Het injecteren van water in de motor, de hervorming van deeltjes, Nox, CO

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Injectie van water in de motor, deeltjeshervorming, Nox




par gildas » 21/01/13, 00:00

Opgravingen.

Capt_Maloche schreef:Het Pantone-systeem is een manier om verdampt water te injecteren dankzij de verloren energie van de uitlaat, het is een goede zaak.

nu is het tanken + een watertank niet gemakkelijk op de snelweg

dat is waarom de Pantone niet de ideale oplossing is

Nu zijn deeltjesfilters verplicht vanaf volgende maand (bewerkingen: zeven 2009)het zal gemakkelijker zijn om de waterdamp te herstellen aan de uitgang van de uitlaatdemper, hier is de paal

https://www.econologie.com/forums/injection- ... t8180.html

Dus hier is de ultieme EGR:

Om de EGR-snelheid en het werkingsbereik te verhogen, moet het EGR-circuit van de hogedruklus naar een lage druk worden verplaatst.De uitlaatgassen worden aldus teruggewonnen na het deeltjesfilter en door de compressor naar de inlaat gezogen.Doordat het circuit langer is, heeft de lagedruklus de voorkeur voor de hoogste belastingen en wordt de hogedruklus, meer reactief, onderhouden voor zeer lage belastingen.

Valeo presenteerde een motor studie, uitgevoerd in samenwerking met FEV dat het effect van EGR maximaliseert: Een 4 1.6 174 HP cilinders gemonteerd in een Peugeot 407 breken, kan de Euro 6 zonder enige record NOX-behandeling.


http://filiere-auto-idf.org/var/ezflow_ ... ns/183.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/01/13, 18:07

CQFD :-)

Wij zijn ontdekkingsreizigers :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw:




par Nikolaj » 05/11/17, 04:58

Capt_Maloche schreef:Nou ja, de EGR-kleppen zijn geëvolueerd, dankzij de afkoeling van de opnieuw geïnjecteerde gassen die het afzetten van de afzetting vermijdt
Wel, het idee van dit onderwerp is om de waterdampterugwinning bij de uitlaat van de pot te testen (dus water tot 90 ° C) en opnieuw te verdampen met een warmtewisselaar op het uitlaatspruitstuk om het opnieuw toe te voegen aan de opname
Het idee is ook om de efficiëntie aan te tonen met nauwkeurige metingen en de test met witte doeken :D
waarom niet gewoon een buis of een eenvoudig scherp spuiten om volume te krijgen
Kortom, het onderwerp is open :D


Hallo, we hebben geen olie, maar ... we hebben hele goede ideeën ... dat is wat er gebeurde, door je boodschap in 2009 is het volgende (een van de volgende): de productie van het econokit-gas nl: Auto-economizers: Econokit Gas - Dieseless
http://www.dieseless.com > ...> Performance benzine> Economizers voor auto's
uitgebracht in december 2012 : Brandstofverbruik op benzinemotor of LPG de innovatie die door het econokit-gas wordt gebracht, is de zelf-aangedreven bubbler zodat u ... het water niet langer hoeft te vullen, het wordt bij de uitgang van de uitlaat
een autonomie van de werking voltooit de instelling al, zonder specifiek onderhoud.
voor 159 euro TTC (wordt 170 euro aan u geleverd door colissimo geleverd tegen handtekening)
om meer te weten te komen over ECONOKIT GAS
"installeer ECONOKIT GAS"
zie artikelen in de pers
http://www.dieseless.com/performances-e ... t-gas.html
zo goed gevolgd, goed ervaren, goed toegepast ... BRAVO!
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw:




par Nikolaj » 05/11/17, 05:23

Macro schreef:Injectie van water of waterdamp ... Omdat het water zelfs fijn verpulverd is, kan ik je garanderen dat het radicaal is om het decockeren op een motor uit te voeren .. En meer als misbruik ... Met de klep EGR Het zou genoeg zijn om een ​​venturi op de buis te maken die de uitlaat verbindt met de inlaat van de doseerder met emulgator of spuitpistool, de warmte van de uitlaat moet voldoende zijn om de druppels goed te laten verdampen ...

Hallo, helemaal gelijk, ik heb 2017 een GV voor mijn camper gemaakt en een luchtinlaat / warm / vochtig / + uitlaatgas geïnstalleerd aan het einde van mijn uitlaatdemper, aangesloten op een versterkte slang van samengeperste lucht (6 / 12 mm) en ondergedompeld in watertank mijn bubbler (ongeveer 2 liter) met een reducerend uiteinde van de buis naar het borrelen 1.5 mm, bubbler base verlaten en het zorgt ervoor dat ik een deel van het water dat is geladen ... terugkrijgt, waardoor mijn bubbler in het reservoir weer stroom krijgt en de aanzuiging van deze mengsels naar mijn verwarmingsreactor wordt geregeld, in een constant circuit ...
Van harte gefeliciteerd ... bedankt ...
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw:




par Nikolaj » 05/11/17, 05:28

Christophe schreef:Ben het water zal ik denk snel verzadigd ...

Voor zuur weet ik te veel ... tijdens het is moeilijk te zeggen, maar nadat hij moet eindigen ... in CO2 niet?

Laten we de theorie van Juliens ionisatie niet vergeten! Hoe meer het water verschilt van neutraal, hoe meer de druppels geïoniseerd kunnen worden en dus de verbranding bevorderen (verbranding = grote ionisatie!) ...

Dus een te hoge zuurgraad kan een "pluspunt" zijn...

Hallo, dit is het zure effect van Ad-blue, zeer zuur en zeer bijtend ...
https://www.google.fr/search?q=adblue&o ... e&ie=UTF-8
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw:




par Nikolaj » 05/11/17, 08:47

Andre schreef:Hallo Op een Chevrolet Lumina heb ik een dopingwater, in eerste instantie heb ik verschillende methoden getest
Ik heb de ERG-klep geëlimineerd en ik gebruik deze ingevoerd voor het dopingwater, ik heb een bubbler getest waarvan de uitlaat en een directe ingang
zonder door de reactor te gaan, dat wil zeggen, een binnenkomst in de ERG
Het is voor de dosering in slow motion noodzakelijk om een ​​giggle van reductie te maken
Eigenlijk ga ik zo, maar ik ga door de reactor
en dat neemt een restrictiemondstuk
Samenvattend is het de functie van de ERG, maar voortdurend verminderd in plaats van het verzenden van de uitlaat die u stoom uit de reactor zendt
Voor het syteem is functioneel zonder een controle sophystiqué u het mondstuk calbre om te kunnen worden op zijn best heeft 90, 100kmh zodat het rijden langzamer en de stad u bent in overmaat, maar alle praktische doeleinden is het eenvoudig is functioneel
In mijn geval was het nodig dat ik een truc ontwikkelde om het ijs van de bulor in de winter te smelten (een uitlaatpijp die over het ijsblok heen gaat)
Bij esaies vermindert het toevoegen van alccol in water de prestaties vergeleken met alleen water en alcohol vervliegt eerst na 50km het blijft alleen water dus aan het einde van de avond is het noodzakelijk dat je maakt extra alcohol, je verliest jezelf uiteindelijk in de verhouding alcohol water.
In je tests is het eerste wat je moet doen, voordat je het water van het echappement wilt terugwinnen, het is de injectie van stoom in plaats van de ERG gevalideerd, dus verschillende proberen de juiste dosering te vinden ..
en ook de temperatuur van de stoom, die de neiging heeft om te condenseren, wanneer het de buis in een depressie binnentreedt, in het bijzonder wanneer de motor met een lage snelheid is gesloten.
Andre

Hallo, en als er antivriesvloeistof in de watertank wordt geplaatst, met een redelijke verhouding? bijvoorbeeld 10%? de resulterende viscositeit zou sterk voorkomen dat water bevriest met -1 tot -20?
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Opnieuw: Opnieuw:




par Flytox » 05/11/17, 22:28

nikolaj schreef:
Capt_Maloche schreef:Nou ja, de EGR-kleppen zijn geëvolueerd, dankzij de afkoeling van de opnieuw geïnjecteerde gassen die het afzetten van de afzetting vermijdt
Wel, het idee van dit onderwerp is om de waterdampterugwinning bij de uitlaat van de pot te testen (dus water tot 90 ° C) en opnieuw te verdampen met een warmtewisselaar op het uitlaatspruitstuk om het opnieuw toe te voegen aan de opname
Het idee is ook om de efficiëntie aan te tonen met nauwkeurige metingen en de test met witte doeken :D
waarom niet gewoon een buis of een eenvoudig scherp spuiten om volume te krijgen
Kortom, het onderwerp is open :D


Hallo, we hebben geen olie, maar ... we hebben hele goede ideeën ... dat is wat er gebeurde, door je boodschap in 2009 is het volgende (een van de volgende): de productie van het econokit-gas nl: Auto-economizers: Econokit Gas - Dieseless
http://www.dieseless.com > ...> Performance benzine> Economizers voor auto's
uitgebracht in december 2012 : Brandstofverbruik op benzinemotor of LPG de innovatie die door het econokit-gas wordt gebracht, is de zelf-aangedreven bubbler zodat u ... het water niet langer hoeft te vullen, het wordt bij de uitgang van de uitlaat
een autonomie van de werking voltooit de instelling al, zonder specifiek onderhoud.
voor 159 euro TTC (wordt 170 euro aan u geleverd door colissimo geleverd tegen handtekening)
om meer te weten te komen over ECONOKIT GAS
"installeer ECONOKIT GAS"
zie artikelen in de pers
http://www.dieseless.com/performances-e ... t-gas.html
zo goed gevolgd, goed ervaren, goed toegepast ... BRAVO!

Je geeft me de duidelijke indruk dat je de "gratis" promo doet voor ECONOKIT .... :schok: :onheil: :| :x :( : Wink:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Opnieuw: Opnieuw:




par Nikolaj » 05/11/17, 22:57

Flytox schreef:
nikolaj schreef:
Capt_Maloche schreef:Nou ja, de EGR-kleppen zijn geëvolueerd, dankzij de afkoeling van de opnieuw geïnjecteerde gassen die het afzetten van de afzetting vermijdt
Wel, het idee van dit onderwerp is om de waterdampterugwinning bij de uitlaat van de pot te testen (dus water tot 90 ° C) en opnieuw te verdampen met een warmtewisselaar op het uitlaatspruitstuk om het opnieuw toe te voegen aan de opname
Het idee is ook om de efficiëntie aan te tonen met nauwkeurige metingen en de test met witte doeken :D
waarom niet gewoon een buis of een eenvoudig scherp spuiten om volume te krijgen
Kortom, het onderwerp is open :D


Hallo, we hebben geen olie, maar ... we hebben hele goede ideeën ... dat is wat er gebeurde, door je boodschap in 2009 is het volgende (een van de volgende): de productie van het econokit-gas nl: Auto-economizers: Econokit Gas - Dieseless
http://www.dieseless.com > ...> Performance benzine> Economizers voor auto's
uitgebracht in december 2012 : Brandstofverbruik op benzinemotor of LPG de innovatie die door het econokit-gas wordt gebracht, is de zelf-aangedreven bubbler zodat u ... het water niet langer hoeft te vullen, het wordt bij de uitgang van de uitlaat
een autonomie van de werking voltooit de instelling al, zonder specifiek onderhoud.
voor 159 euro TTC (wordt 170 euro aan u geleverd door colissimo geleverd tegen handtekening)
om meer te weten te komen over ECONOKIT GAS
"installeer ECONOKIT GAS"
zie artikelen in de pers
http://www.dieseless.com/performances-e ... t-gas.html
zo goed gevolgd, goed ervaren, goed toegepast ... BRAVO!

Je geeft me de duidelijke indruk dat je de "gratis" promo doet voor ECONOKIT .... :schok: :onheil: :| :x :( : Wink:


Hallo, als een systeem excellentie, betrouwbaarheid nadert, moeten we het dan verbergen? NEE, het zou anti-éconologie.com zijn, ik heb geen economisch belang om te melden wat alle automobilisten in staat zal stellen deze technieken te gebruiken, die door hen zelf kunnen worden vervaardigd, of door lokale fabrikanten of elders dan in europa ... deze site is ook van openbaar nut, éconokit of ecopra, evenals hun imitators ...
hartelijk voor u ... en voor iedereen ... : Idee:
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Injectie van water in de motor, deeltjesreforming, Nox, CO




par Remundo » 08/11/17, 08:33

nou moet een beetje bekend zijn .... :P
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Injectie van water in de motor, deeltjesreforming, Nox, CO




par izentrop » 08/11/17, 09:25

Laten we doorgaan met het momentum :P
nog sterker http://www.supereconomiseurdecarburant.com/
De kerel vertelt je niets? : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten