100 85% bio-ethanol E205 in carbu

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 26/08/11, 08:17

Slaut Flytox,

Ik denk dat het in dit onderwerp, op de eerste pagina's aan het begin, is dat er een discussie is over de te geven vooruitgang.

Wat ik in de regel ga doen om een ​​ramp te voorkomen, zal ik mijn originele TDC-sensor intact houden en een andere in een hoesje pakken om deze te wijzigen : Mrgreen: .

Ik doe hetzelfde met mijn carburateursproeiers, in plaats van realeser, ik heb nieuwe besteld met een grotere diameter, omdat mijn verandering in het ergste geval omkeerbaar is.

Zijn er eenvoudige manieren om de compressieverhouding van de motor te verhogen om meer uit het hoge octaangetal van bio-ethanol te halen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 26/08/11, 08:27

Ja, er zijn ... De eenvoudigste is een dunnere koppakking (op benzine gebeurt het soms).

Voor de luchtspleet ligt deze in het algemeen tussen 0.5 en 0.7mm.

Voor de vooruitgang is het ongeveer + 4 ° ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 26/08/11, 09:22

Super bedankt voor deze Macro-info! : Cheesy:

Ok, ik blijf voorlopig bij simpele veranderingen, ik zie mezelf nog niet met mijn schoenen aan : Mrgreen: .

Dus ik zal van tevoren + 4 ° proberen te starten, en ik zal proberen deze positie te verkennen om te vergelijken.

Ik zal proberen mijn resultaten hier te verzamelen, zodat we het bestand met onze verschillende ervaringen bijhouden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 26/08/11, 09:35

Staat uw sensor op de basislaars (4 °) of op de Edouard Bracame (8 °)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 26/08/11, 09:54

Het lijkt mij dat hij op Edouard Bracame is : Mrgreen:, behalve dat ik de sensor had schoongemaakt, was hij bedekt met zo'n laag zwart vet dat we de bevestigingsmiddelen niet eens konden zien :schok: !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/08/11, 11:41

Macro schreef:Ja, er zijn ... De eenvoudigste is een dunnere koppakking (op benzine gebeurt het soms).

Voor de luchtspleet ligt deze in het algemeen tussen 0.5 en 0.7mm.

Voor de vooruitgang is het ongeveer + 4 ° ....


Om de compressie te verhogen, wordt de cilinderkop afgesteld op de maximaal toegestane afmeting om de compressie te verhogen, wanneer u niet gerechtigd bent materiaal te verwijderen (zoals een standaardmotor). Dit is ook wat wordt gedaan op productievoertuigen wanneer deze, na het breken van een cilinderkoppakking, heeft gewerkt en het pakkingsvlak niet meer erg vlak is.

In uw geval is het nodig om uzelf op de laatste correctiewaarde voor correctie te zetten. Daarnaast kunnen we ook proberen de originele koppakking te monteren ...die niet is geclassificeerd als reparatie , dus de beste. Maar in dit geval is het noodzakelijk om te controleren of de zuiger / cilinderkop en kleppen niet bij elke cilinder 2 omwentelingen van de krukas, + 2 tot 5 / 10 van mm speling ongeveer raken (dilataties tijdens bedrijf).

Eindelijk zijn al deze manipulaties een beetje duur en niet omkeerbaar ..... voor een winst niet enorm. Het is volledig gerechtvaardigd, maar als u uw cilinderkoppakking niet had gebroken ... :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 27/09/11, 21:23

Kleine update van het onderwerp, na veel problemen en installatie van nieuwe sproeiers, heb ik nog steeds problemen met mijn roken :onheil: .

Na verrijkt te zijn met 38% om E85 het hele jaar door te laten draaien (temperaturen dalen hier soms tot -28 ° C in de winter), heb ik de brandstof weer in elkaar gezet en de auto opnieuw gestart.

Na een lege batterij en een verloren naald tijdens het opnieuw monteren (vervanging van deze door een nieuwe), heb ik het benzinemotorcompartiment overstroomd, waardoor uiteindelijk een verdunning van de olie met benzine ontstond, en een te volkomen duidelijk.

Vreemd genoeg, wanneer het warm werd, stopte de auto als gevolg van de olie / benzine-overloop, die zeker in hoeveelheid verdampte bij temperatuur :? Kort na een klassieke afvoer is alles aan deze zijde weer normaal.

Gisteren echter Op het moment dat ik de zijstraat nam bij de uitgang van mijn straat, blokkeerde na 150 m klimmen, meer manier om te herstarten : Cry: ! Plat en bergafwaarts werkte het heel goed.
Ik liet het zachtjes zakken met de handrem in de achteruit en probeerde opnieuw te starten. De auto start en stopt vrijwel onmiddellijk. Het is noodzakelijk om gas geven met grote gaten voor de versnelling om het stationair te houden. Tijdens het wachten op een bepaalde tijd of koud (de dag erna bijvoorbeeld), wordt het probleemloos opnieuw opgestart totdat het probleem optreedt.

Stationair en rijkdom lijken goed te zijn aangepast, zelfs wanneer het warm is (de ventilator in werking zet), in de garage, het is zeer stabiel, geen zorgen ...

Een ander ding, en ik zal een foto maken, mijn kaarsen zijn volledig van uiterlijk veranderd, dus zijn ze overgegaan van het roet van de olie-overloop naar een complete vuillook: de bovenste elektrode is volledig schoon, met een groene kleur langs zijn lengte en aan het einde.
De onderste elektrode (op de basis) is roze, volledig ingelegd (metaal duidelijk zichtbaar). Zou ik niet te rijk worden?

Zou het een float / naald probleem kunnen zijn? ideeën :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/09/11, 22:12

yannko schreef:Na een lege batterij en een verloren naald tijdens het opnieuw monteren (vervanging van deze door een nieuwe), ...


Gisteren echter Op het moment dat ik de zijstraat nam bij de uitgang van mijn straat, blokkeerde na 150 m klimmen, meer manier om te herstarten : Cry: ! Plat en bergafwaarts werkte het heel goed.
Ik liet het zachtjes zakken met de handrem in de achteruit en probeerde opnieuw te starten. De auto start en stopt vrijwel onmiddellijk. Het is noodzakelijk om gas geven met grote gaten voor de versnelling om het stationair te houden. Door een bepaalde tijd te wachten, of koud (de dag erna bijvoorbeeld), start het zonder zorgen opnieuw op totdat het probleem zich voordoet ....

Zou het een float / naald probleem kunnen zijn? ideeën :?


Een vlotter die vast komt te zitten in de hoge stand (gesloten) kan uw probleem verklaren (uitval als de inhoud van de tank te veel is gezakt -> te mager). Niet veel is genoeg, een heel klein stukje vuil op de stoel ..., tankafdichting die overloopt in de tank en het mechanisme raakt, hendel die de vlotter lichtjes gedraaid houdt (gebruikelijk bij het verwijderen van het tankdeksel ) ... afstelring onder de zitting waar de naald komt die niet de juiste hoogte heeft (verwisseld of zoekgeraakt of die niet exact overeenkomt met je nieuwe naald) etc ...

Kijk naar de technische beoordeling, ze zeggen hoe we het tankniveau controleren. Hier zien we of de hendel is vervormd / moet worden aangepast.

Je hebt een andere mogelijkheid, de brandstofpomp houdt misschien niet van alcohol, vooral in deze verhouding (gebruikelijk bij oude auto's) .... en het membraan is gescheurd / geperforeerd. Het kan ook een intermitterende werking veroorzaken.


Een ander ding, en ik zal een foto maken, mijn kaarsen zijn volledig van uiterlijk veranderd, dus zijn ze overgegaan van het roet van de olie-overloop naar een complete vuillook: de bovenste elektrode is volledig schoon, met een groene kleur langs zijn lengte en aan het einde.
De onderste elektrode (op de basis) is roze, volledig ingelegd (metaal duidelijk zichtbaar). Zou ik niet te rijk worden?

Groene en roze normale kleuren ??? Dit kan normaal zijn met E85, in Forum E85 wat zeggen ze?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 28/09/11, 08:42

+ 1 voor het aanpassen van het vlotter- en tankniveau. Ethannol heeft inderdaad een dichtheid van 0.79, de essentie ligt tussen 0.730 en 0.750. Dus de vlotter drijft meer in ethannol dan in benzine, de hoogte van het product in de tank wordt verminderd en bepaalde circuits van uw carburateur kunnen alleen worden geïrrigeerd.

Voor de brandstofpomp. Vind een goede kleine
Facet ... en veroordeel deze membraanpomp die kan breken en uw motorblok met brandstof kan vullen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 28/09/11, 22:36

Bedankt voor jullie antwoorden jongens :D !

Goed vandaag, ik heb de brandstof weer gedemonteerd. Aanpassing van het niveau van de drijvers, en ik vond 7 ook goede mm. Correctie en inspectie van al het andere, installatie van nieuwe tankpakking (ik had de oude nog tijdens de tests staan ​​wachten).

Hierop zal ik een ritje maken. Ik ga terug naar de klim van de laatste keer ... Nikkel, ik kom aan de top, ik maak een ritje, het vordert goed.

Ik besluit om terug te komen en morgen verder te gaan (het is niet geweldig 's nachts), en op de laatste 200 m, besluit ik een kleine versnelling te typen om te zien of het herstel in orde is, en goed aangekomen in grote gaten van 3eme, het loopt vast en eindigen :!:

Ik start het opnieuw, het houdt het stationaire nikkel vast (niet afslaan), door nadelen zodra ik gas geef of dat ik eerst probeer te bewegen (met het koppelingspedaal geen zorgen), zodra ik het gaspedaal aanraak , versnellingsgat en 90% van de tijd dat het blokkeert.

Ik liet het weer liggen : Mrgreen: , maar ik begrijp niets meer ... Zou dit de 2eme body kunnen zijn die geblokkeerd is in de open positie? Of zelfs een niveau probleem? In ieder geval bedankt voor je waardevolle hulp :D !
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten