Pantonesteel

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/01/06, 16:02

Dag
Reageer op Jan
Voor het gebruik van PVC had ik de leidingen al onderzocht en al het beschikbare materiaal T plug ect.. bij de loodgieterszaak
(Ik heb het over zwarte buizen voor riolering die blijven plakken)
Ik denk dat we, met alles wat beschikbaar is, ook een geïntegreerde PVC-bubbler moeten maken voor de interne en externe verwarmingskamers. uitsparing warm maken met motorwater en niet te dicht bij de uitlaat plaatsen.
het is economisch te bouwen en gemakkelijk
Als je goede connecties hebt kun je de PVC-pasta kopen die gebruikt wordt om deze onderdelen te maken. Het zou mogelijk zijn om een ​​mal te maken om bubblers in serie te maken.
Er is de andere mogelijkheid, het is in glasvezel op een polystyreenpatroon, als het stuk eenmaal is gemaakt, leeg je gewoon wat aceton en het polystyreen lost op om de interne leegte van de dubbele partities achter te laten,
Deze assemblages moeten druk kunnen weerstaan ​​(zoals een radiator)
Voor warmte De PVC buizen van deze 4 inch diameter zijn relatief dik waardoor ze iets zachter worden.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/01/06, 20:33

: Cheesy: Goed gezien de PVC bubbler. Dat vind ik leuk. :!:
Makkelijk om mee te werken, resistent en goedkoop. Soms zeggen we
"maar waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht"
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

PVC




par jean63 » 27/01/06, 20:57

Het idee : Idee: het is dankzij Lau die het internetadres van de website van de rode tractor van Morvan heeft opgegeven......vorige pagina.

Toen ik dit op de foto zag, dacht ik "geweldig", maar het is buiten ... dus maar ik denk dat het prima is als het weg is van het uitlaatspruitstuk, dan heb je geen probleem met hitte.

Maar in tegenstelling tot wat André zegt, is het zo Stevig lichtgrijs PVC die in de interieuruitlaten is geplaatst, er zijn veel accessoires, reducties......enz..... en het voordeel, als je de plek niet te dicht bij de uitlaat hebt, is dat het snel geassembleerd met de speciale lijm.

Het zwarte PVC dat in Frankrijk wordt verkocht, kleeft niet aan elkaar, het is halfstijf en de verbindingen worden gemaakt met speciale connectoren (mijn ondergrondse bewateringsinstallatie is daarmee gemaakt, maar ik denk niet dat het geschikt is voor de bubbler (in Hoe dan ook, dat is niet wat ik op de foto's zie.

: Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/01/06, 01:17

Dag
Rectificatie de zwarte pijp heet ABS alle rioolbuizen zijn gemaakt van dit materiaal in tegenstelling tot wat je zegt dat het stijf is
en het plakt heel goed. Om er een bubbler mee te maken, is het enige minpunt dat me opviel dat in de 4-inch pijpmaten
de fittingen vereisen verschillende reducties om de aansluitingen met verwarmingskanalen voor auto's te maken.
De grijze buis is verlijmd met een ander soort lijm, is dunner, en is niet goedgekeurd voor woningen, eerder gereserveerd voor chalets en tijdelijke installaties, riolering op land etc. is goedkoper in aanschaf..
Dit najaar op de Mercedes had ik een montage gemaakt in ABS en een carburateur met een grote spons, sneller voor een tijdelijke constructie, zonder lijm toe te voegen, kan de montage worden gewijzigd...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 28/01/06, 08:39

Dag
En de regenwaterafvoerslang is verkeerd? (Groove)
Het is bestand tegen sterke hitte.
Om de fittingen te verwijderen, wordt een heteluchtpistool gebruikt, waarvan de hitte van de lucht oploopt tot 400°C. Zelfs met water van 90°C denk ik niet dat het zal vervormen. En om een ​​14mm connector op de dop te bevestigen, voor bijvoorbeeld de stijgbuis, kun je boren en schroeven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/01/06, 09:38

een automatische vuller maken is ook praktisch.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/01/06, 10:39

Wees voorzichtig, het harde grijze PVC dat wordt gebruikt voor de stroom van wastafels of gootstenen, vervormt zelfs als de hitte niet hoger is dan 80°. Bij 100° is het de cata. Om erachter te komen, leg je gewoon een stuk ervan in kokend water en wacht je even. Dit is naar mijn mening niet geschikt voor een bubbler.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/06, 12:07

Ik dank u allen,

Het stijve zwarte "PVC" in ABS... ben er niet echt bekend mee; Wordt het gebruikt in watervoorzieningsnetwerken? Waar in Frankrijk kun je het in kleine hoeveelheden kopen?

Het is het grijze PVC dat wordt gebruikt bij de evacuaties in de huizen Frankrijk dat we lijmen met de speciale PVC-lijm waar ik het over had; de montage die gemaakt is op de rode tractor van de Morvan (internetadres vorige pagina's) is inderdaad lichtgrijs van kleur.
Je zou moeten vragen aan de man die erop reed, voor hoe lang? In de Mr brico/casto....je kunt een meter kopen als je wilt, de standaard is 2 meter.

Ik wil geloven dat het door de hitte vervormt. in de riolering loopt het water niet noodzakelijkerwijs erg heet (90°C) maar warm water.. ja .... (hoewel de vaatwasser en wasmachine uitlopen, mag het aan het einde van de wascyclus niet uit vers water komen ) en al jaren. Mijn huis is 20 jaar gebouwd en alle evacuaties zijn hiermee gemaakt, zoals alle huizen in Frankrijk... het is zeker en zeker.

Ik ben liever bang voor de vervorming door de omringende hitte van de motor.

Ik heb restjes, ik ga wat testen doen door een stuk in kokend water onder te dompelen en met 2 stukjes aan elkaar te plakken.

Bedankt voor uw informatie : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/01/06, 12:20

Ik zal proberen een balk met een grote diameter te zoeken om mijn spad te maken, dus de zijkanten zijn al gemonteerd!! : Lol:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Slechte PVC




par jean63 » 28/01/06, 12:30

Trouwens ...........PVC is ecologisch gezien onzin...
omdat het chloor bevat, dus produceren en vernietigen is slecht voor planeet AARDE. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten