bij 100% ethanol onder de 18° geen ontvlambare damp als je E85 hebt gekocht, zou het het moeten doen. Als het pure bio ethanol is kan het gaan zuigen...

voor de facet is het een elektrische brandstofpomp. Maar de pomp van jou lijkt goed te werken aangezien je tanks vol zijn.

38% grotere jets lijken mij ook overdreven...

Als je een heteluchtpistool of een föhn hebt, probeer dan de carb te verwarmen voordat je begint, dan zou je verwarmde lucht door het uitlaatspruitstuk naar de luchtfilterinlaat moeten sturen
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 30/09/11, 11:48

Het is E85 die ik heb geplaatst, bovendien is het gesneden met 5 L SP95, dus het zou sowieso geen probleem moeten zijn (dus het is eigenlijk E50).

Wat ik niet begrijp is dat het probleem nu aanwezig is, zelfs met de originele jets... Ik moet ergens iets gemist hebben. Of doe ik iets fout?

Moet ik naar het membraan van de acceleratiepomp kijken?

Als ik de carburateur demonteer, zijn de tanks halfvol door de vlotters te verwijderen, dus dat lijkt ook goed?

Ook deze winter had ik er E85 in gezet, met alles origineel, hij schijt een beetje als hij koud en stationair draait, maar hij werkte nog steeds niet al te slecht.

Of anders schijt ik echt de richness instelling dood... Ik heb veel protocollen gevonden, maar ondanks alles zijn mijn instellingen toch echt anders dan wat ik lees : Mrgreen:. Ik zou een idee moeten hebben van hoeveel slagen de rijkdomschroef ongeveer moet worden losgedraaid (een orde van grootte), omdat ik in het algemeen tussen de 9 en 12 slagen zit (vanuit de volledig vastgedraaide positie) volgens de aanpassingsprotocollen.

Het punt is dat het de massa niet echt beïnvloedt, ongeacht hoeveel ik 5 of 20 ronden rijd, het verschil is niet super merkbaar. Kortom, ik dwaal af!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 30/09/11, 11:56

de rijkdomschroef heeft alleen invloed op het stationair draaien en de 200 tot 300 tpm die volgen...

Ik denk dat je alles plat .sp95 in de originele sprinklertank moet stoppen en kijken of het weer normaal werkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 30/09/11, 12:04

Nou eigenlijk heb ik dat gisteravond gedaan, nou het is E50 of E30 nu in de tank, maar ik kan 5 L SP95 toevoegen met een blikje, en de jets zijn de originele sinds gisteren, daarom begrijp ik het niet meer, want het zou nu best goed moeten werken.

Vanavond zal ik een wat heftigere test doen (als hij afslaat, zal ik proberen te starten door wat meer gas te geven, we zullen zien). Vanmorgen vertrok ze met het aandringen op rijkdom bij de starter, ik begrijp dat shit dit fonds heeft, het verandert constant : Mrgreen: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/09/11, 20:54

yannko schreef:Nou eigenlijk is dat wat ik gisteravond deed, nou is het E50 of E30 nu in de tank, maar ik kan voeg 5 L SP95 toe met een bus, en de jets zijn de originele sinds gisteren, daarom begrijp ik het niet meer, want het zou nu nog best goed moeten werken.

Vanavond zal ik een wat heftigere test doen (als hij afslaat, zal ik proberen te starten door wat meer gas te geven, we zullen zien). Vanmorgen vertrok ze met het aandringen op rijkdom bij het voorgerecht, ik begrijp dat die shit deze doos heeft, het verandert voortdurend : Mrgreen: .


Het verandert voortdurend of tu Steeds veranderend? : Mrgreen: Om een ​​aanpassing te maken, moet je het aantal variabelen beperken, en als je constant de verhouding alcohol / benzine verandert, loop je het risico lang in zuurkool te trappen....

Een brandstofpomp die shit kan door koppeling een "intermitterende" flow hebben en of bij bepaalde snelheden helemaal niets meer produceren. Op mijn Jetta draaide de pomp stationair en stopte zodra ik accelereerde (geen vermogen meer na 200 m maar hij bleef stationair draaien!).

Als de motor afslaat, komt dat dan ineens, of hoor je het een seconde of twee aankomen? Als het onmiddellijk is, kan het afkomstig zijn van de ontsteking. Alcohol brandt minder snel dan benzine en een klein ontstekingsfoutje wordt in dit geval kritieker (ophoping van onvoldoende vervroeging, temperatuur en of een vermoeide bougie).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 30/09/11, 21:57

Goede avond Yannko,

Er kan een gedeeltelijk verstopte zeef in de brandstofinlaatleiding vóór de naaldklep zitten die voldoende debiet laat voor stationair draaien, maar waardoor de tank bij hogere snelheden planeert.Alle brandstof die niet door de zeef kan, gaat naar het retourcircuit.
Hier is een track, maar kunt u het model van uw carb specificeren.

jlg
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 30/09/11, 21:58

Over het algemeen moet u de rijkheidsschroef vastdraaien (volledig, maar zonder te forceren) en vervolgens ongeveer 2,5 slag losdraaien (afhankelijk van de carb ...) bij 4 tpm. Uiteraard is deze afstelling gemaakt met de originele brandstof, de originele sproeiers en de motor warm.

Op mijn R21 hield ik 40% E85 vast zonder iets te hoeven wijzigen.
Ik moest het gewoon een beetje laten opwarmen voordat ik ging rijden.
Parcontre grote gaten in koude acceleratie met de motor die de neiging heeft om in snelheid te dalen bij het intrappen van het gaspedaal. Verplichte koude starter.
Motor heet parcontre nikkel, het was net als met benzine waarschijnlijk minder krachtig, maar om op koppel te draaien is het geen probleem.

U kunt proberen de motor opnieuw af te stellen door 100% benzine te geven of proberen de juiste verstuiver te vinden om op meer dan 40% E85 te lopen. Ik denk dat door de luchtinlaat te blokkeren, het helpt om te bepalen of het mengsel te rijk of te mager is.

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 01/10/11, 00:35

Hi guys,

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden en adviezen. :D .

Ik heb vanavond een test opnieuw gedaan, nadat ik de afmetingen van de drijvers had aangepast (in feite had ik me daarbij een beetje vergist), maar het veranderde niets, zie onderstaande video met de link.

Flytox, in feite heb ik sinds het begin niet meer getankt, omdat het op een gegeven moment overal E85 aan het plassen was, en ik heb daarna SP95 toegevoegd, plus wat er nog in de tank zat, het is zoiets als E40 of 50 : Mrgreen:. Maar daar verander ik niets aan, de rest wordt tijdens de tests heel langzaam verbruikt, binnenkort moet er meer benzine worden bijgevuld : Mrgreen:.

Oké, ik wist niet dat het de brandstofpomp zo kon verpesten, dus ik ga de test doen.

Als hij afslaat, voel ik aankomen: vermogensverlies, schokken/gaten, dan niets. Hetzelfde bij constant opnieuw opstarten, het duurt 2 seconden of langer, maar niet lang.

Axeau, ik ga zeker de brandstofleiding controleren. Als het echter koud is, bij het klimmen en een hogere snelheid vasthouden (zoals 3000 tpm), slaat hij ook niet af, het is echt vreemd. Ze houdt alles wat ik wil koud, maar na 200 m of een tijdje klaar. De carburateur is een Weber 32 TLDR (1.4 Energy-motor).

SixK, oké, mijn instelling is dan raar, want ik zat op een gegeven moment op 12 beurten, nu moet ik op 5 zijn, ik moet opnieuw beginnen. Ik zet alles terug op 0 en ik zal op benzine en originele jets rijden totdat ik het probleem identificeer.

Hier is de video van de avond : Mrgreen: . Ik specificeer, het is nadat we de straat weer hebben ingenomen, toen deze eenmaal in dimensie begon te wiggen. We horen de motor milt. Ik heb zelfs de starter op een gegeven moment gezet, wat geen ander effect heeft dan de zaken erger te maken, zoals we kunnen zien in de tweede helft van de video:

http://www.youtube.com/watch?v=cRaxRXVMySU
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten