Renault patent, waterinjectie en de motor GP

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/05/11, 22:49

picolo bevestigt opnieuw een valse parel
Ga, we gaan verder met onze stoomketel: we hebben een voorraad koud water (vloeistof): het is de koude bron. Dit water wordt verwarmd met onze vuur: hete lente. Dit water verdampt en verhoogt de druk in de tank. Wanneer deze druk hoog genoeg wordt, activeert het een zuiger: het is een motor!

dus het startwater van de koude bron wordt de hete bron nadat het is opgewarmd!!
Dus de koudebron is verdwenen en de motor werkt zonder koudebron aangezien hij verhit was en niet meer bestaat, en daarom respecteert deze motor niet het tweede principe van Carnot van de thermodynamica, dat stelt dat een motor niet kan werken op een enkele warmtebron!!!
Het is duidelijk dat Picolo dit tweede principe niet heeft overgenomen en dat Carnot zich in zijn graf moet omdraaien bij het horen van zulke denkfouten die een gekraakte bel waardig zijn, eindeloos herhaald!!!

picolo lijkt Carnot (circa 1830), zijn cyclus, en de geschiedenis van de stoommachine, de condensor en alle opeenvolgende ontwikkelingen van de stoommachine, meer dan een eeuw van intensief werk, niet te hebben gelezen!!
De koude bron is de eindtemperatuur van het water (of een andere vloeistof, lucht, magnetisme, rubber, enz.) na expansie, waardoor het ontspannen en gecondenseerde water ontstaat dat vervolgens wordt gerecycled door verwarming met de hete bron, in een eindeloze cyclus met hetzelfde water of vloeistof. De koudebron is dus deze werkelijke temperatuur na expansie en contact met de warmtewisselaar met de koude bron en vóór recycling, maar niet de temperatuur van het startwater in de cyclus, wat ultrakoud ijs kan zijn bij 0° Kelvin, zonder dat de prestaties verbeteren van wat dan ook, zelfs tijdens de eerste cyclus!!

Hetzelfde geldt voor een verbrandingsmotor, waarbij de functies van verwarming en cyclus gemengd zijn, wat nooit een echte cyclus is die Carnot waardig is, omdat de hete verbrande brandstof, die nooit gerecycled wordt, wordt gebruikt voor de expansie, wat een werk oplevert in overeenstemming met de kwaliteit hiervan. expansie, (geleidelijke min of meer en uiteindelijke expansietemperatuur die de echte koudebron is (vóór de uitlaatpijp) die niets te maken heeft met de T van de ingevoerde brandstof (met of zonder vocht), vóór de verbranding ervan, die de temperatuur bepaalt echte equivalente hete bron T.

Een echte Carnot-cyclus is denkbeeldig en nooit realiseerbaar. omdat het op elk moment omkeerbaar moet zijn (en dus erg langzaam) wat alles verandert in de ontspanning en in de warmte-uitwisseling, vooral nooit gerealiseerd, omdat een omkeerbare warmte-uitwisseling plaatsvindt met een verschil van T bijna nul !! !!
Dus al deze Stirling-motoren, verbranding, stoom, lucht, enz., zijn heel ver van Carnot verwijderd, ontoegankelijk voor hem!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 01/05/11, 23:00

In een stoommachine is water niet de koude bron, en ook niet de hete, maar dethermische agent... of simpelweg de "werkvloeistof".

De koude bron is de atmosfeer (soms zeewater of een rivier voor splijtbare vrienden), en het hete komt van een brandstof, of origineler, van geconcentreerde zonne-energie ...

Maar we zijn erg HS.
0 x
Beeld
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/05/11, 23:31

Weer een valse parel geregen zonder aarzeling door picolo!!
Het is inderdaad een koud gas dat zal ontspannen als de temperatuur stijgt, geen heet gas !!!

Een koud gas bij verhoogde temperatuur (door verbranding) wordt een heet gas (hete bron) voordat het uitzet om daarna een koud gas te worden (in contact met de koude bron, in feite de uitlaatpijp)!!
picolo verklaart alles dwingend, omdat hij nooit heeft begrepen wat een precieze en rigoureuze redenering is!! !!!

Ik kom naar jou omdat ik een wetenschapper ben van opleiding

Grappige wetenschapper!!!!

(van mijn kant heb ik een paar honderd publicaties waaruit blijkt dat het bij een eerste benadering over het algemeen niet zo slecht is) (Carnot).


Je moet ze aan ons laten zien, zodat wij kunnen lachen om de collectie geregen faux parels.

Jij bent een ingenieur, nietwaar? Van hetzelfde soort als de Japanse ingenieurs die zorgden voor de veiligheid van kerncentrales.

terwijl in minder dan een eeuw tijd heeft Japan een prachtige verzameling tsunami's gehad die maximaal 33 meter hoog kunnen worden (zie wikipedia met mijn links!)
Oude Japanse slachtoffers van mijn leeftijd hadden recht op 2 tot 3 tsunami's in hun leven!!
Deze concrete kennis redde hun levens, nadat ze na de aardbeving naar de hoogten waren gesneld!!!

Et ongelooflijk, Areva blijft een EPR bouwen op een breuklijn in India, in de vallei aan de voet van de Himalaya, met aardbevingen met kracht 9 zoals in Japan, bewezen door naar de bergen van de Himalaya te kijken!!!
Omdat de ervaringsfeedbackmethode een absurditeit is, waarbij de niet opgesomde en door de geschiedenis vergeten rampen worden vergeten, maar zeer reëel en overal kunnen voorkomen, en daarom moet er rekening mee worden gehouden!!

Goed op koers voor de volgende Tsjernobyl-Fukushima in India met 1,2 miljard inwoners, vóór Frankrijk, waar dit onvermijdelijk ook zal gebeuren!!
Dernière édition par dedeleco de 02 / 05 / 11, 00: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/05/11, 23:56

Als u voor de ketel de resultaten leest voordat u hem opent, meneer Picolo, zouden we betere vooruitgang boeken:
a) CO en NOx zijn gemeten en staan ​​vermeld op de link die ik heb aangegeven! https://www.econologie.com/forums/post81989.html#81989
b) we injecteren geen water in de ketel, we doen een soort EGR...

Beeld

Ik heb niet gezegd dat uw grondslagen vals waren, maar dat u er te veel op vertrouwde zonder een open wetenschappelijke geest. Als je het tegenovergestelde beweert en alles weet, komt dat omdat we wetenschap in ons hebben forum :) Well well!

Maar het is zeker niet je doel om dingen gedaan te krijgen. Is het niet?

Ik kom naar jou omdat ik een wetenschapper ben van opleiding


Oh geweldig, dank je, dank je! Maar stel ons gerust: u denkt niet dat u de enige wetenschapper hier bent?

Ter informatie: er zijn bijvoorbeeld veel diverse en gevarieerde ENS-ingenieurs en veel technici met een zeer rijke carrière wier technische vaardigheden die van veel ingenieurs overtreffen!

Dit is voor vaste deelnemers, dan zijn er nog alle anonieme lezers.

Vertel ons in plaats daarvan voor wie u werkt. Dit vergroot ons begrip van uw gedrag.

Voor de door Flytox geciteerde onderzoeken vindt u hier de link

https://www.econologie.com/these-des-min ... -4288.html

Bijdrage aan de verbranding van wateremulsies in zware stookolie.

Proefschrift van de Mines de Paris, in maart 2008 gepresenteerd door D. Tarlet om de graad van doctor in de Ecole des Mines de Paris Specialiteit "Energetica" te behalen.


Dit bevordert de WETENSCHAP, en hamert veel minder op enorme zaken met de oogkleppen... Je leert ons niets dat in strijd is met wat je denkt...

Remundo schreef:In een stoommachine is water niet de koude bron, en ook niet de hete, maar dethermische agent... of simpelweg de "werkvloeistof".

De koude bron is de atmosfeer (soms zeewater of een rivier voor splijtbare vrienden), en het hete komt van een brandstof, of origineler, van geconcentreerde zonne-energie ...

Maar we zijn erg HS.


Ik denk het niet, het toont zijn relatieve incompetentie in de thermodynamica... : Cheesy: zonde voor zo'n lesgever : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/05/11, 11:44

Herinnering aan een onderwerp specifiek voor picolo: https://www.econologie.com/forums/blocage-du ... t4843.html
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 02/05/11, 12:38

Christophe hello
Ik stond op het punt mijn mening te geven, maar het hierboven aangegeven onderwerp werkt deze uit en vat deze goed samen. Dus slechts een reflectie en een ervaring:
Picolo legt het laatste Utopia-fenomeen uit dat werd gecontroleerd door twee gerechtsdeurwaarders (dat sindsdien bij toeval van het internet is verdwenen, net als anderen daarvoor).
En voor de anekdote een persoonlijke ervaring. Ik heb een Pantone op mijn auto gemonteerd en ik ben 0.5 liter aangekomen op de 100. Ik rijd al 20 jaar als een metronoom op dezelfde route en mijn verbruik is met 0.1 liter vrijwel gelijk. En een keer ging mijn verbruik van 6.8l naar 3.6l op een enkele rit van 400 km om weer terug te keren naar het gebruikelijke verbruik. Om fouten te voorkomen werd het verbruik op de computer weergegeven en heb ik zoals gewoonlijk mijn verbruik van vol naar vol gezet (bij elke tankbeurt controleer ik mijn verbruik in het verleden). Ik verklaar het fenomeen niet, ik observeer het alleen maar.
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 02/05/11, 13:42

En ongelooflijk, Areva blijft een EPR bouwen op een breuklijn in India, in een vallei aan de voet van de Himalaya, met aardbevingen met kracht 9 zoals in Japan, bewezen door naar de bergen van de Himalaya te kijken!!!
Omdat de ervaringsfeedbackmethode een absurditeit is, waarbij de niet opgesomde en door de geschiedenis vergeten rampen worden vergeten, maar zeer reëel en overal kunnen voorkomen, en daarom moet er rekening mee worden gehouden!!

Goed op koers voor de volgende Tsjernobyl-Fukushima in India met 1,2 miljard inwoners, vóór Frankrijk, waar dit onvermijdelijk ook zal gebeuren!!

Laatst gewijzigd door dedeleco op ma 02 mei 2011, 00:09; 1 keer aangepast


Soms vraag ik me af of het niet met opzet is gedaan...
Omdat er te veel toevalligheden zijn, is het toch niet mogelijk om zo dom te zijn!
Samenzweringstheoretici zouden zeggen dat het hele punt hiervan is om de mensheid te vernietigen, dat het gedaan zou worden door geheime genootschappen zoals de Illuminati om de Apocalyps werkelijkheid te maken, enz., enz...
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vraag me nog steeds af over al deze "toevalligheden"!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/05/11, 13:54

Janic schreef:Ik verklaar het fenomeen niet, ik observeer het alleen maar.


Hoe heb jij je verbruik gemeten? Ik heb misschien een verklaring.

Als het tijdens het tanken is, ontstaan ​​er soms belletjes in de tank tijdens het tanken = de brandstof die niet snel genoeg naar beneden gaat.

Je hebt dus de indruk dat de tank vol is en dat het vol is terwijl er nog een volume lucht in de tank zit. Je moet een paar minuten wachten of weer gaan rijden voordat de brandstof goed is gezakt.

Dit "luchtvolume" kan 20% van de tank bereiken en is dus niet te verwaarlozen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 02/05/11, 15:02

Ik heb erover nagedacht, in dit geval geeft de computer aan dat de tank niet vol is, punt dat ik ook elke keer controleer... het ritueel : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/05/11, 15:09

Nou ja en nee: het hangt ervan af waar de sonde is en hoe de "bubbel" is.

Je moet een stukje rijden om te zien dat de tank heel snel leeg gaat.

Bij de halte als je tankt, zie je het over het algemeen niet op de computer.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten