Pantone-motor op golf 2 GTD, help alstublieft

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
rs955
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/06/09, 13:20
Plaats: Tours 37100

Pantone-motor op golf 2 GTD, help alstublieft




par rs955 » 30/06/09, 13:50

Dag iedereen!!

Ik ben hier net achter gekomen forum het principe van de Pantone-motor.
Alleen begrijp ik er niets van, of in ieder geval heb ik vragen...

Gisteren kocht ik een golf 2 GTD (intercooler) RA-motor

Welk proces is actief? tussen de GVI GV en andere afkortingen begreep ik er niets van en ben ik voor een keer de weg kwijt.

Hoe het werkt? het meest recente principe dat ik hoor.

Betrouwbaarheid van de motor?

Onderhoud?

Technische controle?

Prestatie? als het me rondsleept als een andijvie, is het niet geweldig. Ik wil ook geen F1 : Cheesy:

Ik begrijp dat een deel van de waterdamp de verbrandingskamer verlaat, heb ik het mis? als dit het geval is zouden de injectoren het niet al te leuk moeten vinden en de zuigers nog minder. (aanname)

Als iemand de motivatie heeft om een ​​kleine tekening voor me te maken, ben ik een nemer. Gebruik eenvoudige termen om mij uit te leggen, ik ben geen monteur (het is maar een hobby), noch een ingenieur :D

En als ik alles snap is er een kans dat ik aan de slag ga! :D

Tot ziens goede dag
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 30/06/09, 13:55

Hallo RS955

En waarom niet beginnen met een beetje onderzoek op de site en de forum, gewoon om te zien dat de meeste van uw vragen al elders zijn behandeld?

https://www.econologie.com/forums/search.php

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 30/06/09, 14:58

En welkom bij de "club"!

Ik zou zelfs meer willen zeggen, Christine, de econologie staat vol met informatie over de pantone!


Miauw, groetjes van de econologiekat
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
rs955
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/06/09, 13:20
Plaats: Tours 37100




par rs955 » 30/06/09, 22:41

bedankt voor de "info" maar als ik post is dat omdat ik niet heb gevonden wat ik zoek.

Er zijn blijkbaar meerdere systemen: welke wordt gebruikt?
het pitting-fenomeen, niemand praat erover...

Nou, dat is oké met de rest van mijn vragen.
tot ziens
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/07/09, 14:15

Verlies niet uit het oog dat veel deelnemers hier mensen zijn die de hele "heilige week" werken en alleen de WIJ kunnen beantwoorden...
Probeer ons foto's te sturen door de aangegeven procedure te volgen, als je hulp nodig hebt, mijn Skype staat onder mijn avatar...


miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/07/09, 15:28

rs955 schreef:Er zijn blijkbaar meerdere systemen: welke wordt gebruikt?
het pitting-fenomeen, niemand praat erover...
Nou, in feite zijn er geen statistieken over "Pantone of soortgelijke" montages.
Als assemblages met bubblers het meest voorkomen, ontwikkelen GV's zich...

Le pitting, het is wat. :?
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 01/07/09, 18:01

het is het niet waard op deze motor, je kunt net zo goed in olie lopen en het een beetje lichter maken, je verbruikt minder zonder je hoofd te breken...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
gaston13
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 31/07/08, 15:47




par gaston13 » 01/07/09, 18:56

Hallo,

de stap die voorafgaat aan het "pantoniseren" van uw auto, is uw rijgedrag in twijfel trekken

een kleine anekdote:

Ik had de gelegenheid om te discussiëren met een persoon die een retrokit op zijn peugeot 106 1.5 diesel monteerde
hij vertelde me een verbruiksdaling van 20%: van gemiddeld 5 liter/100 naar gemiddeld 4 liter.

goud met hetzelfde voertuig, niet aangepast en dat heb ik meer dan een jaar gehouden Ik noteerde een gemiddeld verbruik van 4 liter per 100

Ik zou erop willen wijzen dat we hetzelfde type reis hebben gemaakt: voornamelijk over de weg + een beetje stad en een beetje snelweg

wat is het verbruik van je G2 GTD?

deze motor moet naar mijn idee rond de 5 liter/100 zijn bij zuinig rijden

als je er meer hebt, begin dan met het controleren van de bandenspanning, het luchtfilter, het reinigen van de injectoren... en twijfel dan aan je rijgedrag.

Zoals de carburoloog zegt is deze auto ook zeer geschikt om op olie te rijden (indirecte injectie, bosh pomp, 155 bar injectoren)

dat gezegd hebbende, als je wilt experimenteren met waterdoping, ga je gang, het kan spannend zijn.... maar ik betwijfel ook of je significante resultaten zult behalen met deze auto
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 01/07/09, 20:09

155 bar druk, en die van g3 td 90 cv, weet je hoeveel vertraagd is ??? 170 + -, naar je op mijn skoda atmo 1.9 diesel atmo, dat zou iets kunnen verbeteren ???

sorry voor de hs, anders is het, zoals gaston zegt, een van de voertuigen die enorme oliepercentages tolereert, maar de pomp moet nog in goede gezondheid verkeren...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
gaston13
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 31/07/08, 15:47




par gaston13 » 01/07/09, 20:24

carburologue schreef:155 bar druk, en die van g3 td 90 cv, weet je hoeveel vertraagd is ??? 170 + -, naar je op mijn skoda atmo 1.9 diesel atmo, dat zou iets kunnen verbeteren ???


voor info, er is geen G3 TD 90ch, hij maakt slechts 75 vanaf de bovenkant van zijn 1.9, terwijl de golf 2 1.6 td van rs955 80 ontwikkelt

of heb je het over de TDi (lage druk directe injectie) ???

om uw vraag te beantwoorden, het zou me zeer verbazen als ze meer dan 150 bar op de TD waren (indirecte injectie)

je kunt de vraag altijd stellen op oliomobile ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten