Pantonesteel

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/01/06, 05:47

Hallo,
Staalplaten zijn eenvoudiger, zuiniger, gemakkelijker te verkrijgen, als het roest, is het waar dat het op waterniveau vrij snel roest, aangezien het blad dik genoeg is om het lassen van boog en bagette te vergemakkelijken voor matig uitgeruste klussers.
Als het water enigszins kalkhoudend is, is er een grijze korst op het gehele binnenoppervlak van de bubbler (de mijne is helemaal rood koper
en ik heb het aan het begin van de winter geïnstalleerd, het is helemaal grijs van binnen
Gezien de verdikking van de ijzeren plaat zal het dus nog wel een paar jaar duren voordat de roest er doorheen is,
Ik denk dat degenen die goede resultaten hebben met hun stalen bubbler, een roestvrijstalen bubbler zullen maken als deze is weggevreten door roest.
Het is niet de moeite waard om het interieur te schilderen, er is niets dat bestand is tegen het hete water, het maakt gewoon verfkoekjes die door de reactor en de motor worden opgegeten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 27/01/06, 08:28

Beeld Andre
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Pvc?




par jean63 » 27/01/06, 09:32

Hallo,

André.....kan de bubbler gemaakt worden in een PVC buis met een diameter van 150 mm als deze goed geïsoleerd is van de omgevingswarmte door middel van een plaat. : Idee:
Ik zag dit gemonteerd op een tractor op de attac.avallon.free-site (ik denk .. ik zal het controleren) dat een man uit forum undiqué, maar hey daar is hij in de open lucht...
Bestaat het risico dat het smelt als je het in de motorruimte plaatst, niet te dicht bij het uitlaatspruitstuk?

Bedankt voor je wijze advies.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 27/01/06, 09:40

hier heb ik de website van de tractor met PVC bubbler ==>

http://attac.avallon.free.fr/spip/artic ... article=26
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 27/01/06, 10:56

:P
Ik ken de jongens die de montage hebben gedaan!
Ik bel ze en laat het je weten! 8) AD'talor :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 27/01/06, 12:06

dat is cool kevin!
Ik vraag me af of radiatorverf sowieso niet zou werken..
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 27/01/06, 12:37

bedankt asgard/kevin

Ik heb een pm voor je achtergelaten, maar het heeft geen haast als je het druk hebt.

Bedankt voor je goede advies. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 27/01/06, 12:52

Voor jou LAU, we zijn niet ver van elkaar Ik heb een tig die we voor je kunnen maken in roestvrij staal 8)
En voor jou reageert jean jte taleur av het begin van een conferentie die ik de eer heb te openen om onze kleur te verdedigen!!!!!!!!!! : Mrgreen: : Cheesy: : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 27/01/06, 13:50

hallo lau
je kunt je spad zonder problemen in plaatstaal maken (ik heb er vorig jaar een gemaakt voor een viti du sud, alles in plaatstaal van 1.5 behalve de staaf en de roestvrijstalen reactorbuis) voor roest maak je geen zorgen als je zoals ik hard water hebt het zal snel beschermen en niets belet je daarna als je tevreden bent met de resultaten van het doen in roestvrij staal
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 27/01/06, 14:33

Asgard bot tyr schreef:Voor jou LAU, we zijn niet ver van elkaar Ik heb een tig die we voor je kunnen maken in roestvrij staal 8)
En voor jou reageert jean jte taleur av het begin van een conferentie die ik de eer heb te openen om onze kleur te verdedigen!!!!!!!!!! : Mrgreen: : Cheesy: : Idee:


bedankt Kevin, om de Spad te maken, lukt me wel, roestvrij staal is duur en als ik het in plaatwerk kan doen, zal ik mezelf het niet ontnemen!

rezut schreef:hallo lau
je kunt je spad zonder problemen in plaatstaal maken (ik heb er vorig jaar een gemaakt voor een viti du sud, alles in plaatstaal van 1.5 behalve de staaf en de roestvrijstalen reactorbuis) voor roest maak je geen zorgen als je zoals ik hard water hebt het zal snel beschermen en niets belet je daarna als je tevreden bent met de resultaten van het doen in roestvrij staal


Oké rezut! Ik vermoedde een beetje dat er geen overlast was, daarom stond ik erop. In plaatstaal van 2 mm moet het een aantal jaren duren voordat het doorbreekt!... vooral omdat in de Provence het hele bassin echt kalkachtig is.
Wat heb je voor lasapparatuur?
goed voor de testen is het nog niet, het blijft sneeuwen en er is al 20cm!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten