Ford tractor SuperDexta

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Superwann
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/01/14, 01:54

Ford tractor SuperDexta




par Superwann » 24/01/14, 23:17

Bonjour à tous,
Ik overweeg serieus om een ​​tractor aan te schaffen om op een kleine groenteboerderij van iets meer dan een hectare te gaan werken.
Zoals u zich kunt voorstellen, zou ik deze graag een beetje willen aanpassen om het dieselverbruik te beperken, deze is uitgerust met een Perkins-motor (3 cilinders) uit 1964.
Ik dacht dat ik begreep dat er twee manieren waren om water te gebruiken, de pantonemotor en waterdoping.
Ik vroeg me af of een vriendelijke ziel me het verschil grofweg zou kunnen uitleggen?
Moet het gebruikte water bovendien een speciale behandeling ondergaan om effectief te kunnen worden gebruikt?
Moeten de bougies worden vervangen?
Kan het systeem alleen worden gebruikt (mengsel), of kan het aan de motor worden toegevoegd en is het dus onafhankelijk (kan het worden afgesneden om de motor ''normaal'' te gebruiken?
Is het gebruik van zo'n systeem te combineren met dat van frituurolie?
heel hartelijk bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascalou
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 23/01/14, 10:08
Plaats: Magdeburg, Duitsland




par Pascalou » 27/01/14, 14:22

U heeft een waterinjectie nodig op uw trekker, lees voor het antwoord op uw vragen eerst wat hierop eenvoudig te vinden is forum.

Bewerken: hier is een voorbeeld op een Ford-tractor:
trekker-ford-pantone-pic86.jpg


versleten tractor, die af en toe wordt gebruikt, maar hij rookt minder, zelfs als er wijzigingen moeten worden aangebracht (mijn 1e pantone)
denis


En op een modernere New Holand TN75 Turbo:

tractor-new-holand-tn75-turbo-pic97.jpg
tractor-new-holand-tn75-turbo-pic98.jpg
tractor-new-holand-tn75-turbo-pic99.jpg


En een Ford 8240-tractor:

trekker-ford-8240-pic102.jpg
0 x
De energie is onbeperkt, het is geen probleem, de man is het probleem!
https://www.econologie.com/fichiers/partag ... xfBlcC.doc

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten