mijn pantone

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Jean Christophe 2cv
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 10/06/04, 15:06




par Jean Christophe 2cv » 11/06/04, 09:54

Hallo ik kom aan als haren op de soep maar goed .... :P

kan iemand mij dit uitleggen of is het te lang? wat is het doel van de metalen staaf in de reactor en waarom moet deze worden gemagnetiseerd? waarom moet de inloop NOORD / ZUID worden gedaan? is het zo belangrijk?

dank u

© © Uw Deuchement

JC
0 x
© Deuchement Yours ©
Jean-Christophe
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 11/06/04, 12:50

Jean Christophe 2cv schreef:Hallo ik kom aan als haren op de soep maar goed .... :P

kan iemand mij dit uitleggen of is het te lang? wat is het doel van de metalen staaf in de reactor en waarom moet deze worden gemagnetiseerd? waarom moet de inloop NOORD / ZUID worden gedaan? is het zo belangrijk?

dank u

© © Uw Deuchement

JC

:P
Hallo,
Het lijkt erop, ik zeg "zou lijken", dat de centrale staaf moet worden gemagnetiseerd om het systeem te laten werken. Het is om een ​​goede reden noodzakelijk, het is om de doorgang van gassen zeer sterk te verminderen om hun beweging te versnellen door te handhaven een gedeeltelijk "vacuüm" om het kraken van brandstofdampen door waterdamp en hoge temperatuur in eenvoudiger moleculen mogelijk te maken.
Als je de shemat van een pantone bekijkt, zie je heel goed dat deze beperkingen er een heel kleine doorgang overblijven.

Wat het magnetisme betreft, het lijkt, maar het is (nog) niet bevestigd, dat het, in correlatie met de rest, de vorming van een gasplasma zou veroorzaken in de kleine ruimte tussen de staaf en de eerste buis (binnenste) die zal het kraken verder verbeteren. :ogen rollen:
De oriëntatie zou het gemakkelijker maken om het initiële magnetisme op te wekken.
Daar, ik denk dat ik simpel en duidelijk was?
A+ :knipperen:
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 11/06/04, 13:01

Rulian schreef:
Wat betreft de versterkers, zoals u zegt, die zijn er niet noodzakelijkerwijs (op de thermokoppels werken we in open circuit, dus geen stroom, dus geen versterkers.).

:knipperen:
Hallo, dit is (bijna) geldig voor thermometingen (als ik het me goed herinner, rond de 40 milliA), maar bijvoorbeeld in een gasboiler debiteert het thermokoppel een hoge stroom (meerdere ampères bij een relatief lage spanning) in een kleine spoel met een sterk stuk draad (1 mm of 1.5 mm) om de gasinlaatklep open te houden, daar is het een niet te verwaarlozen stroom!
Wat ik denk, en enkele eenvoudige experimenten zouden het kunnen aantonen, is dat het de GECOMBINEERDE actie is van verschillende fenomenen die dit goede resultaat van Pantone(s) kunnen geven. :P
A+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 11/06/04, 13:12

Dearcham schreef:Voorlopig geen apparaat behalve mijn kompas, maar ik zal proberen een gaussmeter te krijgen.

Als je andere meetideeën hebt, wees dan niet verlegen; Ik heb al T-verloopstukken aanbevolen (ik moest de buizen van de reactor solderen) en ik zal vragen om een ​​centrale glazen buis te maken. ; het probleem zal zijn om een ​​glazen buis te vinden die bestand is tegen 800 ° (meting moet ook worden gedaan)

:P :P
Hoi,
Trouwens, zo'n idee, heb je de mogelijkheid om een ​​centrale staaf te gebruiken die in het midden (axiale richting) zou worden doorboord om een ​​sonde zoals PT100 daarheen te kunnen verplaatsen om temperatuurmetingen over de hele lengte van deze staaf te doen?
Een ander idee om te "zien" wat er binnen gebeurt: verleng de reactor met een buis van een paar cm lang, waarvan het uiteinde zou worden voorzien van een venster (zoals een niveau-indicator) dat bestand is tegen hitte (indicator bij pyrex-venster)?
A+ en goede WE :D
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/06/04, 19:06

Bibiphoque schreef:[QUOTE=Rulian, vrijdag 04 juni 2004, 15:34 uur]


Hallo, dit is (bijna) geldig voor thermometingen (als ik het me goed herinner, rond de 40 milliA), maar bijvoorbeeld in een gasboiler debiteert het thermokoppel een hoge stroom (meerdere ampères bij een relatief lage spanning) in een kleine spoel met een sterk stuk draad (1 mm of 1.5 mm) om de gasinlaatklep open te houden, daar is het een niet te verwaarlozen stroom!
Wat ik denk, en enkele eenvoudige experimenten zouden het kunnen aantonen, is dat het de GECOMBINEERDE actie is van verschillende fenomenen die dit goede resultaat van Pantone(s) kunnen geven. :P
A+


Voor de gasboiler denk ik dat het thermokoppel is aangesloten op een comparator die een signaal stuurt naar een eindversterker waarop de magneetklep is aangesloten. In ieder geval wordt een actuator nooit direct door een sensor aangestuurd.
0 x
Jean Christophe 2cv
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 10/06/04, 15:06




par Jean Christophe 2cv » 17/06/04, 17:44

Bedankt bibiphoque voor je antwoord B)

maar dan zou de polariteit een effect hebben volgens zijn oriëntatie?

Ik las op de pantone-site dat een met water gedoteerde motor niet werkt als je de centrale balk van de reactor verwijdert en in de tegenovergestelde richting terugplaatst... kun je me daar meer over vertellen?
0 x
© Deuchement Yours ©

Jean-Christophe
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/06/04, 17:04

Helaas staat er veel onzin op de Pantone-site.... Ik herhaal het en na mijn vele ervaringen: nee de polarisatie (zeer zwak) is geen oorzaak maar een gevolg van de wrijving van de vochtige lucht die in een beperkte ruimte .... (tomasi-effect)
0 x
sylveno
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/06/04, 14:23




par sylveno » 23/06/04, 14:33

Wij maken deel uit van een ecologische vereniging.
Mechanica is helemaal niet ons ding maar
we zijn op zoek naar pantone-regisseurs om er een op de auto van de vereniging te monteren.
0 x
sylveno
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/06/04, 14:23




par sylveno » 25/06/04, 08:40

Dag
ik stap af. gewoon van de site van quant'homme. Nee, maar dit ding is enorm.
Ik zoek mannen die een systeem kunnen monteren op de auto van een vereniging.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/06/04, 09:59

Rulian schreef:QUOTE=Rulian,vrijdag 04 juni 2004, 15:34]




Voor de gasboiler denk ik dat het thermokoppel is aangesloten op een comparator die een signaal stuurt naar een eindversterker waarop de magneetklep is aangesloten. Hoe dan ook, een actuator stuur je nooit rechtstreeks door een sensor.[/quote]
: Huh:
Hallo,
Voor de boilers, die al behoorlijk wat gedemonteerd, weer in elkaar gezet en gerepareerd zijn, kan ik je verzekeren dat er geen versterker is, het is direct de sensor die de schoep aandrijft, misschien in de industriële, het is anders, maar in een boiler als voor particulieren, dat is zeker!! :knipperen:
A+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten