100 85% bio-ethanol E205 in carbu

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/09/11, 23:19

Deze keer zou het de torsieschroef/gasklepopening kunnen zijn die opnieuw moet worden afgesteld om het gat net boven stationair te elimineren. Om dit te doen, moet u eerst het stationair toerental iets verhogen voordat u gaat rijden (+100 tpm?). Je zult het later naar beneden halen als je de beste rijkdom hebt gevonden.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 28/09/11, 23:32

Oké, bedankt voor deze informatie Flytox. Heeft de vermogensschroef nog steeds invloed bij het accelereren bij lage toerentallen?

Voor de rest is het stationair draaien perfect. Als het toerental afslaat en ik opnieuw start, is het stationair draaien stabiel en onberispelijk. Dus morgen ga ik proberen wat je hebt aanbevolen.

Moeten we a priori op het eerste gezicht zo verrijken of verarmen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 29/09/11, 08:24

Het membraan van de terugwinningspomp heeft de ethanol mogelijk niet gewaardeerd. Normaal gesproken stopt de motor als u het gaspedaal activeert, er moet een klein straaltje brandstof rechtstreeks in de afvoer stromen. Als dit niet het geval is, controleer dan de goede toevoer en de goede staat van het membraan of de pomp.

De rijkdomschroef speelt in slow motion..

Hoe lang speelde je al voordat het slecht begon te gaan en bij welke temperatuur buiten???
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 29/09/11, 09:09

Hallo Macro, bedankt voor je hulp.

Ik zal de herstelpomp controleren, ik heb een nieuw membraan in de reparatiezak van de carburateur (ik had het niet vervangen, sterker nog, ik bewaarde alleen de onderdelen voor het geval de ethanol alles wat erop zat zou opeten).

Sterker nog, het ging meteen fout toen ik de spuitmonden verving door grotere (+38% om de stoichiometrische verhouding te respecteren). Daarmee had ik een lege accu, een carburateur zonder naald die alles 2 of 3 keer achter elkaar onder water zette tegen de tijd dat ik het merkte. En ten slotte heb ik het brandstoffilter en de gaskabel vervangen (er bleven in totaal 2 strengen over). :| ) om een ​​goede start te maken.

Dus vanochtend ging ik de auto opnieuw starten, zonder eerst iets aan te raken. Deze keer is het een ramp, want zelfs als het koud is, draait hij helemaal niet meer stationair en slaat hij systematisch af. Interessant: de chokehendel doet helemaal niets (ook niet als je handmatig de choke in het motorblok trekt) behalve het stikken van de motor???

Ik heb toen aan de rijkdomschroef gesleuteld, zonder resultaat aan mijn kant. Ik denk erover om vanavond de originele sproeiers terug te plaatsen, omdat ik helemaal droog ben (het zal 's nachts praktisch zijn op straat "mrgreen:).

Wat kan ik zeggen, misschien zijn de vlotters verstopt, dat ze in de brandstof lekken (klein gaatje onzichtbaar voor het blote oog?), maar nog steeds goed na een nachtje rusten...

Ik zal een video posten, de motor loopt vreemd (onregelmatige cycli die zichzelf herhalen: snel, dan langzaam als een choke, dan snel, en opnieuw stikt hij...).

Tot snel voor nieuwe avonturen : Mrgreen:, Ik ga naar werk :frons: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 29/09/11, 15:57

Heb je het van te voren gekregen???
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 29/09/11, 16:01

Nee, nog niet, ik had besloten de dingen één voor één te doen om een ​​reeks problemen te voorkomen, dus de voortgang is hetzelfde als in SP95.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/09/11, 18:40

yannko schreef: Heeft de vermogensschroef nog steeds invloed bij het accelereren bij lage toerentallen?

Dit is van invloed vanaf stationair tot ongeveer 1/4 gasklepopening en steeds minder naarmate de gasklep vanuit stationair opent.

yannko schreef:Moeten we a priori op het eerste gezicht zo verrijken of verarmen?


Ik weet niet zeker wat je in de carburateur hebt veranderd, er zijn brandstofsproeiers... en luchtsproeiers... Als je er een of meer in de cabines hebt, zal deze ergens buggen, net boven stationair. Bijvoorbeeld... :|

Als u de emulsiebron en het bijbehorende luchtmondstuk niet hebt vervangen, werkt deze mogelijk niet goed met brandstof met een andere dichtheid (verschillende hoogte van de brandstof in de put) en luchtgaten die zijn gekalibreerd voor benzine (niet dezelfde verhouding voor stoichiometrie). U kunt misschien de diameter van het luchtmondstuk wijzigen en/of knoeien met de hoogte van het emulsieputje in zijn behuizing (sommige schroeven op enkele mm).

http://quanthomme.free.fr/pantone/paged ... avid11.htm
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/09/11, 18:49

Probeer de brandstoftoevoer naar de carburateur los te koppelen en de starter aan te draaien. Na een seconde of twee zou hij overvloedig moeten spugen. Het kan zijn dat u droogloopt met een bulkbrandstofpomp. : Mrgreen:

Um...doe de test niet met een warme motor..., wij houden niet van Yannko rotis. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 29/09/11, 23:25

Hallo Flytox :D ,

Oké, vandaag heb ik dus eerst geprobeerd de auto te repatriëren -> het was moeilijk, zelfs als het koud was. We moesten hard drukken, spelen met de choke, de starter en een redelijk aanhoudende acceleratie. Plotseling stabiliseert de stationaire, perfecte auto, presto, hij vertrekt als een bloem :!: :schok:

Daarna heb ik de carburateur weer in elkaar gezet (dit zal pas de 10e keer zijn). :onheil: ), heb ik de dichtheid van de vlotters gecontroleerd. Er zitten geen luchtbellen in het water en ze drijven soepel op alle denkbare manieren.

Ten slotte heb ik de twee originele spuitmonden teruggeplaatst, zodat we teruggaan naar af : Mrgreen: . Pas vervolgens de rijkdom en het stationair toerental opnieuw aan.

De auto rijdt zeer goed (misschien zelfs iets beter dan met de grote jets). Kortom, ik laat het opwarmen zoals het hoort (ik zal je niet vertellen wat ik vanaf het begin stationair heb gegeten, het is duur en het vervuilt als experimentator. : Mrgreen: ), dan neem ik het risico mijn straat en zijn kant bij de bocht aan te vallen : Mrgreen:.

Deze keer doe ik het langzaam en in omgekeerde volgorde. Het gaat omhoog, het gaat goed omhoog, het gaat soepel, en... barst, het stopt : Roll: .

Nou, ik weet het eigenlijk niet meer, ik moet een beetje brandstof bijvullen denk ik (ik had 11 tot 12 L, plus het beetje resterende basis, ook al denk ik even niet dat ik droog ben, wie weet , met alles wat er gebeurde, de vloed aan benzine, en wat ik een tiental keer in slow motion opbrandde, ...). De meter staat laag, maar het 'bingobrandstof'-lampje brandt niet : Cheesy: .

Daar ga je, daarna weet ik niet meer wat ik moet doen, afgezien van de brandstofpomp, zoals je zegt (de brandstoffontein kon ik niet testen omdat het donker was natuurlijk : Mrgreen:), ik heb geen ideeën meer.

Hoe werkt een facet? Ik verwijder de oude pomp (hij is 22 jaar oud denk ik...) volledig en plaats hem op zijn plaats? Hoe weet ik of de pomp defect is of dat het membraan gescheurd is?

Bedankt jongens voor jullie hulp : Mrgreen: !
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 30/09/11, 00:30

De andere methode met originele sproeiers + ethanol is het beperken van de luchtinlaat.
Anders lijkt +30% op de grootte van het mondstuk mij een beetje veel.
Om het juiste mondstuk te vinden, moet u er meerdere nemen en geleidelijk de grootte van het mondstuk vergroten (+10%, +20%, + 30%, ... bijvoorbeeld) totdat u het mondstuk vindt waarmee u correct kunt gebruiken van de motor over het gehele toerentalbereik.
Voor het afstellen van de carburateur circuleren er documenten op internet.
Vanuit het geheugen moet je de rijkdomschroef volledig vastdraaien en vervolgens openen om een ​​bijna stabiel stationair toerental te vinden.
Pas vervolgens het stationair toerental aan, je moet het stationair toerental verhogen naar het hoogste niveau totdat de schroef geen invloed meer heeft op het toerental en weer naar beneden gaan totdat de motor hoest. De juiste instelling ligt tussen de 2. :)

Het is duidelijk dat als er te veel of te weinig lucht de motor bereikt, je niet veel kunt repareren.

SixK
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten