Pantone eenvoudig!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 25/01/06, 01:31

voor nicky... :pijl:

Ik heb ergens een artikel over de ontdekking door Amerikaanse wetenschappers in verschillende grote steden van de VS, van hoge concentratieniveaus in de lucht van de steden, van metalen in de katalysatoren (blijkbaar gemakkelijk te vinden).
Het is vrij recent, bovendien ...; Ik denk dat ik het zal vinden omdat ik het moest bewaren in mijn "schone energieën" -bestand.
Deze metalen zouden daarom uit de Catalaanse potten worden verdreven. onder bepaalde voorwaarden ........ : Mrgreen:

Ik probeer dit artikel te vinden.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 25/01/06, 17:37

Vergroot gewoon het beeld van dit onderwerp:

https://www.econologie.com/forums/sciences-a ... t1429.html

en kijk naar de inzet naast het artikel over de Franse waterstofauto. Het is geschreven : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/01/06, 18:56

voormalige oceanische schreef:Vergroot gewoon het beeld van dit onderwerp:

https://www.econologie.com/forums/sciences-a ... t1429.html

en kijk naar de inzet naast het artikel over de Franse waterstofauto. Het is geschreven : Cheesy:
Inderdaad, zo gezien ...
Het is stom, de loodemissies in Frankrijk waren gedaald met een 12-factor tussen 1990 en 2002 en zie, we verwerpen andere zware metalen in hoeveelheden waarvan we nu weten dat ze problematisch zijn! :|

Nou, trouwens, het zijn niet alleen de Amerikanen die eraan werken, Franse wetenschappers bestuderen dit al een paar jaar:
Een onderzoek door onderzoekers van het Laboratorium voor Glaciologie en Milieukunde (UJF-CNRS), uitgevoerd in samenwerking met Italiaanse wetenschappers van de Universiteit van Venetië, toont aan dat katalysatoren, die als ecologisch worden beschouwd, waarschijnlijk de bron van vervuiling zijn zorgen maken over zware metalen! Deze potten laten in de atmosfeer toenemende hoeveelheden platina, rhodium of palladium vrij. De onderzoekers zijn er voorlopig niet in geslaagd om het risico voor de menselijke gezondheid te meten van deze vervuiling die wordt veroorzaakt door een antiverontreinigingstoestel.
Contactpersoon: Claude Boutron, tel. : 04 76 82 42 00,
e-mail: boutron@glaciolog-ujf-grenoble.fr
(http://www.grenoble-isere.com/cgi-bin/aepi/charge.pl, Maart 2001)

Ik heb echter niet gehoord of gelezen dat ze de resultaten van hun werk hebben gepubliceerd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 25/01/06, 19:27

Houthakker schreef:
voormalige oceanische schreef:Vergroot gewoon het beeld van dit onderwerp:

https://www.econologie.com/forums/sciences-a ... t1429.html

en kijk naar de inzet naast het artikel over de Franse waterstofauto. Het is geschreven : Cheesy:
Inderdaad, zo gezien ...
Het is stom, de loodemissies in Frankrijk waren gedaald met een 12-factor tussen 1990 en 2002 en zie, we verwerpen andere zware metalen in hoeveelheden waarvan we nu weten dat ze problematisch zijn! :|

Nou, trouwens, het zijn niet alleen de Amerikanen die eraan werken, Franse wetenschappers bestuderen dit al een paar jaar:
Een onderzoek door onderzoekers van het Laboratorium voor Glaciologie en Milieukunde (UJF-CNRS), uitgevoerd in samenwerking met Italiaanse wetenschappers van de Universiteit van Venetië, toont aan dat katalysatoren, die als ecologisch worden beschouwd, waarschijnlijk de bron van vervuiling zijn zorgen maken over zware metalen! Deze potten laten in de atmosfeer toenemende hoeveelheden platina, rhodium of palladium vrij. De onderzoekers zijn er voorlopig niet in geslaagd om het risico voor de menselijke gezondheid te meten van deze vervuiling die wordt veroorzaakt door een antiverontreinigingstoestel.
Contactpersoon: Claude Boutron, tel. : 04 76 82 42 00,
e-mail: boutron@glaciolog-ujf-grenoble.fr
(http://www.grenoble-isere.com/cgi-bin/aepi/charge.pl, Maart 2001)

Ik heb echter niet gehoord of gelezen dat ze de resultaten van hun werk hebben gepubliceerd ...


Bonsoir.
U hebt gelijk om dit onderwerp te noemen dat ik goed ken, omdat ik er al een jaar geleden al in geïnteresseerd was.
Ik diende een octrooiaanvraag in om (onder andere) deze vervuilingsbron te verminderen.
Het document zal rond de maand juli beschikbaar zijn.
Ik zal je op de hoogte houden.
A bientôt.
PROF.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/01/06, 20:25

professeur31 schreef:[...] Ik heb een patent aangevraagd met als doel (onder andere) deze bron van vervuiling te verminderen. [...]
Een patent op een katalyse-techniek? Een ander productieproces dan keramische monolieten?

Interessant in ieder geval, het is leuk om ons op de hoogte te houden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 25/01/06, 20:54

Bedankt ex-oceano,

het bevestigt wat ik had gelezen maar ik twijfelde ..... het is ongelooflijk maar WAAR. :frons:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
nicky66
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/01/06, 13:21




par nicky66 » 28/01/06, 16:18

Andre schreef:Hallo,
Ik wil je eraan herinneren dat de pantonreactor geen eenvoudige wisselaar is, als we een wisselaar wilden maken, zouden we doorgaan met een lange concentrische buis over de hele lengte van de auto


Ik hoop het, maar een betere wisselaar wordt genoemd vanwege een opmerking over de hogere efficiëntie van de pantone op een motor die veel opwarmt, de snelkoppeling pantone = wisselaar heeft het tot nu toe niet gedaan;)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten