Turbulentie in de Pantone-reactor?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 28/03/06, 19:53

bob_isat schreef:Hallo, wat je zegt is interessant:

met Ansys kun je stromingssimulatie doen?

Ik ben auto-ingenieur en ik zou graag willen zien wat dit doet voor de flow in Pantone.
...

hallo Bob!
Nou ja, Ansys doet natuurlijk stromingssimulaties, thermo- en constructief ontwerp... en ook andere dingen.
tegelijkertijd heb je het misschien nog nooit gezien omdat je niet over de module voor vloeistofmechanica beschikt!
er zijn ook andere dingen zoals FLUENT of ABAQUS.... software ontbreekt niet... aan de andere kant licenties!!! $$ €€ : Cry:
op Ansys belde FRANSYS met ons : Cheesy: kijk in het voorkeurenmenu (vóór preprocessor...) kies "FLOTRAN". Morgen stuur ik je een PM van de universiteit....

bob_isat schreef:Wat turbulentie betreft, deze zijn voor mij essentieel (toename van de elektrificatie door stroming)
jij bent dus dezelfde mening toegedaan als ik: het moet zoveel mogelijk wervelen!!!

anders ben ik op de forum onlangs en ik zie dat er hele goede klussers en denkers zijn :!:
We hebben de wereld nog niet gered, maar we leveren een sterke bijdrage...
@+ de economie 8)
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/03/06, 20:50

Waarom probeer je niet helemaal een boor? : Cheesy:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 28/03/06, 21:59

: Idee: hummmm : Idee:
Nou, ik had zo'n idee... :pijl: een draadstang voor de reactorstang
niet naar links omdat de staaf van zuid naar noord gericht is... dan is er een roterend veld... uh... :? :? anders is het andersom :? uiteindelijk moet het de goede kant op gaan :!:

voor de turbulator heb je toch nog een flink stuk d=20mm nodig??!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/03/06, 22:41

De draadstang is door André geprobeerd zonder resultaat, tenzij er verschil ontstaat door het veranderen van de spoed?
Voor de lont hangt het af van de reactor en de gewenste opening, het probleem zit hem eerder in het centreren ervan, dat is nog een paar mouwen!
Als turbulator heb je ook de ballen die geen pijn doen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 29/03/06, 09:23

Hallo allemaal

Eén van de redenen waarom André geen verbetering voelde
met de turbulentiegenerator of boren
is wellicht de geometrie van zijn pijpen:

Hij legde in een bericht uit dat hij stroomopwaarts van de pantone pijpen met vierkante doorsnede had.

Alleen al deze hoekige vormen kunnen turbulentie veroorzaken, net alsof je een elleboog vlak voor de pantone hebt.

Na een cursus Pantone legde de man uit dat het handig was om vlak voor de reactor een klein staafje over de leiding te plaatsen.

dit zou de noodzaak van turbulentie voor een goede werking bevestigen...
0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 29/03/06, 09:48

... daarom ben ik met dit bericht begonnen omdat ik ontdekte dat een montage van het "spad"-type allesbehalve aerodynamisch was en toch hoge prestaties leverde in vergelijking met een meer zorgvuldige montage...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 29/03/06, 14:40

En ja hoor, de hengelcentralisatoren zorgen ook voor turbulentie.
Ik ga mijn elleboog verwijderen die ik opzettelijk in de stoomverwarmer heb gestopt om dit lont-ding te proberen.
Ik ben nog steeds erg sceptisch omdat er zoveel parameters een rol spelen, zoals de ideale kromtestraal van de vortex, afhankelijk van de staafdiameter en de stroomsnelheid, om maar dit voorbeeld te nemen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 29/03/06, 15:54

lau schreef:De draadstang is door André geprobeerd zonder resultaat, tenzij er verschil ontstaat door het veranderen van de spoed?

nou ja, we moeten uitzoeken welke kant het op gaat (daar ben ik niet zo zeker van mezelf)
IN WELKE RICHTING roteren de deeltjes in de reactor???
tenslotte is het doel van het installeren van een draadstang het contactoppervlak tussen de vloeistof en de reactorstang te vergroten. Dus als we een heel grote stap zetten (en in de goede richting om de puinhoop niet te verstoren...) kunnen we (misschien) feitelijk dezelfde diameter van de reactorstaaf en -buis hebben => het gas zal alleen door de reactor gaan draadsnijden!! maar wees voorzichtig met belastingverliezen....
anders in dezelfde geest: iemand heeft geprobeerd een veer rond de reactorstaaf te plaatsen???
_________________
anders bob, heb je het selectievakje in Ansys gevonden???
Ik kan de truc niet vinden om een ​​bijgevoegd bestand te verzenden... dus ik kan je de printscreen niet laten zien!!! :(
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 29/03/06, 16:13

Ik heb geen Ansys, kijk naar het privébericht dat ik je heb gestuurd.

:-(

Ook ik ben sceptisch over dit verhaal over het berekenen van de schroefspoed, en minstens evenveel over de richting van de schroefspoed.

Wat we nodig hebben is dat het in beweging komt. Om het in beweging te brengen, moeten we de lineariteit doorbreken, zonder echter al te veel drukverlies te veroorzaken.

Alleen al de aanwezigheid van een elleboog bij de ingang van de pantone verstoort de lineariteit van de stroom. Net zoals de ruwheid van de staaf en de reactor de elektrische lading van het gas zal vergroten

(volgens de theorie van elektrificatie door stroming die ik met heel mijn hart en mijn verstand ondersteun:

http://img210.imageshack.us/img210/4138/image26tu.jpg

uit het document over statische elektriciteit dat hier beschikbaar is:

http://www.inrs.fr/INRS-PUB/inrs01.nsf/ ... /ed874.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 29/03/06, 20:43

nou dsl maar dat gaf me MP[0] dus ik had het niet gezien!
bob_isat schreef:Ook ik ben sceptisch over dit verhaal over het berekenen van de schroefspoed, en minstens evenveel over de richting van de schroefspoed.

Wat we nodig hebben is dat het in beweging komt. Om het in beweging te brengen, moeten we de lineariteit doorbreken, zonder echter al te veel drukverlies te veroorzaken.

het is duidelijk een belachelijk idee om het gas in de draad te laten circuleren... : Lol:

maar verder een veer... een geëlektrificeerde veer zelfs?
: Lol: nog een gek idee vertel je mij!!! Als ik de kans heb, zal ik al mijn gekke jonge ideeën uitproberen, je weet nooit of er misschien een goede tussen zit!! : Cheesy:

Nou, ik zal stoppen met koken over de siboulo... Ik zorg al voor deze kleine simulatie op "FRANSYS". Kleurenafbeeldingen volgen binnenkort!

bedankt dat je het boek hebt gelezen. Ik heb het op mijn bed gelegd om me bewusteloos te maken, het is zo heilig als een slaappil :!: : Lol:

ps: voor gratis software van mécaflux zoek ik het uit.
++
__________________
re,
hallo paotop, neem me niet kwalijk dat ik een beginneling ben, de spad is de complete pantone voor tractoren!?
Het is waar dat ik niet te veel in het systeem heb gekeken! wat verandert er veel vergeleken met pantone??
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten