Turbulentie in de Pantone-reactor?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/03/06, 00:27

lio, ik ben net klaar met het vervangen van mijn reactor, ik heb een pit geplaatst met een lage luchtspleet en vastgehouden door een veer, ik zal je op de hoogte houden van mijn sectie.

@+
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 30/03/06, 21:47

goedenavond

lau schreef: Ik denk dat de oplossing ligt in de juiste spleet met de juiste buisdiameters en lengtes.


Ik denk dat het belangrijkste is om een ​​zo groot mogelijke stroming in de luchtspleet tussen de staaf en de buis te hebben, en daarom zoveel mogelijk drukverliezen buiten de reactor te voorkomen, wetende dat er voor degenen die een bubbler hebben, er al 10 of 20 cm drukverlies in waterhoogte, hierdoor gecreëerd, afhankelijk van de hoogte van het water dat daar wordt geplaatst om te borrelen (tenzij de gaten of sleuven waarin borrelen niet zo talrijk zijn en meer vertragen)
dus dat maakt ons al 10 tot 20 millibar minimaal verlies in de inlaatleiding van de motor (zonder op dit moment enig effect te hebben in de reactor), gewoon om te bubbelen
Als we ‘elektrificatie door stroming’ in de reactor willen, hebben we absoluut ‘wrijving’ nodig (vanwege de passage van stoom)
En daarvoor heb je uiteraard een drukverlies in de reactor en niet in de stroomopwaartse en stroomafwaartse leidingen
Of je moet belastingverlies overhouden, zoals in het geval van een leiding stroomafwaarts van de reactor tussen de carburateur en de motor van een benzinevoertuig, en ook hier is het alleen bij stationair draaien en iets meer.
Op een diesel proberen wij altijd zo min mogelijk drukverlies te hebben bij de toelating.
Hoeveel kunnen we toevoegen aan de productie van de bubbler, om het motorvermogen niet te veel te benadelen?
Als we kiezen voor een totaalverlies van 50 mbar, hebben we met 20 cm water in de bubbler nog steeds 30 mbar beschikbaar voor de reactor
Maar dat zegt niets, want het is niet voor het hele toerentalbereik te respecteren.
Op een tractor horen we dat deze rond de 1000 toeren moet gaan borrelen. Als hij starts bij 1000 rpm gaan "borrelen", bij deze snelheid is het drukverlies in de reactor dus vrijwel nul. Zelfs als er stoom doorheen gaat, zal dat niet gebeuren wrijven niet veel, ook al is er een "functioneel" vacuüm van 20 mbar in de reactor (ik zeg "functioneel", maar ik weet niet hoeveel "vacuüm" er in een reactor zou moeten zijn)

We hebben dus een bubbler die "borrelt" van 1000 tpm tot bijvoorbeeld 2300 tpm voor een tractor, maar een reactor die "nuttig wrijven" van 1500 tot 2300 rpm, wetende dat er bij 65 rpm ongeveer 1500% minder flow is dan bij 2300 rpm
En dat er uiteraard vrijwel geen wrijving is bij 0 tpm, met maximale wrijving bij 1000 tpm
Als we tenminste de minimale snelheid zouden kennen van de stoom die de bruikbare wrijving in de reactor veroorzaakt, zouden we door berekening de afmetingen van onze stukken schroot kunnen aanpassen om dit te bereiken.
Je hebt 3 dingen tegelijk nodig:
1: de juiste temperatuur
2: de leegte
3: wrijving (dat wil zeggen snelheid)
de één zonder de ander werkt niet, en erger nog, als we er één hebben, annuleren we de ander (een hoger vacuüm verhoogt de wrijving, maar beperkt de temperatuur)

Om erachter te komen waar u zich bevindt, kunt u beginnen met berekenen wat er in uw reactor terechtkomt:
meet eerst de drukval die u heeft (depressie tussen de stroomopwaartse en stroomafwaartse reactor)
Daarna kunt u deze kleine online software gebruiken en daar uw reactorafmetingen invoeren, omdat deze het drukverlies als resultaat geeft. U moet met verschillende stroomsnelheden experimenteren om dicht bij het resultaat te komen dat u heeft bij "drukverlies"

André, je stelde mij de vraag hoe je kunt kwantificeren wat er in een reactor gebeurt, je kunt je vermaken op deze site:
http://www.pressure-drop.com/

meer
bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 31/03/06, 15:27

Ik ben het absoluut met u eens dat we de drukverliezen voor en na de reactor tot een minimum moeten beperken om een ​​maximale luchtstroom in de reactor te hebben, en dus een maximale wrijvingssnelheid.

Wij wachten met spanning op de resultaten van de lastbewegingen in de leidingen uitgevoerd door camel1
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 31/03/06, 23:18

Zeer goede bout, ik ben het met je eens. Hoe dan ook, je lijkt behoorlijk overtuigd van wat je zegt; Dus u heeft deze software op uw persoonlijke situatie toegepast. Welke besparing krijgt u? of voordelen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/04/06, 03:47

Hallo Bolt
Bedankt voor de software
Maar we moeten onszelf verschillende vragen stellen over het punt van drukverlies in het reactorcircuit
Waarom moeten we een reactoruitlaatleiding hebben met een doorsnede van 2 of 3 keer zoveel mm2 als de doorgang van de reactorstaaf?
een grote leiding resulteert in een expansie bij de uitlaat van de reactor
evenals een daling van de gassnelheid
(Op mijn 300td diesel had ik een koperen leiding van 14 mm. Ik heb deze vervangen door een leiding van 21 mm en de resultaten werden slechter.) De volgende leiding zal precies dezelfde maat hebben als de resterende staafbuis

Voor mij bestaat er geen twijfel over dat de snelheid tussen de staaf en het lichaam van de reactor hoog moet zijn, maar niets bewijst dat de maximale hoeveelheid gas in de reactor moet worden geleid, bij depressie moet de snelheid hoger zijn, een druppel circuleert langzamer in een dichte atmosfeer.

Wat mij intrigeert met mijn laatste tests, momenteel heb ik op mijn Chevrolet een staaf van 12,7 mm en een binnenreactor van 15 mm
de koperen buis van de reactoruitlaat die ik momenteel aan het testen ben, is 1/4 of 4,7 mm inwendig, een lengte van 62 cm (opzettelijk langer, na een lengte van 1,5 meter te hebben getest) en toch laat ik dezelfde hoeveelheid stoom of 1,5 liter door water per 100 km, dezelfde hoeveelheid als toen ik een interne leiding van 14 mm had
het verschil is dat de leiding veel heter is, deze overschrijdt de 200 graden Celsius. Omdat ik het voertuig met een aanhangwagen gebruik, kan ik geen precieze cijfers over het verbruik geven.

we moeten niet denken dat alles in de reactor gebeurt, we mogen niet verwaarlozen wat er vóór en na de reactor gebeurt.

Je kunt de mooiste, goed ontworpen supervierkante motor hebben
maar als je er een slecht inlaat- en uitlaatspruitstuk op plaatst, bestaat het risico dat het slecht functioneert.
Het inlaatspruitstuk van een motor is geen eenvoudig stuk pijp.

Bepaalde pantonmonteurs, vooral bij benzinemotoren, installeren een klep op de reactoruitlaat en laten de klep bijna gesloten draaien!
Wat gebeurt er met de depressie in de reactor? en nog meer in de bubbler?

Nu ben ik er nog lang niet van overtuigd dat de drukval bij een bubbler identiek is aan die veroorzaakt door een kleine carburateur,
Het drukverlies bij de carburateur met 4 mm mondstuk neemt toe met de stroomsnelheid.
Terwijl het drukverlies dat ontstaat wanneer de bubbler eenmaal is gestart, niet toeneemt met de stroomsnelheid
De bubbler fungeert als een soort PCV-klep; zodra deze de openingsdrempel overschrijdt, kent deze nauwelijks enige beperking.

In het uiterste geval zouden we de inlaatleiding van de reactor (in het geval van de spad) volledig kunnen elimineren en de uitlaatleiding vrijwel kunnen elimineren
door een hele grote buis. Alle bekende assemblages die werken hebben echter een buis van 14 mm en soms 1 meter langer
en zelden geïsoleerd? Is dit een reden voor rustieke eenvoud?
Het zijn al deze dingen die ik probeer te bewijzen: de kleinste leidingen die ik heb getest zijn 1,6 mm inwendig. Het probleem met kleine leidingen is dat ze erg heet worden en van binnen oxideren om uiteindelijk verstopt te raken. alleen na 400 km
Ik heb zelfs geprobeerd roestvrijstalen draden in de leidingen te steken, eerst om ze te ontstoppen en de interne wrijving te vergroten
(een stoompassage in een lange koperen pijp veroorzaakt een elektrische lading)
En op dit punt ben ik het eens met de theorie van Exocean dat de waterdopingreactor een soort gas produceert met een hoog zuurstofgehalte.
verschillende zichtbare aanwijzingen, de lambdasonde detecteert een overschot, de oxidatie van de koperen leiding bij de reactoruitlaat lijkt vreemd op de chlorinatorleiding en de waterdesinfectoren, en het meest verrassende is om een ​​diesel op vol vermogen te laten draaien waarvan de helft verstopt is filterinlaat.

Maar zolang niemand met een gasanalysator meet wat er uit de reactor komt, is het slechts een gok. Ik ga een stopcontact op de leiding aanbrengen om deze meting te kunnen doen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 01/04/06, 07:48

lau schreef:lio, ik ben net klaar met het vervangen van mijn reactor, ik heb een pit geplaatst met een lage luchtspleet en vastgehouden door een veer, ik zal je op de hoogte houden van mijn sectie.

@+
Hallo allemaal, hallo Lau! :D
Ik zie dat je met de lont tot het einde van je idee bent gegaan, je hebt hem als stengel geplaatst :!: Ik dacht dat je erover sprak als turbulator... Ik kan niet wachten om het resultaat te weten!!
Ik had op Quanthomme al gelezen dat een man zijn staaf gecentreerd had met 1 of 2 veren, maar ik weet niet of de veer überhaupt door de reactor ging??

anders voor de andere berichten van econologen... ik zal ze morgen aandachtiger lezen... er zijn twee straatstenen die mij erg interessant lijken!!!

goedendag iedereen : Cheesy: :!:
++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 01/04/06, 07:50

welkom

Met de geur; het komt waarschijnlijk uit de ozon uit de uitlaat.
Ik vermoedde het, maar het werd mij bevestigd door de neus van een zwembadinstallateur, dus heb ik de busjes uitgerust.

@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 01/04/06, 12:35

Hallo allemaal :)
Andre schreef: (Op mijn 300td diesel had ik een koperen leiding van 14 mm. Ik heb deze vervangen door een leiding van 21 mm en de resultaten werden slechter.) De volgende leiding zal precies dezelfde maat hebben als de resterende staafbuis


oké met jou. Ik heb Lau eerder verteld dat ik moest proberen secties (buizenstelsel en ringvormige sectie van de reactor) gelijk te maken aan het originele inlaatspruitstuk! Ik denk dat het kan helpen. : Arrowd:

Andre schreef: Je kunt de mooiste, goed ontworpen supervierkante motor hebben
maar als je er een slecht inlaat- en uitlaatspruitstuk op plaatst, bestaat het risico dat het slecht functioneert.

Het inlaatspruitstuk van een motor is geen eenvoudig stuk pijp.

vandaar de uitdaging om een ​​spreadsheet te modelleren om de variaties in T°, V, P van het gas dat in het systeem circuleert te kennen...
Bolt schreef:Je hebt 3 dingen tegelijk nodig:
1: de juiste temperatuur
2: de leegte
3: wrijving (dat wil zeggen snelheid)
de één zonder de ander werkt niet, en erger nog, als we er één hebben, annuleren we de ander (een hoger vacuüm verhoogt de wrijving, maar beperkt de temperatuur)

Om erachter te komen waar u zich bevindt, kunt u beginnen met berekenen wat er in uw reactor terechtkomt:
meet eerst de drukval die u heeft (depressie tussen de stroomopwaartse en stroomafwaartse reactor)
Daarna kunt u deze kleine online software gebruiken en uw reactorafmetingen invoeren...

bedankt voor de link :D
-->voor Bob?, ja, het is gratis software : Lol: maar ze zijn vaak niet erg gebruiksvriendelijk en een beetje rigide in het gebruik ervan, daarom kunnen we proberen er een te maken : Idee: je hebt uiteraard de nodige kennis nodig van stromingsmechanica en thermodynamica!!! Ik hoop mijn ambities waar te maken :?

Ik denk dat camel1 daar aardig op weg is... hij heeft een beetje apparatuur onder zijn riem en een echt model om metingen aan te doen! : Arrowd: Ik wens hem moed!!!
Andre schreef: Maar zolang niemand met een gasanalysator meet wat er uit de reactor komt, is het slechts een gok. Ik ga een stopcontact op de leiding aanbrengen om deze meting te kunnen doen.


@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/04/06, 05:16

Dag

Als we het hebben over turbulentie in de reactor, heb ik het niet over spiraalvormige turbulentie rond de staaf.
Wat u moet weten als er een vloeistof of meer in het bijzonder een gas in een pijp circuleert, is er sprake van een muureffect, dat wil zeggen dat er wrijving is op het oppervlak van de pijp, de vloeistof wil eraan blijven kleven. op deze dunne laag circuleert de vloeistof op turbulente wijze, alleen in het midden van de leiding is de circulatie laminair.
Deze turbulente circulatie is afhankelijk van verschillende factoren: de aard van de gladde of ruwe wanden, de snelheid van de stroming, de viscositeit van de vloeistof en de diameter van de leiding.
In het geval van de reactor hebben we de reactorwanden en de staafwanden, dus twee dunne turbulentiezones. Als de luchtspleet klein is, of de wanden ruw of vervuild zijn, kan er geen laminaire stroming tussen deze twee lagen zijn.
Ik denk dat we slechts twee turbulente lagen moeten hebben, zonder ruimte te laten voor een dunne laminaire laag.
de temperatuuruitwisseling met de muren is veel beter als het turbulent is.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 02/04/06, 10:39

Is het bij een kleinere luchtspleet beter om overal een glad oppervlak of overal ruw te hebben (in dit geval zeg je dat er dus geen laminaire stroming te vermijden is) of glad bij de buis en ruw bij de staaf (getrokken ijzer bijvoorbeeld)?
Gisteravond heb ik de lont een stukje de andere kant op gerold; dat wil zeggen dat de versmalde basis van de boor (de zijde die met de boor verbonden is) zich dit keer aan het einde van de reactor bevond en tot mijn grote verbazing verplaatste de blauw/roze punt zich naar deze basis.
Voor degenen die het nog niet hebben gevolgd, hier is de monding van de pit bij de eerste ervaring
Beeld
En de tweede met de lont de andere kant op
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten