Bediening door de heer Lavoisier waterstof en Iron

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/09/06, 19:02

nee, het is niet de olie die op 800 ° staat, ik heb het verkeerd gezegd, het zou de lucht aan het einde van de compressie zijn. maar vanmiddag vond ik (op het net) 600° en zelfs 450°, dus ik betwijfel het. hoe veel het mij ook lijkt. het moet branden. :|
Ik zet mijn onderzoek voort, dit punt moet duidelijk zijn, om plausibele hypothesen te maken.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/09/06, 19:02

Hallo Laurent
De reden of de kap is:
Als je geen stoom maar water injecteert (zeg maar zeer vochtige stoom) verandert het water in stoom en neemt het veel calorieën op en neemt dan de resterende warmte in de cilinder => cilinderkoeling. Het is erg goed en genoeg om geld te verdienen.
Als u daarentegen reeds gevormde stoom injecteert, is er geen absorptie van warmte als gevolg van de verandering van fase van de waterdamp. Daarom is de koeling minder goed omdat dit alleen vanwege het temperatuurverschil tussen de cilinder is. en de temperatuur van de stoom.


Ik denk hetzelfde als jij over de rol van water in de motor, het verschil tussen geen steel of alleen natte lucht is dat wat uit de reactor komt nog fijner moet zijn dan de natte druppels en zeker moment geïoniseerd of geozoniseerd (vanwege de geur) Ik werk eraan, de rest is slechts speculatie en hypothesen die nog moeten worden bewezen. maar de deur staat open voor alle opmerkingen, serieus, zolang het maar niet wordt (wijwater of esoterische verklaringen)

Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

het rookt




par laurent.delaon » 07/09/06, 20:25

hallo

de eindcompressietemperaturen zijn exact ze zijn hoger dan 600°C voor 80bar bij adiabatisch onderzoek heb ik lang geleden de rekenformules op de site gegeven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/09/06, 20:53

OK, dit is wat ik heb gevonden voor dieselmotoren.

Aan het einde van de compressie is de luchttemperatuur naar meer dan 450° voor zelfontbranding van stookolie.
Voor een volumeverhouding van 22/1 is dit ongeveer 600°.
aan het einde van de verbranding vond ik 1800°

Hieruit kunnen we afleiden dat er geen kraken van het water plaatsvindt voor de verbranding, maar alleen transformatie van de druppeltjes in damp. Als de temperatuur onder de 450° daalt, is er sprake van een slechte ontsteking van de stookolie en een verminderde prestatie. Als er een zware belasting is, kunt u meer water toevoegen, de hogere warmte van de muren compenseert de extra warmte die door het water wordt opgenomen.
Tot nu toe volgt het precies de bevindingen van André en komt het ook overeen met de ervaring van Laurent. We hebben hele fijne druppeltjes aan de uitlaat van de reactor, zo heet mogelijk maar zonder dat het stoom is. als je aan de molen trekt kun je het water verhogen, en als je overdrijft stort alles in.
Turbomotoren die minder gecomprimeerd zijn, zouden bij lage belasting minder water moeten accepteren. Aan de andere kant, onder zware belasting, zou het tegenovergestelde het geval zijn. Klopt dit?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/09/06, 02:53

Dag
Nu zou het interessant zijn om te weten of deze fijne waterdruppeltjes niet verdampten tijdens de middelste slag van de compressie (aangezien het bijna zover was toen het de motor binnenkwam, gezien hun grote finesse die de compressietijd zou verkorten en pas aan het einde zou worden weergegeven compressie bij 80 bar
weer een condensatiedruppel worden (dit is de manier om de warmte-energie die op de uitlaat wordt opgenomen te herstellen, dit zou ook verklaren dat wanneer de opname van water in de motor goed gedoseerd is, de motorrem afneemt. Dan wordt het bij de explosie stoom dit absorbeert de plotselinge temperatuurschok bij injectie om deze te herstellen in de daling van de zuiger constanter (diesel)

Het valt dus nog te bezien of je bij 80 bar waterdamp kunt hercondenseren en bij welke temperatuur ook weer, temperatuur is iets complexs in een motor, het hangt ervan af waar je het meet, er is al het effect van cilinderkopwanden en kleine injectienaalden kamer aangezien het volume perslucht relatief klein is in vergelijking met het oppervlak van de verbrandingskamer, vervormt dit de waarden. Bovendien een bepaalde traagheid van de warmteoverdracht (minimaal maar reëel)
bij 4500 toeren de inspuittijd en de tijd dat de zuiger aan het einde van de race op de compressie blijft en langgerekt tov de hoek van de krukas (gelukkig stopt hij bovenaan om weer in de andere richting te starten dit verlengt de tijd bij de top vergeleken met de tijd in het midden van zijn slag, hoge lineaire snelheid van de zuiger)

Wat betreft de mijn van de turbodieselmotor zonder intercooler, het feit dat ik de koude output van de motor van minder dan 90c kauwde, gaf me een bepaalde opbrengst die uit deze damp kan komen die de rol van de intercooler doet op dit niveau van lage belasting
Sinds enige tijd wandel ik met de motor meer open (je moet op de radars letten) Ik heb gemerkt dat de motor niet veel meer verbruikt dan 100km/u rijden, al wordt het nauwkeurig meten voor mij steeds complexer, de teller blijft soms op 5 km hangen en hij start weer, dus betrouwbaarder... Ik moet mijn bekende proefrit maken..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/09/06, 11:09

voor 80 bar is de verdampingstemperatuur 295°.
(http://www.thermexcel.com/french/tables/vap_eau1.htm)
Dus ja, de verdamping gebeurt eerder en verlicht de compressiekracht, en er kan wat hercondensatie op de muren zijn, maar het moet minimaal zijn, we zijn nog steeds 200 ° warmer en de oppervlakte-t ° van de muren moet behoorlijk zijn hoog, waarschijnlijk te hoog om merkbaar te condenseren.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 08/09/06, 13:36

hello,


nononononon!
bij 80 bar is de verdampertemperatuur geen 295°c!!!

a80 bar al het water is in de dampfase ca c helder (voor een motorcilinder)

nu is eigenlijk de versterkingsfase op de compressie voorbij, misschien is dit de enige.
als er nu iets anders is, de eenvoudigste eerst:
vocht verspreidt explosie en verbetert de verbranding nieuwe winst
en deze fase ben ik klaar om te zweren dat bestaat op mijn feedback.
De volgende fase is een vapocracking, maar het is moeilijk te weten. en te bewijzen.

Bovendien kan de stoom die uit de reactor komt niet in de heetst mogelijke staat zijn.Ik herhaal dat ik geen reactor heb en dat deze alleen met water werkt (in mijn geval).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/09/06, 16:20

in de cilinder zitten we op veel meer dan 295° aan het einde van de compressie, we zagen dat we rond de 600° zaten, daarom zitten we helemaal in de dampfase.

1e vraag: hoeveel hebben we precies verdiend? Is dit voldoende om de waargenomen verbruikswinst te verklaren?
Ik ga me hier een beetje over zweten, hard hard, ik ben geen ingenieur zoals Christophe : Cry:
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 08/09/06, 21:20

bonsoir,

Ik win op gemiddeld 6 vol vergeleken
heeft een gemiddelde van 8 vol verbruiksevaluatie zonder doping
dus in verhouding van gemiddelden 13,7% tot elk vol.
Maar de trend is in een zeer sterke stijging bij de laatste vol, ook als ik het beste neem, krijg ik 27%. Ik wacht op bevestiging in ongeveer 4 vol.
De winst kan echter niet volledig worden verklaard door een verbetering van het thermisch rendement (?). Alleen vapokraken maakt het mogelijk om een ​​rendement te verkrijgen dat hoger is dan het mechanische basisrendement (omdat de brandstof wordt gewijzigd).We kunnen dus weten of er sprake is van vapokraken als het mechanische rendement van de motor hoger wordt dan het initiële rendement. Maar in mijn geval zit ik net aan de limiet kan ik niet met zekerheid zeggen, aan de andere kant als ik daar 40% verbetering had zou ik meer bevestigend zijn.Dit is helaas niet het geval.
Eindelijk 20% zou het heel leuk zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/09/06, 23:00

Wauw! door te injecteren hoeveel water?

volgens mijn berekeningen zou de compressiewinst ongeveer 0,8 kWh/liter water bedragen. onderworpen aan controle door Christophe dat ik om hulp moet roepen : Cheesy:
maar als mijn berekeningen kloppen, zou het niet slecht zijn, aangezien ik me beperkte tot wat er gebeurt, zelfs vóór het begin van de injectie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten