Turbulentie in de Pantone-reactor?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten

Turbulentie in de Pantone-reactor?




par paotop » 16/11/05, 18:17

heeft iemand een synthese gemaakt van de beste efficiëntie van een reactor?

een assemblage van het type "spad" heeft bijvoorbeeld een reactorstang die allesbehalve aero-dynamisch is en die veel turbulantie moet genereren wanneer de vochtige lucht door de reactor stroomt, en toch heb ik de indruk dat de efficiëntie is superieur aan een montage met een geprofileerde kern.

heeft iemand hier vergelijkende tests op gedaan?

Wat als de kern elektrisch geïsoleerd is van het reactorlichaam? welk verschil?

en als het aan het reactorlichaam is gelast, welk verschil?

Ik denk dat het nuttig zou zijn om alle informatie over dit onderwerp te verzamelen om een ​​synthese te kunnen maken die voor iedereen nuttig zou zijn en veel tijdverspilling in geschatte montages en slechte prestaties zou voorkomen.

misschien kan dat helpen om de schmilblic vooruit te helpen :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/11/05, 16:42

Dag
reactie op paotop
Wat de turbulentie in de reactor betreft, zijn de regels vrij gelijkaardig aan die in de inlaatspruitstukken van de huidige motor
te veel turbulentie kennen die schadelijk is voor de vulling.
niet genoeg turbulentie schadelijk voor het mengsel.

het is hetzelfde met de reactor
onvoldoende turbulentie schadelijk voor het sproeien van mocrogouttes
en te veel turbulentie die schadelijk is voor de doorvoersnelheid van het gas evenals voor de wrijving op de staaf en reactorbuis.
Dus je ziet dat je met deze twee uitersten moet jongleren die tegen het goede functioneren van de reactor zijn.
Wat betreft de elektrische isolatie van de stang hebben we veel over gesproken forum . Na een tijdje lopen
(Lappen in eenvoudige taal) alle staven worden bedekt met een isolerende laag, waardoor het probleem wordt opgelost.

Andre
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 21/11/05, 17:46

hallo André,

Dus, als de centralisatoren van de reactor aan de buis zijn gelast, is het dan niet goed?
en moeten we de kern dan in de reactor laten "zweven"?

en heb je geprobeerd een turbulancegenerator bij de inlaat van de reactor te plaatsen om het contactoppervlak tussen het gas en de reactorkern te vergroten?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/11/05, 20:44

Dag
ja ik werkte met een turbulentiegenerator bij de inlaat van de reactor en ik heb hem net verwijderd, ik zal je de resultaten geven
later, omdat het op de transmissie valt en op de weg verloren is, betwijfel ik of ik er nog een zet .. Ik ga naar de eenvoudigste alles die wordt gebruikt voor bijna niets, ik elimineer het.
wat betreft de isolatie, zelfs een staaf gelast aan het ene uiteinde die niet veel verandert, als we het hebben over isolatie is het niet de staaf, de druppels water wrijven op een isolerende laag oxide of van afzetting (blauwe kleur met geweer) is het een beetje zoals de isolatie van de platen van een transformator, de oxidatie is voldoende en zelfs dat ze allemaal op een plaats moeten worden gelast om de bouten te verwijderen. dit heeft geen invloed op de transformator.
Andre
0 x
campadebulsance
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/05, 20:23
Plaats: avignon 84




par campadebulsance » 21/11/05, 21:47

Hallo !

dat is het, mijn systeem zit op een Fiat 115cv-tractor
Ik moet de foto's voorbereiden ... voor de site

Ik heb dom een ​​fout gemaakt op mijn systeem ....

naar uw mening
Ik heb in en uit geruild !!!
wat betekent dat mijn uitlaatgas in dezelfde richting stroomt als de bulldozer !!!

Heeft iemand het achteruit geprobeerd? *

in ieder geval versnelt de tractor 100 tpm
Extra !!!
2500 in plaats van 2400 rpm

Ik ben van plan het probleem snel weer op te lossen, maar ik zou dit graag willen proberen ... wat denk je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 21/11/05, 22:20

Het hebben van een omgekeerde gasstroom staat een hogere gastemperatuur bij de uitlaat van de reactor toe.

Dit is de oplossing die wordt gekozen door de meeste onderzoekers die de Pantone met succes hebben bediend.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/11/05, 05:48

Hallo,
Vanuit thermisch oogpunt is het voordelig om in de tegenovergestelde richting te stromen, maar als de reactor en de korte 100mm de fout verminderen, is het een beetje alsof de warmtebron de reactor op 90 graden raakt, alsof in de vlam van een brander, als de hitte voldoende is, zal dit de prestaties enigszins beïnvloeden. De tegenovergestelde richting speelt geen rol bij de interne wrijving van de druppels. Als de staaf 300 mm had gemeten, zou het meer zijn
gênant.

Andre
0 x
campadebulsance
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/05, 20:23
Plaats: avignon 84




par campadebulsance » 22/11/05, 11:16

Nou, de reactor is 230 mm ....
dus ik ga alles omdraaien ....

de uitlaat van de reactor is echter heet

er zit iets vreemds op de tractor
er is een soort overlooppijp onder de cilinderkop (die naar mijn mening wordt gebruikt om de emanatie uit de oliepan te evacueren)
waar stoom naar buiten komt .... die aan de eigenaar van de tractor verschijnt, heeft nooit gemerkt dat stoom naar buiten kwam ...

Ik heb de indruk dat de reactie niet goed is en er een overdracht van water is naar de onderkant van de motor (- ik denk aan het feit dat de leidingen niet in de goede richting zijn ...)

wat denk jij
(er is echter inderdaad een verbetering in volledig geladen toerental)
zonder de grond nog te moeten ploegen !!!
0 x
campadebulsance
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/05, 20:23
Plaats: avignon 84




par campadebulsance » 22/11/05, 11:21

het enige voordeel dat ik vind ... (voorlopig ...)

is dat de inlaat- en uitlaatleidingen op zijn minst korter zijn dan 40cm tussen bubbler en reactor en inlaatreactor

ps / pantone specificeren hoewel uitlaat en reactor tegen moeten zijn ....

heb je ooit geprobeerd zoals ik Andre?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/11/05, 15:52

Dag
Nee, ik heb het nog nooit geprobeerd, ondersteboven aan de thermische kant heb ik alle geluk aan mijn kant gelegd
Over de uitlaat van het carter of (kleppendeksel)
het is normaal dat het uit waterdamp en oliedamp komt waar het voor is, alle motoren geven stoom af in het carter en hoe meer het versleten is, hoe meer het passeert segmenten en dit vervuilt de olie, het carter moet worden geventileerd,
Op vliegtuigen stuur het onder de kap met de onderdrukking van de snelheid die het zuigt, in de winter is het noodzakelijk dat deze pijp bevriest of geblokkeerd raakt en de afdichting van de krukas achter de propeller verbrijzelt
en de voorruit wordt beboterd met olie.
Een bekende uitsplitsing van piloten in de winter ...
Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten