Pantone engine: wetenschappelijke verklaring vertaald !!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 26/11/06, 17:16

nou, ik heb een tekening gemaakt : Mrgreen:
Beeld
Beeld

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/11/06, 02:18

Hallo,
Al weten wanneer de operatie zuiniger is, is al een pluspunt,
Nu valt nog te bezien hoe je de stoomstroom die uit de bubbler komt of dat slikken in de motor regelt. Weet ook of een variatie in de dampstroomsnelheid in de reactor de meetwaarde op de geïsoleerde buis verandert.
Ik laat de lezing buiten beschouwing, veronderstel ik dat veel panton-monteurs hetzelfde deden als ik, verschillende waterconsumptie en verschillende regimes probeerden, en het verbruik tijdens de testruns meten. (Ik heb geen directe weergave)
Toen ik de koperen buis op dezelfde manier isoleerde, bespaar met een plastic ring omdat rubberen buizen niet lang meegaan, het was om te zien of het de opbrengst verbeterde,
en daar merkte ik geen groot verschil op. Ik ben er nog niet in geslaagd om een ​​interessante economie in de stad te bereiken met doping, we kunnen altijd zeggen dat het komt door koude starts, maar lang rijden in de stad doping is verre van de resultaten op de weg en nog erger met benzinemotor ..

Andre
Dernière édition par Andre de 27 / 11 / 06, 15: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 27/11/06, 14:07

Andre schreef:Hallo,
Al weten wanneer de operatie zuiniger is, is al een pluspunt,


Helemaal mee eens!

Andre schreef:Toen ik de koperen buis op dezelfde manier isoleerde, bespaar met een plastic ring omdat rubberen buizen niet lang meegaan, het was om te zien of het de opbrengst verbeterde,
en daar merkte ik geen groot verschil op.


de isolatie van de tussenbuis is slechts een meetinstrument, het heeft geen reden om het geet-gas te verbeteren of af te breken.

Ik dacht aan de thermokoppelhypothese, die niet moet worden afgewezen ... meteen.

er is hier een goede cursus over het onderwerp:

http://home.tiscali.be/lestechniques/re ... ermocuple1

en op wikipedia:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Thermocouple

we leren dat het potentiaalverschil dV evenredig is met de Seebeck Sab-coëfficiënt van het thermokoppel, vermenigvuldigd met het temperatuurverschil dT.

Beeld


hier zijn de Sab coëfficiëntwaarden voor de belangrijkste gebruikte thermokoppels:
http://stielec.ac-aix-marseille.fr/cour ... urtemp.htm

of van 0,0055 tot 0,051 mV op zijn best!

Om een ​​potentieel verschil van 860 mV te verkrijgen met het beste van deze thermokoppels (ijzer / koper-nikkel), moet een temperatuur van 16 862 ° C minimaal zijn ...

Dus het lijkt mij moeilijk om te denken dat de meting van Alex56 het feit is van een verondersteld thermokoppel ...
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 29/11/06, 00:19

bob_isat schreef:of van 0,0055 tot 0,051 mV op zijn best!

Om een ​​potentieel verschil van 860 mV te verkrijgen met het beste van deze thermokoppels (ijzer / koper-nikkel), moet een temperatuur van 16 862 ° C minimaal zijn ...

Dus het lijkt mij moeilijk om te denken dat de meting van Alex56 het feit is van een verondersteld thermokoppel ...


goedenavond bob_isat
je hebt volkomen gelijk,
vooral omdat (ik heb naar je links gekeken en ik heb iets meer geleerd ... nog steeds : Mrgreen: ) zoals theoretisch, zoals ik al zei, de meting (verondersteld afkomstig te zijn van een thermokoppel) moest bewegen met de T °, ​​of zoals Alex 56 het 48-uren nam aan de ene kant in de buurt van de meting (verondersteld om 'een thermokoppel) zou noodzakelijkerwijs veranderen

en bovenal, aan de andere kant (zoals een thermokoppel, zoals de naam suggereert, bestaat uit 2 contacten (lassen)) 48 uur later, deze 2 "lassen" waren noodzakelijkerwijs op dezelfde T °, ​​dus dezelfde DDP, dus noodzakelijkerwijs = naar nul (DDP annuleert)

en zelfs als er een "serie" (meerdere) thermokoppels volgt (van de massa van het voertuig tot de koperen buis), als alles op dezelfde T ° staat, hebben we altijd nul

we realiseren ons dit niet wanneer we een meting van T ° doen met een K-sonde, er is een soldeer aan het einde van de sonde, maar er is noodzakelijkerwijs een ander (of eenvoudig contact) voor de elektrische draad de stroom naar het meetapparaat
en deze 2e las moet op kamertemperatuur zijn

Dus waar komen deze 860mV vandaan? :?

als het een statische lading was, zoals een condensator:
Ik heb geprobeerd: een 4700 microF 50 voltcondensator opladen met een batterij van 4,5 V
met mijn 10Mohm-impedantiemultimeter daalt de spanning met 0,1 miliV / sec, als de daling lineair is, zou het 45000 seconden duren om de flat te ontladen (12,5 uur)
maar omdat 36 uren later (apparaat losgekoppeld na opladen bij 4,5 V) er geen spanning meer over was, was het ook leeg (zoals de schudlampen) :onheil: ), dus ik kan niet zeggen dat de voltmeter 0,1 mV / sec daalt, dus minder :?
Ik heb ook geprobeerd met de impedantie op "1Gohm" beschikbaar tot 500 mV, maar rond 250 mV laadt de voltmeter het appartement op (hij gaat omhoog in plaats van omlaag) :x

maar een flat van 4700 microF veronderstelt een mooi oppervlak van "face to face" en bovendien heel "dicht bij elkaar": niets te maken met de geïsoleerde koperen buis, het mysterie is ergens anders : Mrgreen:

Ik testte een K-sonde om te zien:
bij 20 ° C: -0,28 mV; -27 microA
bij 26 ° C ongeveer: 0
bij 37 ° C: 33mV; 33 microA

dus volgens hetzelfde principe dat een stirlingmotor een warme en een koude bron nodig heeft

het zou nodig zijn om veel in serie (en parallel: of zeer brede verbindingen) thermokoppels te vermenigvuldigen om een ​​kleine generator te maken, als volgt:
Beeld

hoeveel "lassen" zou er nodig zijn om iets waardevols te hebben :? : Mrgreen:

is het hetzelfde principe als in het onderwerp Peltier-Seebeck-effect :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/11/06, 04:26

Hallo,
We moeten beginnen met het uitleggen van de oude ervaringen, die bestaat uit het wikkelen van een kleine koperen pijp van 1,6mm rond een ijzeren staaf en het passeren van stoom of vochtige lucht, om de staaf gemagnetiseerd te zien. Het is hetzelfde met veel kanalen van een centraal vacuümsysteem of kanaal met dampen van smeerolie (olienevel)
Genereer elektriciteit ongeacht het fenomeen, wat moet worden vastgesteld is de relatie met broeken die elektrisch werken en meten.
Wat ik in deze metingen heb opgemerkt, is dat hoe meer we stoom naar de motor sturen, hoe meer de waarde omhoog gaat, maar als we de efficiëntie van de reactor willen, moeten we niet te veel stoom sturen, dus hoe het verband te leggen tussen meten stoom en optimale reactorprestaties? en wat nog meer misleidend is, is dat een bepaalde hoeveelheid stoom het vermogen van de motor verbetert, maar niet het verbruik, en iets minder stoom merken we niets van het vermogen, maar we verbeteren het verbruik. deze bevindingen worden gemeten aan de hand van rijervaring (behalve verbruik). Maar waar is de mening van degenen die op een bank hebben getest? met ander waterverbruik.
En ik denk niet dat we dit gaan ophelderen met een panton op een auto, het gaat een dieselgenerator nemen (dit is een testbank)
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 29/11/06, 09:19

Andre schreef:Wat ik in deze metingen heb opgemerkt, is dat hoe meer we stoom naar de motor sturen, hoe meer de waarde omhoog gaat, maar als we de efficiëntie van de reactor willen, moeten we niet te veel stoom sturen, dus hoe het verband te leggen tussen meten stoom en optimale reactorprestaties?


nou ja! heb je hetzelfde bewerkt als asex56?
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 29/11/06, 10:51

Bolt schreef:
[...]
Dus waar komen deze 860mV vandaan? :?

als het een statische lading was, zoals een condensator:
Ik heb geprobeerd: een 4700 microF 50 voltcondensator opladen met een batterij van 4,5 V
met mijn 10Mohm-impedantiemultimeter daalt de spanning met 0,1 miliV / sec, als de daling lineair is, zou het 45000 seconden duren om de flat te ontladen (12,5 uur)
maar omdat 36 uren later (apparaat losgekoppeld na opladen bij 4,5 V) er geen spanning meer over was, was het ook leeg (zoals de schudlampen) :onheil: ), dus ik kan niet zeggen dat de voltmeter 0,1 mV / sec daalt, dus minder :?
Ik heb ook geprobeerd met de impedantie op "1Gohm" beschikbaar tot 500 mV, maar rond 250 mV laadt de voltmeter het appartement op (hij gaat omhoog in plaats van omlaag) :x
[...]


De ontlading van een condensator is niet lineair, maar exponentieel.
Maar dat verandert niets aan het probleem :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 29/11/06, 13:21

Ik zie niet waar het probleem is als we dezelfde observaties doen als Armstrong en Faraday!

-goede kookomstandigheden (hoge temperatuur, depressie) geven een min of meer geladen damp, afhankelijk van de pH van het water (de pH van stromend water is licht zuur vanwege de opgeloste CO2)

http://perso.orange.fr/quanthommesuite/ ... SATION.pdf


- volgens het principe dat in veel patenten is ontwikkeld, fragmenteren deze ionen in gasvormige fasen de druppels brandstof in kleinere druppels die beter branden: we verbeteren de efficiëntie, we verminderen het verbruik

http://perso.orange.fr/quanthommesuite/ ... eureau.htm
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/11/06, 15:27

Dag
bob_isat schreef:
Andre schreef:Wat ik in deze metingen heb opgemerkt, is dat hoe meer we stoom naar de motor sturen, hoe meer de waarde omhoog gaat, maar als we de efficiëntie van de reactor willen, moeten we niet te veel stoom sturen, dus hoe het verband te leggen tussen meten stoom en optimale reactorprestaties?


nou ja! heb je hetzelfde bewerkt als asex56?


Ik had de test in het begin toen je erover sprak met alleen de punt van een bougie-elektrode, het signaal was zwakker, maar leesbaar. maximaal rond 300millivots
Voor de ervaring van een dunne buis die rond een ijzeren staaf is gewonden, geeft het natuurlijk niets te weten dat het magnetisch wordt, maar om te weten wat, waardoor het magnetisch wordt?
Als het dezelfde regels zijn als de doorgang van een elektrische stroom.

Andre
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/12/06, 02:31

Dag
Eerste regenwatertest: 350 millivolt en enkele microamps.
Met 3 of 4% azijn in water bereikten we 860 MV (bijna een volt) en 45 microampes.
Let op een bizar effect: als de motor wordt gestopt terwijl de reactor in de actieve fase is, blijft de elektrificatie in de koperen buis. Zelfs 48 uren daarna zijn er altijd dezelfde spanningen en ook dezelfde intensiteiten !!!


Ik heb net een uitlaatbuis van een reactor doorgesneden en geïsoleerd met benzineslangen op een Chevrolet-benzinemotor.
1 koude bubbler test de spanning ligt tussen 25 en 30 millivots,
hete bubbler dit gaat omhoog tussen 50 en 60 millivolt, de reactoruitlaatbuis en heet dat heb ik niet gemeten, maar we kunnen het niet aanraken zonder te branden.
Motor stopt snel en daalt naar nul.
Ik ben verre van 1-volt, maar dit is een eerste test die ik opnieuw zal verifiëren (ik had meer dan dat met een eenvoudige sonde bij de uitlaat van de reactor) Ik heb geen aardedraad op de koperen buis getekend niet geïsoleerd, ik nam de massa van het voertuig, het kan een reden zijn! en ik deed alleen 15 km, je moet kms doen, langer reizen.

Beeld
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten