dieselmotor draait op gas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 03/09/13, 16:12

Oké... als ik het goed begrijp:

er hoeft geen wijziging aan de motor zelf te worden aangebracht (de injectiepomp regelt zelf de hoeveelheid stookolie op basis van het aangezogen volume gas)

maar het is noodzakelijk om de gasinjectie te reguleren... afhankelijk van het regime? Als de snelheid toeneemt, wordt de gasstroom verminderd, als de snelheid afneemt, wordt deze verhoogd.

Ik heb het goed begrepen?

Aanvullende vraag: als het gas in de inlaat wordt geïnjecteerd, kan dit dan onder atmosferische druk zijn? Kunnen we bijvoorbeeld regelen met een simpel gaspedaal stroomafwaarts achter een regelaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/09/13, 16:26

als de injectiepompregelaar goed werkt, is de snelheid constant... er is geen informatie over de snelheid

het is noodzakelijk om de hoeveelheid diesel te detecteren die door de pomp wordt ingespoten: als de pomp te veel diesel injecteert, moet het gas worden verhoogd... als de pomp niet langer voldoende diesel injecteert, moet het gas worden verlaagd voordat ik dat niet doe voldoende diesel over heeft voor ontsteking

als het elektronisch moet gebeuren, kunnen we de dieselpomp in de oorspronkelijke staat laten en een piëzo-elektrische sensor op een injectorleiding plaatsen om de injectietijd vast te leggen en het gas te regelen

maar welk gas? LPG is absurd, het is duurder dan stookolie!

alleen biomethaan is interessant

voor welke macht?

bij laag vermogen is een benzinegenerator goedkoper dan een dieselgenerator, en gemakkelijk aan te passen aan methaan: zonder elektronica!

diesel is goed voor veel vermogen, waar het gemakkelijker is om diesels te vinden... en nogmaals, ik vind bediening alleen op gas eenvoudiger... Ik heb grote diesels zien transformeren met bougies.
0 x
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 03/09/13, 17:04

chatelot16 schreef:maar welk gas? LPG is absurd, het is duurder dan stookolie!

alleen biomethaan is interessant

voor welke macht?

bij laag vermogen is een benzinegenerator goedkoper dan een dieselgenerator, en gemakkelijk aan te passen aan methaan: zonder elektronica!

diesel is goed voor veel vermogen, waar het gemakkelijker is om diesels te vinden... en nogmaals, ik vind bediening alleen op gas eenvoudiger... Ik heb grote diesels zien transformeren met bougies.


Chatelot16, je lijkt erg bekwaam, maar je hebt de kunst om vragen te beantwoorden op basis van je zorgen en die van anderen te negeren, wat je a priori als absurd beschouwt...

Daarom geef ik u twee verduidelijkingen:

1) de dieselgenerator, die heb ik al (deze is 16 kW). Het kopen van een benzinegroep zou voor mij dus een economische absurditeit zijn.

2) Als ik mezelf de vraag stel, is dat niet voor het plezier van het installeren van een extra LPG-tank, maar omdat ik me afvraag hoe ik biogas kan produceren en wat ik ermee zou kunnen doen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/09/13, 18:30

Enkele elementen hier: https://www.econologie.com/forums/post262362.html#262362

Maar we hebben een groep aangeschaft met volledig elektronisch geluid, in een geluiddichte doos.

Wat ik weet om de 6-cilinder Scania te transformeren:

a) verandering van injectoren / ombouw van de cilinderkop: de te hoge temperatuur en de verminderde injectorsmering vernietigen de originele injectoren.

Dus "mini-injectoren", gekrompen in een koperen ring, die zelf "baden" in leidingen die de koelvloeistof aanvoeren... Het is behoorlijk zwaar, als een transformatie

b) onze groep verbruikt ongeveer 55 tot 65 m3 biogas en ongeveer 2,25 liter diesel per uur, bij 1 tpm, 500 kW op een piek

c) de elektronische box speelt in op de twee parameters: bij het opstarten of als de gaskwaliteit daalt, neemt het dieselverbruik toe... Maar hij is vergrendeld op 2,25 l/u. De groep zou er nog steeds onder blijven als de gaskwaliteit goed is . Maar Schnell doet dat niet. Sommige Duitse boeren sleutelden op eigen risico.

d) het gas, dat onder zeer lage druk aankomt, wordt door een turbine onder druk gezet (hyperveilig! het meest gevoelige onderdeel!). Het wordt toegevoegd aan de verbrandingslucht, gefilterd door een venturi.

Het gasverbruik fluctueert, maar ik weet niet hoe. Ongetwijfeld, maar ik blijf voorzichtig, de turbodruk varieert ook....

Ik heb geen inlaatklep waargenomen, maar ik ben een goede klusjesman en helemaal geen motoringenieur van opleiding!

Dus wat betreft je echte probleem kan ik je niet echt helpen.

e) let op corrosie van de motor en meer in het algemeen van de installatie. Je moet het H2S-niveau drastisch verlagen, dat sterk varieert afhankelijk van de kwaliteit van het biogas (en wat de vergister “eet”). H2S is giftig voor ons. Het is supercorrosief voor mechanica, inclusief roestvrij staal!!!

Dit is het eerste probleem met motoren/de eerste bron van breuk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/09/13, 12:35

Bij nader inzien denk ik voor een minder gecompliceerd systeem:

a) dat de injectiepomp ingeschakeld moet blijven en stationair moet draaien

b) reguleren door gas toe te laten; zelfs als de motor door de energie van het gas op 1 tpm draait, zal de pomp bij elke omwenteling slechts de minimale hoeveelheid diesel inspuiten, waardoor de motor stationair draait - dit zal als een match dienen, zelfs bij 500 toeren ; de injectiepompregelaar zal proberen deze hoeveelheid te verminderen, maar het lijkt mij dat het minimum "geteerd" is [maar bij dieselauto's is er nu een injectie die wordt afgesneden om de vervuiling te besparen / verminderen; bij de oude pompen was dit niet het geval; dus het hangt ervan af wat je hebt)

c) voor gasinjectie denk ik dat je een LPG-systeem moet "kapen", met elektronische injectoren in de inlaatspruitstukken... Maar ik weet niet welke aanpassingshouding we hebben op de elektronische rekenmachines: biomethaan, met ongeveer 50% CH4, zal veel minder rijk zijn dan LPG!!! We moeten daarom de impulsen verdubbelen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/09/13, 12:48

injecteer gas in de inlaat van een ongemodificeerde diesel, maar wat gebeurt er met de injector als de motor op vol vermogen draait dankzij gas en met een lage dieselstroom?

Als Schnell speciale injectorkoeling nodig heeft, hoe zal deze dan zijn op uw 16 kW-motor?

de enige manier om het te weten is door het te proberen, een beetje duur als de test breuk veroorzaakt

wees voorzichtig, gas werkt goed in dieselmotoren met directe injectie, zoals grote vrachtwagens

als de diesel van 16 kW indirect wordt ingespoten met een Ricardo Comet-verbrandingskamer, creëert de kamer een hete plek waardoor het gas explodeert tijdens compressie vóór pmh
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/09/13, 13:49

Did67 schreef:a) dat de injectiepomp ingeschakeld moet blijven en stationair moet draaien


nee want stationair doet de injectiepomp dienst als cruise control! hij zendt wat nodig is om stationair te draaien, zodra hij sneller draait injecteert hij helemaal niets meer, dus geen minimale dosis om de ontsteking te maken

vanuit een ander gezichtspunt is de snelheidsregeling van een injectiepomp gemakkelijker nauwkeurig en sneller dan regeling op gas, dus het is beter om de regeling op gas te benaderen en de diesel de exacte regeling te laten doen
0 x
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 04/09/13, 13:56

chatelot16 schreef:als de diesel van 16 kW indirect wordt ingespoten met een Ricardo Comet-verbrandingskamer, creëert de kamer een hete plek waardoor het gas explodeert tijdens compressie vóór pmh


Het is een Slanzi DVA 1500 (in een oude Cérès 20 KVA groep). Ik zou hem graag willen houden zolang hij werkt...

Kortom, wat ik begrijp is dat het voor mij beter is om biogas anders te gebruiken. Het idee is in ieder geval om de productie van mijn droogtoiletten te exploiteren, dus ongetwijfeld een bescheiden gasproductie. Dit is een project voor de middellange termijn (niet voor deze winter!)

Bovendien, als ik de groep in de toekomst kan vervangen door een andere, minder luidruchtige oplossing, zal ik dat proberen. Stoom of Stirling, het maakt niet uit. Ik heb nog nooit een Stirling horen rennen, maar het is onmogelijk dat hij zoveel lawaai maakt als een Slanzi DVA 1500...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/09/13, 16:11

chatelot16 schreef:
nee want stationair doet de injectiepomp dienst als cruise control! hij zendt wat nodig is om stationair te draaien, zodra hij sneller draait injecteert hij helemaal niets meer, dus geen minimale dosis om de ontsteking te maken



Nieuws, ja!

Maar niet de "oude pompen"; er was een "fysieke" centrifugale regelaar, met minimale vertraging ...

Nu wordt er in feite gesneden om minder te besparen/vervuilen.
0 x
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17




par fredericponcet » 04/09/13, 17:38

Did67 schreef:Maar niet de "oude pompen"; er was een "fysieke" centrifugale regelaar, met minimale vertraging ...


Ja, ik denk dat de mijne meer zo werkt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten