Bediening door de heer Lavoisier waterstof en Iron

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

Brandt het water niet?




par laurent.delaon » 05/09/06, 20:44

hello,

antwoord op cuicui voor zijn goede vraag:
niet duidelijk is het alleen waterdamp die nauwelijks heet is
als het zou branden, zou het lang bekend zijn.
(afgezien van de Pantone ...)

Lawrence.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 06/09/06, 12:44

welkom
En naast een reactie tussen water en ijzer moet het worden opgewarmd tot rood. En eerlijk gezegd zou het me verbazen dat op een tractor de staaf van de reactor rood wordt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/09/06, 22:47

maar aan het einde van de compressie is de temperatuur niet genoeg om de moleculen te laten barsten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Brandt het water niet?




par Cuicui » 06/09/06, 23:18

laurent.delaon schreef:hello,

antwoord op cuicui voor zijn goede vraag:
niet duidelijk is het alleen waterdamp die nauwelijks heet is
als het zou branden, zou het lang bekend zijn.
(afgezien van de Pantone ...)
Lawrence.

Hallo,
Ik ben mijn vraag beter aan het verduidelijken. Bij waterdoping komt er nauwelijks hete waterdamp uit de bubbler. Deze damp gaat in de reactor. Is er bij het verlaten van de reactor nog alleen waterdamp? Vormt zich niet ook iets anders in de reactor? Bijvoorbeeld het resultaat van een hypothetisch fenomeen dat verband houdt met een gedeeltelijk kraken van water, maar bij lage temperatuur? We zouden misschien een pot kunnen plaatsen tussen de uitlaat van de reactor en de motor en voor analyse een beetje van het gas kunnen nemen dat wordt opgevangen als de reactor "hangt", om te controleren of er een nieuwe zou zijn gevormd. component stabiel genoeg om de analysetijd mee te gaan.
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 07/09/06, 00:04

Philippe Schutt schreef:maar aan het einde van de compressie is de temperatuur niet genoeg om de moleculen te laten barsten?


Aan het einde van de compressie en toch na de ontsteking, als misschien, maar omdat het kraken veel energie kost, moet het in feite beperken (op dat moment: precies moment waarop we "het begin van kraken zouden hebben") de stijging van T ° brutaal (kenmerk van de diesel: kloppen)

Dus si we hebben goede stoom (wat de veronderstelling beantwoordt die ik voorstel)

1) de goede stoom comprimeert met de rest tijdens de compressie

2) ontsteking aan het einde van de compressie maakt het mogelijk om zeer sterk te stijgen in T ° (nog niet te veel om geen kloppen te veroorzaken, maar voldoende om de "goede" waterdamp te kraken, (als het niet van tevoren is gekraakt, of als het iets anders is: gasgeet) : Mrgreen:

3) de "goede" kraakdamp tracht daarom de T ° te verlagen terwijl de verbranding van de brandstof wordt verlengd en neigt deze verder te verhogen.

4) dus er is een fractie van een seconde, waarbij de verbranding vrijwel zijn tijd kost
En het is vooral tijdens deze fase dat de motor van de pantone het bedrijfsgeluid vermindert

5) dan komt de "goede" gekraakte damp het verbrandingsspel binnen (scheidt perfect de moleculen van de brandstof waaruit deze beter verbrandt)
en daarom opbrengstwinst

Dus het moeilijkste is om de stoom, de reactor en de werking van de set zo in te stellen dat er een begin is met kraken, maar precies niet te veel gekraak om deze crackage (die precies nodig is) onschadelijk te maken een minimum T °)

Dus, een injectie (voor een diesel) die niet te veel tijd kost, en een verbranding creëert die te koud is

Aan de limiet, als kraken de verbranding reguleert en vertraagt, is het beter om meer voorschot op de injectie te geven, omdat wanneer er stoom in compressie is, te veel voortgang automatisch wordt geregeld door het begin van kraken

plaats een T ° -sonde in de verbrandingskamer om de T ° van de goede werking te controleren
en misschien begrijpen waarom het werkt of het werkt niet


bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/09/06, 06:07

Hallo,

Welke verklaring te geven wanneer een bepaalde hoeveelheid water voldoende nauwkeurig wordt verzonden, beseft een economie
wanneer we bijna deze dubbele dosis verzenden, voelen we dat de motor meer koppel krijgt
en wanneer we veel verder gaan dan deze dosis verliezen we alles, de motor wordt iets minder goed dan zonder panton.
Wat ik zeg is, zonder een precieze meting te doen van de kracht op een bank, het is precies wat de bestuurder die zichzelf kent voelt (behalve voor de economische maatregelen)
Velen die al lang operationele pantons hebben gebruikt, hebben dit gerealiseerd ..
Wat betreft de waterhoek is een hypotese, die moeilijk zal zijn om door ons te laten zien met onze kleine weg.
Ik denk dat laten we zeggen nep-autodiesel, in echte diesel begint te lopen met een panton, de verbranding is een constante druk die progressiever is en meer verspreid in de afdaling van de zuiger,
Auto-diesels bij lage snelheden liggen dicht bij de dieselcyclus, maar een volledige injectie moet in een zeer korte tijd alle diesel worden verzonden en het maakt een brute gemengde cyclus, die de motor-explosie nadert, en het zijn deze regimes dat we de beste resultaten behalen met waterdoping.
Nog een opmerking als je loopt met brandstof van lagere kwaliteit (100% aardappelolie), er is meer water voor nodig dan voor dieselbrandstof,


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/09/06, 09:23

Moeten we het demonstreren?
de thermolyse van het water begint in de richting van de 700 °, de t ° van de diesel VOORDAT de injectie zich in de richting van de 800 ° (wikipedia) bevindt
Ik concludeer dat er vóór de explosie al een krakend water is, wat de temperatuur en druk zou beperken. op het moment van injectie nog steeds krakende watermoleculen die zich niet in de inspuitkegel bevinden die de piekdruk (minder lawaai) begrenst, dan een snelle reeks van scheuren van water en water. recombinaties met slecht verbrande koolwaterstofmoleculen, die hoge + druk handhaven en vervuiling verminderen.

Waar mijn redenering eindigt, is wanneer je zegt dat als de waterdamp te heet is, de effectiviteit van het panton instort ... : Cry:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/09/06, 14:51

Dag
Deze waarneming gebeurde op een kleine verbrandingsmotor die 100% panton met een brandstofcarburator en een waterborstel voor de gedoteerde werkt, na meer dan 30 minuten van constante belasting op een kleine generator zijn alle aanpassingen stabiel, de reguliere RPM's, We nemen een propaan lastoorts en warm (enigszins) de koperen uitlaatpijp van de reactor, niet precies, de motor verliest vermogen is de kracht, als we ervoor kiezen om meer motorische voeding te verwarmen drastisch.
we doen hetzelfde experiment met een kokende bubbler ondanks de mogelijkheid van een externe output van stoom (een open T) om overdruk aan de reactorinlaat te voorkomen, het is dezelfde observatie.
Op de diesel doping met water op mijn tweede vergadering j, had de spray van water gestuurd om te lang te lopen op de uitlaat, het resultaat is te hete stoom die de reactor binnenkomt slecht resultaat op de werking van de reactor, vraag me waarom ik het niet kan uitleggen De reactor heeft stoom nodig (koude input) en output als het te heet wordt is het niet efficiënter ...

Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 07/09/06, 17:50

Hallo,
Deze stoom stroomt de reactor in. Is er bij de uitgang van de reactor altijd alleen waterdamp?
Persoonlijk heb ik geen reactor Ik heb resultaten zonder, mijn antwoord: aan de output van reactor ja, die van de vloot ...


Wordt er niet iets anders in de reactor gevormd?
voor mij niet
Bijvoorbeeld het resultaat van een hypothetisch fenomeen gerelateerd aan gedeeltelijk kraken van water, maar bij lage temperatuur?
Neen.
We zouden misschien een pot kunnen plaatsen tussen de uitlaat van de reactor en de motor, en voor analyse een beetje van het gas kunnen nemen dat wordt opgevangen als de reactor "hangt", om te controleren of er een nieuwe zou zijn gevormd. component stabiel genoeg om de analysetijd mee te gaan.
ja het is een ervaring die zou toelaten om te discrimineren.

Zonder reactor echter en met positieve resultaten
we kunnen stellen dat het niet veel zou moeten dienen. En bovendien hebben degenen die er een willen doen vaak grote moeilijkheden om het te laten werken (maar sommige mensen komen daar aan of kan het helemaal niet werken en zijn ze in hetzelfde geval als ik: zonder reactor ...)

Laurent
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 07/09/06, 17:59

Philippe Schutt schreef:Moeten we het demonstreren?
de thermolyse van het water begint in de richting van de 700 °, de t ° van de diesel VOORDAT de injectie zich in de richting van de 800 ° (wikipedia) bevindt


Waar mijn redenering eindigt, is wanneer je zegt dat als de waterdamp te heet is, de effectiviteit van het panton instort ... : Cry:



Gasolie is niet 800 ° C vóór injectie, het ligt dicht bij de omgevingstemperatuur.
Deze temperatuur stijgt na injectie omdat de druk in de cilinder hoog is, wat niet hetzelfde is.

De reden of de kap is:
Als je geen stoom maar water injecteert (zeg maar zeer vochtige stoom) verandert het water in stoom en neemt het veel calorieën op en neemt dan de resterende warmte in de cilinder => cilinderkoeling. Het is erg goed en genoeg om geld te verdienen.
Als u daarentegen reeds gevormde stoom injecteert, is er geen absorptie van warmte als gevolg van de verandering van fase van de waterdamp. Daarom is de koeling minder goed omdat dit alleen vanwege het temperatuurverschil tussen de cilinder is. en de temperatuur van de stoom.

Vervolgens warmt deze waterdamp veel op en reageert met dieselbrandstof ofwel in het begin waarbij de ontsteking wordt vertraagd of door te reageren met koolwaterstofmoleculen (stoomkraken, waardoor waterstof veel meer wordt gevormd dan alleen het water dat wordt afgebroken) )


Laurent
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten