Mijn eerste Pantone, hulp nodig!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 09/03/07, 00:26

Dus als ik het goed heb begrepen, stuur je je water/brandstofmengsel rechtstreeks naar de carburateur, het gaat de reactor in en gaat richting de verbrandingskamer. Maar hoe kan een carb met een diameter van ongeveer 5 tot 8 mm een ​​maaier of andere motor laten draaien? (niet genoeg brandstof...) :?

PS PITMIX: Ik heb je video bekeken van de pantonized helikopter met de bubbler, deze lijkt correct te werken! Gefeliciteerd ! :P :P :P
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/03/07, 02:26

Dag
Een klein advies om de rol van Panton eerst te benaderen met niets anders dan benzine en water, zul je later zien.
Beheers de kleppen en de benzinebediening, weet je, het opnieuw in elkaar zetten van een motor is een beetje zoals in de tijd van de Ford T
je moest constant met de hendels rommelen om deze petrolettes te laten werken, zelfs het voorvervroegen van de ontsteking gebeurde met de hand.

een carburateur met een gat van 8 mm is te groot de diameter bij het mondstuk is 4 mm tot 3,2 mm of een verkleind model is bijna gesloten
Wat in de carburateur terechtkomt is een beetje lucht en veel brandstof, een mengsel dat zo rijk is dat het in de hete reactor niet kan ontbranden, aan het einde van de reactor komt er een gas uit en dit gas moet op deze plek met lucht gemengd worden om het juiste mengsel verkrijgen, een panton ontkomt niet aan dezelfde regels van rijkdom om je motor goed te laten draaien, een klep wordt gebruikt om de inlaatlucht te regelen..
Kijk naar de foto, er zijn minimaal 2 kleppen nodig
kijk eens op de pagina's van David, het principe is nog steeds zo voor een 100% panton..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/03/07, 07:28

welkom
Luister naar wat André je vertelt en nee, het zijn niet het water en de benzine/lucht die in de carburateur terechtkomen, maar in de reactor ja.
Doe wat André je zegt. Test eerst met alleen benzine. Zodra deze goed draait, voegt u waterdamp toe tussen de benzinebrandstof en de reactor via een T- of Y-fitting.
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 09/03/07, 11:35

Hallo ken je Pitmix, als ik vragen stel, is dat niet standaard luisteren, maar omdat ik het niet begreep! De berichten van André en anderen lijken je zeker duidelijk, maar als je het probleem nog nooit hebt aangepakt, verzeker ik je dat je niet alles in één keer zult begrijpen. Ik lees en herlees echter de pagina's van de site voordat ik me registreerde voor de forum en begin met het bouwen van het systeem, maar ik heb nog steeds hulp nodig! Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/03/07, 19:44

Geen zorgen
Ik zeg dat omdat ik er in feite ook mee worstelde en nog steeds worstel.
Mijn advies aan jou is om goed te lezen wat André schrijft.
Zelfs als je nu niet alles begrijpt, zul je het later begrijpen.
Ook ik stelde vragen en zelfs meerdere keren terwijl het antwoord mij al gegeven was. Dat blijf ik doen, zie maar mijn post over de Golf of de R5.
Ik zag zelfs foto's van andere montages die ik enkele maanden later wist te ontcijferen.
Je moet bijvoorbeeld goed naar de foto's van André kijken en de diagrammen opnieuw maken, zodat je het op je eigen manier begrijpt.
Het vergt persoonlijke investeringen, maar zo kom je ook verder.
Het is niet eenvoudig om iemand via de telefoon te helpen, dus stel je voor dat het via berichtenverkeer nog erger is.
Het voordeel is dat de zaken zwart op wit zijn opgeschreven, zodat je er op terug kunt komen wanneer je maar wilt.
Bon moed
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 11/03/07, 13:42

Bedankt Pitmix, maak je geen zorgen, ik zal proberen vol te houden. Tot snel
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/03/07, 20:07

OK veel succes
Het moeilijkste is eigenlijk deze worp. Als je eenmaal in bad zit, loopt het vanzelf (om zo te zeggen : Cheesy: ).
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 13/03/07, 21:38

Hallo iedereen!

De Pantone-montage op de helmstok vordert, de reactor is klaar, het geheel moet nog worden aangesloten (bubbler, reactor, enz.). Ik zal de foto's met je delen:

https://www.econologie.com/fichiers/partager/motocult2.jpg

https://www.econologie.com/fichiers/partager/motocult3.jpg

https://www.econologie.com/fichiers/partager/motocult4.jpg

Hier komt het beest!!!
Maak je geen zorgen over de wielen, deze zijn niet origineel!!! : Lol: hij wordt af en toe als kleine tractor gebruikt. Wat betreft de combi die we op de achtergrond op een foto zien, wordt als alles goed gaat de volgende stap, met een doping met water als sleutel : Cheesy: : Cheesy:

Er zijn echter nog 1 of 2 punten waarop ik en mijn vader (eigenaar van de grondfrees en beroepsmonteur : Cheesy: ) we vragen ons af. Hoe start u een motor die is uitgerust met 100% pantone? Omdat er geen carburateur meer is, hebben we geen directe aanvoer van benzine, dus geen explosie, dus geen uitlaatgas dat ons water/brandstofmengsel omzet in stoom, dus geen brandstof die in de verbrandingskamer terechtkomt, dus geen explosie ect, ect .... Bovendien zal de afdaling van de zuiger (veroorzaakt bij het starten door het startkoord) niet voldoende zijn om de dampen uit onze brandstof op te zuigen? (wat overigens minimaal zal zijn aangezien de motor niet wil starten) : Cry: : Cry: : Cry: Hoe kunnen we deze vicieuze cirkel doorbreken?

Ten slotte dient mijn jerrycan als bubbler voor een dop met een diameter van 2 cm. Hoe kan ik een effectieve bubbler maken die noodzakelijkerwijs een diameter van minder dan 2 cm heeft om door de dop te kunnen gaan? Ik dacht dat ik gewoon mijn koperen leiding (die uit de uitlaat komt) met een diameter van 14 mm zou gebruiken en deze zou doorboren met een groot aantal kleine gaatjes op de laatste 5 of 7 centimeter die in de water-/benzinevloeistof zullen worden ondergedompeld. Wat denk je ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/03/07, 05:57

welkom
Als u verse benzine in de bubbler doet om hem te laten starten
eenvoudige verdamping bij kamertemperatuur is voldoende om het te starten.
Zodra het 10 minuten heeft gewerkt, stopt het vanzelf.
De benzinedamp is verbruikt en er blijft een stroperig en witachtig product achter in de bubbler, een mengsel van water, uitlaatgassen en zwaar benzineproduct.
Het is onmogelijk om de motor opnieuw te starten, tenzij er nieuwe brandstof wordt toegevoegd.
Vandaar ons advies om parallel aan een waterborrel een carburateur te monteren, omdat de motor in de eerste configuratie uitsluitend op benzinedamp draait.
Bekijk mijn kleine video.
De eerste beelden loopt de motor op benzinedamp als ik er net wat in de tank doe.
Er is 50% water en 50% benzine.
Wat door de motor gaat, is 100% benzinedamp.
Bij de 2e minuut start ik nadat ik water aan de warme motor heb toegevoegd. Na de 5e minuut voeg ik meer water toe en er komt witte rook uit de pot.
Ik denk dat het blik heet genoeg was om het water te laten verdampen en dan denk ik dat de reactor echt werkte.
Om te voorkomen dat er weer benzine in de bubbler van de koude motor terechtkwam, begon ik ook door drie druppels rechtstreeks in de cilinder te doen.
video van mijn pantone 100% : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/03/07, 13:10

Tot nu toe hadden alle motoren met "naudin-type" (maaier) assemblages die ik heb gezien de originele carburateur behouden en Pantone-gassen door de carburateur aangezogen.
Er waren dus geen opstartproblemen...

Wanneer de reactor afslaat, hoor je duidelijk de motor accelereren en sluit je vervolgens de brandstoftoevoer naar de carburateur af. :D

Eenmaal warm, kunt u eenvoudig uitschakelen en opnieuw opstarten (soms een beetje op de luchtkleppen spelen), alleen met pantone. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten