-Plasmageassisteerde verbranding

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

-Plasmageassisteerde verbranding




par bob_isat » 02/03/06, 15:54

TERWIJL ik op het web surfte, vond ik een aantal interessante dingen die overeenkomen met de magnetische verschijnselen die in de buurt van de reactor zijn waargenomen:

Ik werd vooral uitgedaagd door dit project van insa de lyon:

plasma-ondersteunde verbranding:

http://energie.insa-lyon.fr/projets/pr4_3.html

ik citeer:
“Vervuiling door voertuigen is een groeiende bron van CO2-, CO-, onverbrande koolwaterstof- en NOx-emissies.
Plasmabehandeling van de gassen bij de inlaat lijkt de bedrijfsomstandigheden van een warmtemotor aanzienlijk te kunnen verbeteren.


typen plasma-ondersteunde verbrandingof plasma-geassisteerde verbranding op google realiseren we ons dat er mensen zijn over het onderwerp:

de snecma:

http://hal.ccsd.cnrs.fr/ccsd-00017739


een:
http://www.onera.fr/defa/experimentatio ... plasma.php


en Franse laboratoria:
http://www-cep.cma.fr/Public/themes_de_ ... e_conversi

# Massa- en warmteoverdracht in een plasmamedium.
# Plasma-deeltjesinteractie (invloed van deeltjes op stralingsoverdrachten).
# Thermodynamica en chemische kinetiek van plasmamengsels – anaerobe koolwaterstoffen (kraken) of in aanwezigheid van zuurstof (reforming, verbranding ondersteund door plasma).


Ze hebben ook verleidelijke patenten neergelegd:

# Elektrisch proces voor de omzetting van koolwaterstoffen of koolwaterstofverbindingen, BF 05/52304 van 25/07/2005.

# Hervormapparaat voor motorvoertuigen en elektriciteitsgeneratoren die dit apparaat implementeren, BF 0510272 van 07/10/2005.




, waar ik niet aan kan komen.

Wat is tenslotte een plasma? een gas waarin de meeste deeltjes elektrisch geladen zijn?

maar wat is dit verhaal? en hoe kon de reactor elektrische ladingen produceren?!

Ik heb mijn idee over de vraag:
https://www.econologie.com/forums/un-debut-d ... t1416.html

Ik leg mijn hand om te snijden dat de waterdamp elektrisch wordt geladen door wrijving in de reactor en dat deze geëlektrificeerde "truc" de verbranding verbetert...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/03/06, 18:49

Geen tijd om verder te lezen, maar ik blijf hier om op de hoogte te worden gehouden als er een discussie begint. Ik ben geïnteresseerd.

BIZARRE dat het niemand iets kan schelen :!:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 15/03/06, 14:14

jean63 schreef:Geen tijd om verder te lezen, maar ik blijf hier om op de hoogte te worden gehouden als er een discussie begint. Ik ben geïnteresseerd.

BIZARRE dat het niemand iets kan schelen :!:


nou ja :|

ook al is het een beetje lang om te lezen, ik moedig iedereen aan om al deze referenties te bekijken

Ik zie de voortzetting van mijn onderzoek geven, ook al heb ik de indruk in de woestijn te spreken:

Om het optillen van de lading door de vloeistof uit de reactor te benadrukken, wordt de stroom gemeten die ontstaat tussen de reactor en een neutraal potentiaal (in de orde van 10-4 ampère). Deze stroom wordt "stromende stroom" genoemd.

Het fenomeen van elektrificatie van een vloeistof die in een metalen pijp circuleert, is uitgebreid bestudeerd door de oliemaatschappijen, die bang zijn voor de bijbehorende verschijnselen van statische elektriciteit...BOOM.

Helaas wordt het meeste onderzoek over dit onderwerp betaald op internet!!!

de meeste zijn beschikbaar op sciencedirect.com en www.ieee.org/, ongeveer 30 dollar per stuk!!

VEen paar aanbevelingen in ieder geval over wat ik vond in vergeten publicaties in het publieke domein

Om de belading van waterdamp te verbeteren, moet de stroming in de reactor turbulent zijn, de stroomsnelheid waarmee de maximale elektrische belasting kan worden bereikt is 30 m/s, verder wordt er niets meer gewonnen. Wat betreft de materialen van de reactor, het oppervlak van de buis en de reactor moet ruw zijn om de belasting te maximaliseren.

Wat betreft: waarom pantone alleen werkt als het warm is?, ik denk dat ik een antwoord heb dat de theorie van elektrificatie door stroming bevestigt, ik laat het je weten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 15/03/06, 15:29

Hier komt niemand je lezen: je bent een vreemde, terwijl dit gedeelte super interessant is.

Om het debat op gang te brengen, moet je het pad kruisen met André, PITMIX, lau, mmm en anderen.

Mijn persoonlijke mening: plaats je onderwerp in "Experimenten / Renault 5 gedoteerd" omdat PITMIX problemen heeft om de werking van zijn pantone en waar het hier over gaat te ontwikkelen. Er is een ander onderwerp dat ze bespreken, maar ik kan me het onderwerp niet herinneren.

Ik las dat het vergelijkbaar zou zijn met wat er gebeurt in een onweersbui.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/03/06, 16:17

Dag
U niet bedrogen, ik heb deze berichten met bijzondere aandacht gevolgd.
Ik wist het al lang dat om de reactor goed te laten werken er een bepaalde snelheid van de vloeistof moet zijn en dat het niet per se een chromen staaf hoeft te zijn of te ruw, maar een grondstaaf is een staaf met veel putjes en kleine gaatjes. (onderzocht in het metallurgisch laboratorium)
wanneer turbulentie een vloeistof is die gelijk met een oppervlak circuleert, is er een (huideffect) een laag die aan het oppervlak kleeft en een turbulente laag en vervolgens een laminaire laag.
Dus in een voldoende verkleinde steel-buisruimte en afhankelijk van de ruwheid ervan, moet de laminaire laag erg dun zijn tussen deze 2 turbulente lagen, of zelfs niet bestaan.
Een (turbulente oppervlakte)stroming zorgt voor een betere warmte-uitwisseling met de reactor.
In tegenstelling tot wat ik dacht dat de turbulentie niet zou moeten worden geproduceerd met kunstgrepen voor de staaf, (ik heb een vortexgenerator voor de staaf geplaatst, zeer delicaat om te doen vanwege zijn grootte van 12,7 mm in diameter met 6 bladen)
Voor de stroomsnelheid in een reactor kan dit oplopen tot 300 km/u (hoger dan bij de klepdrempel vanwege restrictie)
hoewel het gemakkelijk is om op de kanalen te spelen om deze snelheden aan te passen, is dit ook de reden waarom het uitlaatkanaal de ene keer elektrisch geladen is en de andere keer niets.
Turbulentie is evenredig met de stroomsnelheid van de vloeistof.
Wat ik van je bericht leer, is de 30 meter seconde, terwijl ik bezig was om deze snelheid te verhogen, terwijl ik deze overschreed!

Maar er zijn andere redenen die het verschil maken tussen een reactor die werkt en een die niet werkt!
De bijzonderheid van de bubbler is niet alleen om goede damp te maken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 16/03/06, 01:01

bob_isat schreef:Om de belading van waterdamp te verbeteren, moet de stroming in de reactor turbulent zijn, de stroomsnelheid waarmee de maximale elektrische belasting kan worden bereikt is 30 m/s, verder wordt er niets meer gewonnen. Wat betreft de materialen van de reactor, het oppervlak van de buis en de reactor moet ruw zijn om de belasting te maximaliseren.


ja raar dat we niet meer winnen dan 30m/sec? terwijl de meesten hierover forum rond de 80m/s geloof ik.
Wat de ruwheid betreft, is het de moeite waard om roestvrij staal voor een goudprijs te plaatsen :onheil: Ik geloof dat mijn volgende reactor een stomp zal zijn.
Waarom het ingewikkeld maken als de oplossing simpel is...
André schreef:In tegenstelling tot wat ik dacht dat de turbulentie niet zou moeten worden geproduceerd met kunstgrepen voor de staaf, (ik heb een vortexgenerator voor de staaf geplaatst, zeer delicaat om te doen vanwege zijn grootte van 12,7 mm in diameter met 6 bladen)
Het is dit soort vallen en opstaan ​​dat super lang duurt en vaak zonder resultaat : Cry:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/03/06, 01:13

Dus lau, het was de moeite waard "Ik blijf erbij", maar bob_isat moest de discussie opnieuw starten. Dit verhaal is erg verontrustend, maar er moet aan voorwaarden worden voldaan die niet elke keer voorkomen, wat misschien de slechte resultaten van sommige (PITMIX bijvoorbeeld) verklaart? Wat denk je ?

Ik heb het hele bericht van bob_isat afgedrukt: een technische school die erin geïnteresseerd is, is een goed teken (INSA Lyon): wordt er naar hen geluisterd?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 16/03/06, 12:29

nee, ik begrijp niet waarom zijn reactor niet werkt...

Hij zou zijn luchtstroom moeten kunnen meten.

Ik denk dat je de minimale drukval op de uitlaat van de reactor in de collector nodig hebt, dat wil zeggen een pijp van 8 mm in diameter, zoals op tractoren.

het heeft naar mijn mening geen zin om op deze plek een klein mondstuk te plaatsen, afgezien van het beperken van de plasmastroom.Wat denk je?


Wat betreft de theoretische benadering, plasma-ondersteunde verbranding, zou het nodig zijn om een ​​stroomsnelheid in de reactor te hebben die evenredig is met het motortoerental:

Ervan uitgaande dat een hoeveelheid q plasma nodig is om de verbranding van 4 cilinders te behandelen, is bij een draaiende motor met 2000 tpm een ​​plasmastroomsnelheid van q*2000/min vereist.

Als we draaien met 3000 tpm, hebben we een plasmastroomsnelheid nodig van q*3000/min...etc

Makkelijk voor een diesel: de onderdruk in het spruitstuk is evenredig met de luchtsnelheid in het kwadraat ((wet van Bernoulli)), dus met het debiet in het kwadraat, dus met het motortoerental in het kwadraat.

De stroming in de reactor is evenredig met het drukverschil aan weerszijden ervan (spruitstukdruk, omgevingsdruk).

Op een diesel hebben we dus een plasmastroom die evenredig is met het kwadraat van het motortoerental, het is niet lineair maar het gaat in ieder geval in de goede richting.


Voor benzine bederft het: als je na het gaspedaal inspuit, is alles bevooroordeeld, je hebt een sterke gesloten gasklepdepressie, dus een hoge plasmastroom bij lage belastingen: het gaat helemaal niet!

Ik denk dat je moet injecteren voor de vlinder ... Ik weet niet hoe de mensen die momenteel hun essences dopen het doen ...

Wat betreft het lopende werk over plasma-ondersteunde verbranding bij het CNRS, bij de Lea de Poitiers, bij EDF en bij de Ecole des Mines de Paris, ze zijn voorlopig in ieder geval drievoudig vergrendeld.

Dus je moet hier en daar krabben, wat ik nu aan het doen ben...

Ik heb misschien een abonnement met iemand die toegang heeft tot publicaties op www.sciencedirect.com , om te zien dan, ik laat het je weten
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/03/06, 13:01

Bedankt voor al deze ideeën en pogingen om het uit te leggen.

Op mijn LPG-voertuig bevindt de LPG-inlaat zich vóór de gasklep via een venturi die speciaal is gemaakt voor de diameter van de luchtinlaat in het inlaatspruitstuk, maar dit is anders, de toegelaten gasvormige LPG komt niet als aanvulling op benzine maar als vervanging .

Ik denk dat je redenering goed is; er moet een snelheidsprobleem zijn in de reactor (diameter te klein of bochten bij de inlaat en/of uitlaat die de luchtstroom kunnen vertragen?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 16/03/06, 15:22

Ja, ik denk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten