Natte verbranding: toelichting door Rémi Guillet

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 14/11/15, 22:14

Het is een samenvatting van hetzelfde...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par Christophe » 26/10/18, 09:59

Met genoegen kondig ik u (meer dan 10 jaar na de creatie van dit onderwerp... toch!) de publicatie aan van een Technieken van ingenieurs speciaal voor PAVE en natte verbranding: https://www.techniques-ingenieur.fr/bas ... ve-be8342/

IT zijn referentiedocumenten voor ingenieurs en onderzoekers die een onderwerp willen ontdekken of verdiepen.

Ref: BE8342 v1
Natte verbranding (CVH) en waterdamppomp (PAVE)

Auteur(s): Rémi Guillet

Publicatiedatum: 10 oktober 2018
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par izentrop » 26/10/18, 14:33

Hallo,
Paragraaf 2 is geschreven
er is een beter rendement van de machine die deze vorm van verbranding toepast en minder energieverlies in de vrijkomende dampen die tegelijkertijd minder vervuilend zijn.
Niets in zijn document bewijst dit, behalve misschien in het gedeelte dat gereserveerd is voor abonnees.
Dit is het essentiële dat een dergelijk proces een toekomst zou kunnen geven, en voor zover ik weet is het tot nu toe nooit wetenschappelijk aangetoond.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par Janic » 26/10/18, 15:38

er is een beter rendement van de machine die deze vorm van verbranding toepast en minder energieverlies in de vrijkomende dampen die tegelijkertijd minder vervuilend zijn.

Niets in zijn document bewijst dit, behalve misschien in het gedeelte dat gereserveerd is voor abonnees.
Dit is het essentiële dat een dergelijk proces een toekomst zou kunnen geven, en voor zover ik weet is het tot nu toe nooit wetenschappelijk aangetoond

Deze man is onverslaanbaar! :onheil: Een wetenschappelijke demonstratie kan ALLEEN gebaseerd zijn op eerder waargenomen feiten. Daarna volgens de stand van kennis deze feiten kunnen wel of niet als "wetenschappelijk vastgesteld" worden beschouwd.
Maar niemand twijfelt eraan dat u over meer vaardigheden beschikt dan de ingenieurs : Cheesy: : Cheesy: :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par Christophe » 26/10/18, 16:28

+1 dit wordt zwaar izentrop...dus koop het document als je het echt wilt analyseren... en mogelijk constructief wilt bekritiseren.

Maar je bent zeker sterker dan de CIEC: uitvindingen-innovaties/boiler-ciec-pave-waterdamppomp-t14245.html en dat de Chinezen deze technologie gebruiken (nog steeds te vertrouwelijk, dat geef ik toe, maar het presteert beter dan de Europese normen!!!)
https://www.econologie.com/combustion-h ... -nox-smog/


Op je lauweren rusten (of zekerheden) is zeer gemiddeld... vooral als ze eroderen (of smelten of uitdrogen... ja, droog is goed bij natte verbranding)...

Als kers op de taart wordt je favoriete site genoemd in deze TI (ik wist het tot nu toe niet): https://www.techniques-ingenieur.fr/bas ... ve-be8342/

TI_econologie.jpg
TI_econologie.jpg (69.19 KB) 6980 keer geraadpleegd


Het is nog steeds stijlvol! Hetzelfde niveau als INSA 8) 8) 8)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par izentrop » 26/10/18, 22:47

Christophe schreef:.en mogelijk constructief bekritiseren.
Nou, het is niet moeilijk
De voordelen van het PAVE-brandersysteem met zijn
geïntegreerde waterdamppompcyclus zijn duidelijk:
Dankzij de aanzienlijke toename van de opbrengst van
normaal gesproken 95% tot 107%, systeem werkt
zeer efficiënt. Uiteindelijk de kosten
de bedrijfstemperatuur met het PAVE-brandersysteem daalt
dus 15% vergeleken met gebruikelijke gasbranders. https://www.lamtec.de/fileadmin/user_up ... FR-001.pdf
Niet beter dan een condensatieketel, dezelfde latente vloeibaarmakingswarmte... willekeurig: https://www.mychauffage.com/files/catal ... ondens.pdf

En als het om vervuiling gaat, is het krankzinnig, anders zouden zuignappen aan gevels niet toegestaan ​​zijn. : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par Christophe » 27/10/18, 00:38

izentrop schreef:En als het om vervuiling gaat, is het krankzinnig, anders zouden zuignappen aan gevels niet toegestaan ​​zijn. : Wink:


Dit is een goed, zwaar en wetenschappelijk argument met twee kogels!! :schok: :schok: :schok:

Tegenvoorbeeld: je kunt een pelletkachel met een zuignap monteren, maar deze vervuilt oneindig veel meer deeltjes dan een gasboiler!!

Jouw argument hier is hetzelfde als zeggen: "Een fabriek vervuilt niet omdat... hij in de stad is gebouwd"! : Cheesy:

Remi stuurde mij 2 van zijn publicaties:
Guillet_livres_combustion-humide.jpg
Guillet_livres_combustion-humide.jpg (319.09 KiB) 6934 keer geraadpleegd


Je kunt ze kopen op Amazon:




Kortom, u moet er een beetje achter komen voordat u de “Het is geweldig omdat oma van groene thee houdt”...Ik kan eventueel enkele passages voor je scannen, maar het is erg technisch...Het is beter om de techniek van de ingenieur te lezen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par Christophe » 27/10/18, 00:52

izentrop schreef:(...) Het is allemaal hetzelfde (...) : Wink:


Kif-kif bourico liever! Er is niets erger dan een ezel die niet vooruit wil!

Je hebt duidelijk niet gekeken naar de link die ik hierboven plaatste: https://www.econologie.com/combustion-h ... -nox-smog/ (vertaling van: https://www.cibsejournal.com/technical/ ... emissions/ )

Een opbrengst:

Beeld

b) Emissies:

Peking's strikte NOx-limieten voor ketels

Volgens de norm inzake de uitstoot van luchtverontreinigende stoffen door ketels (DB11 / 139-2015) moeten nieuwe installaties en de verbranding van kolengas nu een NOx-limiet van 30 mg/Nm3 respecteren, terwijl bestaande installaties een limiet van 80 mg/Nm3 hebben. Ter vergelijking: hier in Europa bedraagt ​​de equivalente NOx-limiet die door de Europese richtlijn is vastgesteld 100 mg NOx/Nm3… dat is drie keer meer dan in China!

(...)

Het PAVE-systeem wordt gekenmerkt door zeer lage vlamtemperaturen en is daardoor in staat een zeer lage NOx-productie te bereiken. De grens van 30 mg/Nm3 wordt gemakkelijk bereikt zolang de verbrandingslucht wordt voorverwarmd tot 60°C en op een optimale temperatuur wordt gebracht. Daarentegen kunnen "droge" branders met een laag NOx- en een zeer laag NOx-gehalte alleen vergelijkbare niveaus van NOx-emissies bereiken door gebruik te maken van een hoog aandeel EGR en mogelijk te grote verbrandingskamers.



ps: we zeggen geen liquefactie maar condensatie (mogelijk verdamping aangezien het er is)!!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par izentrop » 27/10/18, 08:47

Christophe schreef:Dit is een goed, zwaar en wetenschappelijk argument met twee kogels!! :schok: :schok: :schok:
Hij die een buitengewoon feit naar voren brengt, moet het bewijzen.
De curve bewijst alleen wat ze wilden laten zien als er een collegiaal getoetst wetenschappelijk rapport was.

Het principe van de condensatieketel is het terugwinnen van de latente condensatiewarmte, PCS/PCI maximaal 11% voor gas, hoe meer we de rookgastemperatuur verlagen, hoe dichter we bij deze waarde komen.

Om het resultaat te verbeteren kan het interessant zijn om het voor grote modellen complexer te maken.
Beeld

Dit moet het allerbelangrijkste zijn om de vrijkomende verontreinigende stoffen terug te dringen:
De aanzienlijke verwijdering van vocht in de afzuigtoren betekent ook dat de WVP geen pluim zal genereren bij de schoorsteenuitgang. https://www.cibsejournal.com/technical/ ... emissions/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Natte verbranding: verklaringen van Rémi Guillet




par Christophe » 28/10/18, 12:35

Ik presenteer je "Izentrop of hoe ik mijn jas terugstuur in 2 berichten"...Ik dacht dat het het vervuilingsniveau van Kif kif was : Cheesy: Je ziet dat ik gelijk had : Cheesy:

izentrop schreef:
Christophe schreef:Dit is een goed, zwaar en wetenschappelijk argument met twee kogels!! :schok: :schok: :schok:
Hij die een buitengewoon feit naar voren brengt, moet het bewijzen.


Niet waar: elk feit en elk argument moet in de ene of de andere richting bewezen worden...

Foto vanaf pagina 79 van "Wet Way Combustion", mede uitgegeven door GDF...wat is er serieuzer? We hebben het hier over natte verbranding in gasturbines:

Injection_eau_NOx_rendement.jpg
Injection_eau_NOx_rendement.jpg (177.06 KiB) 6897 keer geraadpleegd
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 148 gasten