100.000 ton biodiesel uit dierlijk vet

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

100.000 ton biodiesel uit dierlijk vet




par Christophe » 25/01/07, 21:59

De olieraffinaderij Daudruy Van Cauwenberghe begint volgende week met de bouw van een biodieselfabriek in Duinkerken, een van de drie geplande in de regio.

DVC zal een dochteronderneming, Nord-Ester, oprichten om deze fabriek te exploiteren, die aan het einde van het jaar in gebruik moet worden genomen en die 100.000 ton biodiesel per jaar zal produceren uit dierlijke vetten. De investering is 25 miljoen euro. Gevraagd naar concurrentie van Total en Diester Industrie, die zich ook in de regio gaan vestigen, zei de heer Daudruy dat “iedereen zijn plek zal vinden. De quota die de overheid aan producenten toekent, dekken de behoeften van de markt ”.

Diester Industrie (Sofiprotéol-groep) zal 250.000 t biodiesel per jaar produceren in een eenheid in Cappelle-la-Grande (Noord), uit koolzaadolie en zonnebloemolie. De fabriek start zijn activiteit in 2008 en vertegenwoordigt een investering van 40 miljoen euro. Wat betreft Total, in overeenstemming met een memorandum van overeenstemming ondertekend met de Finse Neste Oil in juli 2005, bevindt het zich in de "laatste fase van de studie" voor de bouw van een biodiesel-eenheid in Mardyck (Noord), waar het al aan het raffineren is olie.

Deze fabriek, waarvan de datum van ingebruikname niet bekend is, zou 200.000 ton per jaar produceren uit palmolie en dierlijke vetten. Het zou 200 miljoen euro kunnen kosten, volgens de dagelijkse Les Echos, een cijfer dat de groep niet heeft bevestigd. De overheid wil van 400.000 ton biodiesel in 2005 naar 2,3 miljoen ton in 2008 gaan.


Bron: http://www.pleinchamp.com/article/detai ... e&pub_id=2
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 27/01/07, 09:37

Ik praatte onlangs per e-mail met een Engelsman die biodieselapparatuur verkocht en hij vertelde me dat hij klanten had die het gebruikten met dierlijk vet ...

waarom niet, het is tenslotte een industrieel afval als elk ander, maar 200 000 ton palmolie .... :onheil: ... lang levende ontbossing, open plek en intensieve teelt :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/07, 23:56

paotop schreef:[...] maar 200 000 ton palmolie .... :onheil: ... lang levende ontbossing, open plek en intensieve teelt :frons:
Ja, dit is de limiet van deze "vette" biobrandstoffen ... Palmolie geïmporteerd (van ver weg) uit landen waar de teelt ervan het oerbos vervangt dat de habitat is van een van onze dichtstbijzijnde neven ... :|

Lang leve de HVB die 100 km van mijn plaats rijdt !!!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 28/01/07, 00:10

Hallo, vanmiddag zag ik een rapport over france3 (uitzending "leven vanaf hier om 15 uur) waar vissers de motor van de boot moesten laten draaien met dierlijk vet, ze controleerden om 55 uur % dan nu draait het op 30%. Ze hadden het ook over benzinevoertuigen, de 100 cil dieselmotor met koolzaadoliepompinjector (3 jaar geleden uitgevonden), het is verstoken van koelvloeistof in de radiator enz. . er is zelfs een aanmoediging van chirac destijds die zei: "ga zo door, je komt ver, het is een heel goed idee", een ander rapport over het bedrijf valenergol waarin wordt uitgelegd dat de politicus zich verschuilt achter het douanewetboek voor laat hem verzanden in zijn gerechtigheidskwesties.
hij had ook een onderwerp over de gemeenschap van de gemeente (ik weet meer of) dat niet in overeenstemming was met de prefectuur omdat deze weigerde dat de com van com de vuilniswagen de hvb liet maken. ze zeiden dat alleen al in de community 9000-volgers waren die zich hebben omgezet in hvb

voila
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/01/07, 01:08

Er zijn al twee verschillende onderwerpen die over dit rapport over F3 spreken (Christophe, een beetje opruimen?) En wat betreft de gemeenschap van gemeenten van Villeneuve-sur-Lot, er zijn ook al onderwerpen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 06:59

paotop schreef =>
waarom niet, het is tenslotte een industrieel afval als elk ander, maar 200 000 ton palmolie .... ... lang levende ontbossing, ontginning en intensieve teelt

Dit is zeer ernstig: in Indonesië vernietigen ze flora en fauna om palmbomen te planten, omdat het loont en het loont.

aidiv => Ik zag ook hetzelfde rapport als jij.

Christophe => Leg me uit wie deze biodiesel zal gebruiken, omdat het in Frankrijk verboden is?

Misschien is het voor onze Duitse buren die "biodiesel" -pompen hebben?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/01/07, 20:47

jean63 schreef:[...]Christophe => Leg me uit wie deze biodiesel zal gebruiken, omdat het in Frankrijk verboden is?

Misschien is het voor onze Duitse buren die "biodiesel" -pompen hebben?
Het is niet het gebruik van "biodiesel" (dwz EMHV of EEHV) dat in Frankrijk verboden is, maar dat van HBV.

In Frankrijk zal "biodiesel" waarschijnlijk worden gebruikt als een mengsel van 30% in een brandstof die "B30" wordt genoemd.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 23:25

rechts ..... OK.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/01/07, 23:41

welkom

Ik gebruik Artisanally Filtered Mac Donald's Recuperative Oil. dus wat HDRDMDFA is het verboden? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 01:13

Als u het opwarmt, mist uw acroniem een ​​"C" ... : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten