Pantone engine: wetenschappelijke verklaring vertaald !!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Jan Aymar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/12/06, 23:29
Plaats: Ardèche

Injectiepomp en dieselstroomregelaars.




par Jan Aymar » 06/01/07, 01:33

.
.
. ". . . ik vergat te specificeren, dat het gaspedaal van een injectiepomp op een diesel vergrendelen niet betekent een constant verbruik, . . . "

". . . Wat betreft uw opmerking over het debiet van een injectiepomp, ik had begrepen dat het debiet afhing van twee parameters, het instelpunt gegeven door de hoek van de pomphendel en het motortoerental, wetende dat voor een gegeven snelheid het instelpunt varieerde afhankelijk van de belasting van de motor (bergaf, vlak of bergop), het idee is dat de hoeveelheid go die naar de verbrandingskamers wordt gestuurd, afhangt van het werk dat het moet leveren. . . "

.

Hallo,

Over verschillende berichten waaruit ik hierboven enkele passages citeer,
gezien op pagina elf van het heden forum ,
en met betrekking tot de dieselstroom van een diesel volgens de belasting of de modus,
het is handig om in gedachten te houden:

dan de injectiepompen,
hetzij roterend of in lijnen,
zijn uitgerust met een van de 2 belangrijkste families van regelaars,
dat wil zeggen aan de ene kant de zogenaamde "Mini-maxi" regelaars
waarvan de enige rol is om een ​​minimale snelheid stationair te houden en de maximale snelheid te beperken,
en aan de andere kant de regelaars genaamd "Alle snelheden"
wiens rol het is om een ​​constant motortoerental te handhaven
afhankelijk van de gekozen stand van de voetversneller of de handversneller,
en dit ongeacht de variaties van de werklast.


In dit tweede geval dus van de regelaar "Alle snelheden",
het is de regelaar die de dieselstroom regelt, zonder tussenkomst van de chauffeur of machinist.

Het is dit type regelaar waarmee bijvoorbeeld de injectiepompen van alle landbouwtrekkers worden uitgerust,
van alle machines voor openbare werken, alle generatoren, enz. ,
kortom alle motoren die een essentiële behoefte hebben om op constant toerental te draaien.

mercedes auto's,
(althans de oude modellen van het type 300 D, want de recente modellen ken ik niet) ,
hebben ook de bijzonderheid dat ze een regelaar "Alle snelheden" hebben, bestaande uit
een vacuümmembraan,
zelf geregeld door de aanzuiging van de inlaatleiding.

De "Mini-maxi"-regelaars rusten eerder de motoren van personenauto's uit.
.
.
0 x
. . . het loopt beter in olie.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 07/01/07, 23:15

Andre schreef:Hallo,

Er is iets dat me intrigeert
Stoom + lucht komt 103c langs het podium binnen en verlaat het einde van de reactor bij 64c
Normaal gesproken zou de temperatuur moeten stijgen volgens de logica van een wisselaar.


een beetje een overhaaste suggestie... maar op het eerste gezicht zou ik geneigd zijn te zeggen: het is het bewijs dat er een endotherme reactie plaatsvindt in de ringvormige ruimte van deze reactor!!! Is het altijd nodig dat de montage werkt... Ik heb niet alles herlezen, maar ik meen geen resultaat gezien te hebben op het verbruik?!? ik denk dat het snel moet zijn : Cheesy:

.........
Het is waar dat er in een enkele staafreactor met goed bemeten uitlaatkamers een temperatuurdaling is aan het einde van de reactor Zie zelfs een staaf die afkoelt.
Wat we vinden dat een reactor (waterdoping) die werkt ongeacht de uitlaatgastemperatuur, wat eruit komt, wordt vastgehouden in 100c
...................

Andre


voor de dimensionering van de uitlaatkamer denk ik terug aan het diagram van het WO 82-patent van Chambrin met deze afleiding genoteerd als "6", iets dat het niet had bij de eerste montage en dat blijkbaar helpt om de T° en p van de uitlaatgassen te reguleren ... nou, daar ben ik off-topic!!! : Cheesy:

laten we teruggaan naar de uitlaattemperatuur
Ik geef toe dat ik zojuist naar de architectuur van deze vergadering had gekeken en niet naar de kleine aantekeningen... die me net als Andre in de ogen hadden moeten slaan!!! 64°C is daar niet teveel stoom (bij p atmosferisch) en dan 53 cm buis moet het daar veel condenseren!!! vooral als het 53 cm elektrisch geïsoleerd is om te meten en er nog 20 cm over is voordat het in de motor komt... :|

in ieder geval is deze afkoeling, waargenomen met de kleur van de staaf, raar... er gebeurt iets... zoals de temperatuur stijgt tot het punt waar de enthalpie (delta H of delta G... mijn herinneringen aan thermo zijn een beetje ver weg...) van de reactie wordt bereikt en daarom treedt deze op en absorbeert de warmte die het nodig heeft tijdens de laatste cm van het ringvormige gedeelte!

eenvoudig debuut van mijn kant ... en misschien onjuist !!!

@+ en veel succes voor degenen die morgen hervatten zoals ik : Lol:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 10/01/07, 19:32

of misschien is de temperatuurdaling gewoon te wijten aan het feit dat vloeibaar water (mist) verandert in damp.

verdamping is een endotherme reactie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/01/07, 20:07

Ik heb net een ritje gemaakt op Quanthomme

lezing

http://perso.orange.fr/quanthommesuite/ ... idmouv.htm

verdient een paar minuten bedenktijd
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 19/01/07, 21:43

hello,
een beetje een overhaaste suggestie... maar op het eerste gezicht zou ik geneigd zijn te zeggen: het is het bewijs dat er een endotherme reactie plaatsvindt in de ringvormige ruimte van deze reactor!!! Is het altijd nodig dat de montage werkt... Ik heb niet alles herlezen, maar ik meen geen resultaat gezien te hebben op het verbruik?!? ik denk dat het snel moet zijn : Cheesy:



op een assemblage bewijst het helemaal niets, het kan zeggen dat er ergens een fout zit, en voor de endotherme reactie bewijst het niets, behalve dat het afkoelt wat niet hetzelfde is....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 19/01/07, 21:59

elephant schreef:verdient een paar minuten bedenktijd


Ja maar ook: https://www.econologie.com/forums/explicatio ... t2917.html
Dernière édition par Christophe de 12 / 06 / 08, 23: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 12/02/07, 15:24

Dernière édition par Christophe de 12 / 06 / 08, 23: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31

begrip van het fenomeen




par rantanplan » 16/11/07, 10:44

0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/11/07, 11:10

Hmmm al deze dingen interesseren mensen...
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=193111
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/11/07, 02:37

Dag

Dit is geen verklaring, maar eerder een vraag voor degenen die vergaderingen hebben in tests.
Zoals elke keer dat de temperatuur daalt, is het altijd dezelfde waarneming, de resultaten van de zomer volgen de thermometer naar beneden..
Is het iemand gelukt om dezelfde waarden te hebben als in de zomer? of in ieder geval dichtbij, want in mijn geval is het verslechterd en ver genoeg dat ik de injectoren of iets anders verdenk?
Ik probeerde de zomerse omstandigheden terug te brengen naar de motor
diesel en inlaatlucht temperatuur aangezien in de zomer hierdoor de motor stiller werd, maar de verwarming is lang voor kort gebruik kom ik met de cijfers van de fabrikant..
(Dit is niet het moment om mijn auto uit te lenen aan een journalist)

Ik denk dat het iets is waar je aan moet werken om beter te worden. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom er zoveel verschil is tussen zomer en winter, er moeten andere factoren zijn, dan alleen de motor, ik vraag me af of een generator die in de zomer en winter werkt, of er zo'n verschil is?

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten