Pantone engine: wetenschappelijke verklaring vertaald !!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 23/12/06, 18:46

Salut à tous!

André:

Ik vergat te specificeren, dat, behalve het gaspedaal van een injectiepomp op een diesel, geen constant verbruik betekent, ik installeerde een potentiometer op het gaspedaal om tests uit te voeren, ik realiseerde me al snel dat het 'is niets anders dan een bevel dat we aan de pomp geven en dat de pomp een eigen regelaar heeft die rekening houdt met de druk van het inlaatspruitstuk (om roken te voorkomen) en ook een regelaar op basis van de belasting van de motor.
U hebt dus absoluut een manier nodig om de dieselstroom te meten
en het is mogelijk dat we het zonder de terugkeer kunnen doen door een kleine lus in een tank van 1-liters te maken, dus een enkele voorraad,
Ik loop deze zomer 7000 km zo ...
Dus gemakkelijker om een ​​flowmeter te vinden ..


En ja, we komen altijd terug op hetzelfde probleem en meten onmiddellijk verbruik (en gemiddeld verbruik ...)
Ik heb onderzoek gedaan naar de forum, met het trefwoord "debietmeter", was er een groot debat over Michel (M) 's "Mercedes 300 td" draad ... voor zijn problemen met zijn turbo .... :onheil: het kanaal van de stroommeter lijkt te duur (voor ons) of erg willekeurig (Conrad-versie : Mrgreen:)

Wat betreft uw opmerking over het debiet van een injectiepomp, ik dacht dat ik begreep dat het debiet afhing van twee parameters, het instelpunt gegeven door de hoek van de pomphendel en het motortoerental, wetende dat voor een gegeven snelheid varieerde het setpoint afhankelijk van de motorbelasting (verlagen, vlak of stijgen), met het idee dat de hoeveelheid go die naar de verbrandingskamers wordt gestuurd, afhangt van het werk dat moet worden geleverd.

Ik ben aan het nadenken over andere mogelijke oplossingen om deze meting uit te voeren, door een apparaat te maken dat de "nuttige" stroom berekent volgens deze twee parameters, met daarom een ​​verwerving van de positie van de gashendel (knop) EN een verwerving van het aantal omwentelingen / min ...
Ik geef aan dat in de gevallen die mij (voorlopig) interesseren, de inspuitpompen geen andere parameters invoeren dan deze twee daar, er is geen, zoals op de turbopomp , extra controle door depressie, dus op papier blijft het relatief eenvoudig ...

De andere oplossing waar ik aan denk, is het meten van de aanzuiging bij de inlaat van de pomp en de persdruk op de retourslang (één keer tikken op elke slang), wetende dat de gebruikte brandstofstroom is gelijk aan het verschil tussen wat in de pomp komt en wat terug in de tank komt.
Het is een kwestie van het voorstellen van een "sluw" systeem dat deze operatie uitvoert door het tegenstrijdige spel van de inlaatverlaging en de uitlaatdruk (geïnspireerd door het principe van de mechanische barometer) ...
Ik weet niet of ik heel duidelijk ben, zodra ik een crobard van dit principe heb gekrabbeld, zal ik het aan u voorleggen ... : Cheesy:

Het blijft dan om deze "restkracht" om te zetten in een exploiteerbare elektrische grootheid ...


Lio74

Precies over brains technici of technici brains (KOM geeft u de voorkeur ...) Nou ik grijp deze gelegenheid aan om de aandacht van deze mensen (dagelijkse actoren in de econologie van Pantone en alle andere alternatieven die ik ben bezig met het samenstellen van een projectbestand aan het einde van de studie en dat ik alle mechanica, denkers (natuurkunde-scheikunde), amateurs en technici van de pantone uitnodig om te valideren (door de resultaten) om de grote te herkennen en te kennen openbaar dit systeem ...
Ik zal mijn dossier begin volgend jaar bij de universiteit plaatsen ...
nou vi niet in 10ans ... gewoon in tien dagen volgend jaar


Inderdaad Lio, het loopt! : Cheesy:

Dus wat ons betreft, en zoals ik had aangekondigd in een van mijn laatste berichten, zullen we de genade doorgeven aan Didier op de power / vervuilingstestbank op 11 in januari!
Deze tests zullen plaatsvinden op een technische middelbare school in Roanne, in samenwerking met de IUT van Roanne, waar we zullen gaan in het proces om de vibratietests op hun prachtige elektronische bank te doen, we zullen veel informatie hebben, ons (collectieve) doel is om manipulaties te produceren waarvan de wetenschappelijke kwaliteit het mogelijk maakt om een ​​publicatie in wetenschappelijk overzicht met leescommissie te produceren, geschiedenis om definitief de snavel van de enorme kudde sceptici en mensen in kwade trouw te pakken ... (als er inderdaad een kudde is met een tuit! : Mrgreen: )

En daarom wil ik een praktische manier hebben om het verbruik te meten ...

In het slechtste geval, als ik dan nog geen tijd heb gehad om een ​​van de hierboven beschreven systemen te ontwikkelen, heb ik de oplossing, die al ergens in de forum, die bestaat uit het leveren van de motor met een kleine maattank, waardoor het mogelijk is om een ​​nauwkeurige schatting te maken van een gemiddeld verbruik, gebaseerd op een gegeven snelheid / koppelprotocol, over een voldoende tijd om meetonnauwkeurigheden te verminderen.
Ik heb er ook aan gedacht om door te gaan met het wegen van de brandstof, ik denk aan dit alles, ik heb drie weken om deze manipulaties voor te bereiden ... 8)

In ieder geval hebben we in de toekomst een betrouwbaar en nauwkeurig systeem nodig voor onmiddellijke stroomverwerving, waarop we kunnen vertrouwen voor de ontwikkeling van onze prototypes!

Anders, voor Alex 56, goed gedaan, is de testbank DE koninklijke weg naar fine-tuning, door nadelen, ik heb een beetje moeite met het invoeren van uw setup, kunt u ons een diagram van het geheel geven (reactorgeometrie, motorstress, enz.)

Ik zal binnenkort degene waar ik aan werk, voor onze toekomstige bank zetten ...

Kom op jongens, we zullen uit de mist komen, we zijn op de goede weg!

Ik hou niet echt van de eindejaarsfeesten (die me vaak een schoof geven) maar ik wens ons allemaal een gelukkig en voordelig 2007-jaar! :D :D :D

En zoals Han Solo zei, moge de Force met ons zijn! : Lol:
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/12/06, 19:13

hallo kameel

Vergeet het nokkenhoeksysteem door rpm, het geeft u niets betrouwbaars, een diesel met nokkenhoek en constante snelheid kan zijn verbruik vertienvoudigen volgens zijn belasting.

Door nadelen, als je een constante lading kunt hebben, is een maatbeker betrouwbaar, neem hem groot genoeg en vergeet hem niet terug te zetten : Lol:

EN gefeliciteerd met je werk.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 23/12/06, 23:20

camel1 schreef:Salut à tous!
...........................
Inderdaad Lio, het loopt! : Cheesy:

Dus wat ons betreft, en zoals ik had aangekondigd in een van mijn laatste berichten, zullen we de genade doorgeven aan Didier op de power / vervuilingstestbank op 11 in januari!
Deze tests zullen plaatsvinden op een technische middelbare school in Roanne, in samenwerking met de IUT van Roanne, waar we zullen gaan in het proces om de vibratietests op hun prachtige elektronische bank te doen, we zullen veel informatie hebben, ons (collectieve) doel is om manipulaties te produceren waarvan de wetenschappelijke kwaliteit het mogelijk maakt om een ​​publicatie in wetenschappelijk overzicht met leescommissie te produceren, geschiedenis om definitief de snavel van de enorme kudde sceptici en mensen in kwade trouw te pakken ... (als er inderdaad een kudde is met een tuit! : Mrgreen: )

En daarom wil ik een praktische manier hebben om het verbruik te meten ...

...........................................
Michel


allemaal heel goed ... dit is goed nieuws !!
Ik heb ook inzendingen met de Poitiers thermal engineering IUT (ze hebben uitrusting) ... maar ik heb mijn bank nog niet, maar ik monteer alle battaclan en de papieren 1er voor financieringsaanvraag door de universiteit, de ademe, de regio (van ségo ... lol) ....

We hebben hetzelfde doel met dezelfde ambitie en zoals ik al zei in een vorige post (misschien niet hier ??? !!!) zou het interessant zijn om parallel te werken, ook al heb je veel meer voorsprong op mijn prestatieniveau maakt het hebben van een andere invalshoek het mogelijk om de resultaten in twijfel te trekken en opnieuw te valideren. Momenteel ben ik met een monteur die het systeem kent maar die het nooit heeft gewaagd ... ik heb hem overtuigd !!! nu meer dan om de bureaucraten te overtuigen !!! en het is verre van winnen, maar "jonge Padawan is nergens bang voor" dixit Hoby One : Lol:

in ieder geval nog steeds hoed voor deze evolutie ... beetje bij beetje beklimmen we de berg ... en dit dankzij dit forum onder anderen! GROOT VOOR CHRIS !!!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Herpe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/11/06, 14:33




par Herpe » 24/12/06, 11:35

Bonjour a tous

Gerard

De tests die we doen zijn nog steeds doe-het-zelf en onze gegevens moeten meer als een indicatie worden beschouwd dan voor wetenschappelijke waarheden.

Thermometers, multimeters zijn niet gekalibreerd of gecontroleerd, mijn weegsysteem is een oude weegschaal voor apotheken die is uitgerust met een hefboom die het verbruikte gewicht met honderd vermenigvuldigt; één liter is gelijk aan ongeveer 100 kg, maar wanneer we 100 ° C bij de inlaat van de reactor hebben en dezelfde thermometer ongeveer 60 ° C bij de uitlaat aangeeft, is er meer een probleem bij het begrijpen van het fenomeen dan bij een thermometer.

Eigenlijk werkt Alex zoals ik met lage belastingen, het komt van onze testreferenties voordat we doping gebruiken en terwijl we onze aanpassingen aanpassen en onze ("voortgang") schatten op deze referenties is het je beste om niets te veranderen totdat we een ( "75% brandstofbesparing")? Om te stoppen met raven zou het goed zijn om de minimale theoretische energie te kennen die nodig is om een ​​kilogram auto te versnellen, om deze snelheid en die van onze motoren te behouden?

De waarden in spanning, intensiteit en temperatuur zijn zeer variabel van een dieselmotor tot een benzinemotor, van de ene assemblage tot de andere, we hebben verkregen door het aanpassen van water- en luchtkleppen de beste opbrengsten met een maximale spanning voor een reactoruitlaattemperatuur van ongeveer 60 ° C.

Wat betreft de debietmeters op diesel moeten we naar mijn mening vergeten omdat het volume varieert met het temperatuurverschil dat wordt veroorzaakt door de retour van de pomp, vooral wanneer de tank leeg is (de F1 koelde de benzine) aan de andere kant aandachtig letten op de energiekracht van dieselolie, die tot 15% verschil van tank naar tank aankondigt? Het is ook noodzakelijk om rekening te houden met het overdreven verbruik van olie van bepaalde motoren!

Voor directe stoominjectie heb ik het al zonder resultaat geprobeerd, maar in een heel andere context zal ik opnieuw beginnen!

Aan iedereen, aan uw dierbaren, een goede vakantieperiode.


Gerard
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 24/12/06, 14:18

hallo Gerard

Zet 70 / 100 van de toelaatbare belasting van uw molen en op een kleine diesel bent u niet ver van de waarheid.

Aandacht als u constant in deze waarden blijft, loopt u het risico verrast te worden door de resultaten van consumptie.

Als uw motor met een beetje slijtage ook voldoende biedt om de luchttoevoer in nood te blokkeren; pantonized diesel die in zelftoevoer gaat (carterolie) die wordt vrijgegeven.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Herpe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/11/06, 14:33




par Herpe » 02/01/07, 11:03

Bonjour a tous

Voor dit begin van het jaar sturen Alex 56 en Gérard je hun beste wensen voor 2007.

Zodat iedereen na de vakantie snel weer aan het werk gaat, stuurt Alex 56 u het schematische diagram van zijn experimentele reactor met vier ingangen. Er wordt slechts één ingang tegelijk gebruikt, de andere worden tijdens de test geblokkeerd. Ik hoop dat dit diagram en de voorgaande verklaringen al uw vragen zullen beantwoorden.

Bernard
&
Gerard
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/01/07, 19:52

welkom

superplan, je hoeft niet in de simpele, nog een of twee pijpen en het is een chambrin.

gelukkig nieuwjaar en nogmaals bedankt voor je test.

@+

PS: wanneer zeg je voor ADM geïsoleerd, is het elektrisch of thermisch?
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 04/01/07, 21:50

indrukwekkend, maar waar is deze experimentele reactor voor?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 05/01/07, 12:21

zac schreef:superplan, je hoeft niet in de simpele, nog een of twee pijpen en het is een chambrin.


ja behalve dat daar zijn de uitlaatgassen die worden opgevoerd ... ze passeren in een pijp dan een andere grotere ...

kortom, het is een omgekeerde kamer : Cheesy:

-> voor Bernard en Gérard
Het is waar dat de reactorstaaf die van binnen en van buiten wordt verwarmd, niet de gemakkelijkste is, maar het kan effectief zijn !!! veel geluk voor jullie :D

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/01/07, 17:59

Hallo,

Er is iets dat me intrigeert
Stoom + lucht komt 103c langs het podium binnen en verlaat het einde van de reactor bij 64c
Normaal gesproken zou de temperatuur moeten stijgen volgens de logica van een wisselaar.
Het is waar dat er in een enkele staafreactor met goed bemeten uitlaatkamers een temperatuurdaling is aan het einde van de reactor Zie zelfs een staaf die afkoelt.
Wat we vinden dat een reactor (waterdoping) die werkt ongeacht de uitlaatgastemperatuur, wat eruit komt, wordt vastgehouden in 100c
Terwijl een motor die veel warmte genereert, moet deze omhoog gaan
Als we de evolutie van de temperatuur op de staaf door de kleuren op een bepaalde plaats onderzoeken, wordt het erg heet, om aan het einde van de staaf af te nemen (een test met ballen van begin tot eind die warmte-uitwisseling voorkomt, is meer onthullend)
Hoewel de grootte van de kamer aan het einde van de reactor de uitlaattemperatuur sterk verandert.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten