Het injecteren van water in de motor, de hervorming van deeltjes, Nox, CO

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/08/09, 21:48

Dus daar jongens, ik kan je alleen volgen, ik ben een kleine beginner in elektronica : Arrowl: , Ik kan een circuit graveren en de elementen samenvoegen, maar niets meer :D

EH vlieg, denk je dat ze dit type injector voor een clio hebben? : Cheesy:
het is toch niet slecht gedaan, maar ik heb nooit in al deze documenten de verklaringen van de waargenomen resultaten gezien ...

behalve nu op eco 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 29/08/09, 14:17

Hallo Maloche!

Zeer interessant deze thread ...

Capt_Maloche schreef:Dus daar jongens, ik kan je alleen volgen, ik ben een kleine beginner in elektronica : Arrowl: , Ik kan een circuit graveren en de elementen samenvoegen, maar niets meer :D


Ik denk dat het nutteloos is om iets te verbranden, terwijl dingen als die wel werken en niet echt veel kosten:
http://www.myavr.fr/4-myavr-board-2-usb.html

Ik koos dit voor mijn hacks, het programmeren van de AVR is een deel van het plezier, je kunt veel goedkopere regels realiseren dan met conventionele logica.

U kunt "opzoektabellen" implementeren, waarmee u uitvoerwaarden kunt verkrijgen afhankelijk van de invoervoorwaarden - bijvoorbeeld T °- of tachosensoren, druk ...

Dit alles is zeer eenvoudig te koppelen en we vermijden het gebruik van de soldeerbout op een beledigende manier.

Ik heb het volledige ontwikkelsysteem tot mijn beschikking, als je een helpende hand wilt voor elektronica, zou het een genoegen zijn ...

EH vlieg, denk je dat ze dit type injector voor een clio hebben? : Cheesy:
het is toch niet slecht gedaan, maar ik heb nooit in al deze documenten de verklaringen van de waargenomen resultaten gezien ...

behalve nu op eco 8)


Wat tests betreft, bouwde ik, met een collega, een geïnstrumenteerde testbank, met een verwervingslijn, die het mogelijk maakt om in real-time (en uiteraard record) een maximum aan parameters te testen.

Het is mogelijk om het weerstandkoppel, dus de belasting, te variëren.
Het motorobject van onze studie is een turbo XUD9. Dit is geen Clio-engine, maar misschien is het eenvoudiger om een ​​op een bank gebaseerde bewerking te installeren dan op auto, toch? : Cheesy: 8)

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/08/09, 14:51

De verhoudingsmogelijkheden / prijs van dit circuit is inderdaad super aantrekkelijk, maar moeten we niet een taal als C ++ kennen om het te programmeren?

Wat de gravure betreft, het is lang geleden dat ik het opgaf: ik ga veel sneller om prototypes te maken met voorgeboorde circuits en ik hoef deze klootzak van ijzer perchloride niet te gebruiken (nieuwsgierig, dit product heeft een aantrekkingskracht op kleding : Cry: )
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 29/08/09, 15:11

Hallo olifant!

elephant schreef:De verhoudingsmogelijkheden / prijs van dit circuit is inderdaad super aantrekkelijk, maar moeten we niet een taal als C ++ kennen om het te programmeren?


In feite is de eenvoudigste om de Basic AVR te gebruiken, die relatief effectief is in realtime, terwijl je de programmering kunt vereenvoudigen (ik heb de C al lang geleden geleerd, maar om trucs te maken relatief eenvoudig, het doet het best goed ...)

Wat de gravure betreft, het is lang geleden dat ik het opgaf: ik ga veel sneller om prototypes te maken met voorgeboorde circuits en ik hoef deze klootzak van ijzer perchloride niet te gebruiken (nieuwsgierig, dit product heeft een aantrekkingskracht op kleding : Cry: )


+1

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/09/09, 13:27

camel1 schreef:Hallo Maloche!

Zeer interessant deze thread ...
Ik denk dat het nutteloos is om iets te verbranden, terwijl dingen als die wel werken en niet echt veel kosten:
http://www.myavr.fr/4-myavr-board-2-usb.html
...

Ik heb het volledige ontwikkelsysteem tot mijn beschikking, als je een helpende hand wilt voor elektronica, zou het een genoegen zijn ...

A +++
Michel


Ik neem een ​​hand :D , wat is het ontwikkelingssysteem?
programmeren maakt me niet bang, maar wat is de interface?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 01/09/09, 13:49

Hallo Maloche!

Capt_Maloche schreef:Ik neem een ​​hand :D , wat is het ontwikkelingssysteem?
programmeren maakt me niet bang, maar wat is de interface?


Ben in feite, het zijn de tools van programmeren / debuggen, die worden meegeleverd met de kit, en die het mogelijk maken om je applicatie te ontwikkelen, te testen, te laden in de microcontoler, enz ...

-Bascom, een basis compiler, relatief goed gedaan, een assembler (als je wilt ...) en een C ++ compiler (als je wilt : Mrgreen: )

Persoonlijk heb ik voor de basis gekozen, omdat deze efficiënt genoeg is om realtime te werken (inclusief onderbrekingen onderbreken), RS232-communicatiepoortbeheer, enz ...)

Voilou ...

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
wampyr32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 01/02/05, 23:22




par wampyr32 » 16/10/09, 00:55

en voor 28 $ kunt u een ARM7-kaart hebben:

http://www.futurlec.com/ET-ARM_Stamp.shtml

maar is er een basis complier voor ARM7?

ET-ARM stempelmodule
Heeft net onze nieuwe, zeer krachtige ET-ARM-stempelmodule vrijgegeven. Deze nieuwe module bevat de nieuwste Philips LPC2119 Micorocontroller, die is gebaseerd op de krachtige 16 / 32 bit ARM7TDMI-S Core CPU. Deze microcontroller bevat real-time emulatie en geïntegreerde traceerondersteuning, samen met maar liefst 128k van High Speed ​​Flash Memory Access. Deze module wordt geleverd met een hoge 32-bitsnelheid in combinatie met een groot geheugengebied, samen met een groot aantal randapparatuur om de meest veeleisende toepassingen te ondersteunen, alles voor een zeer concurrerende prijs.

Programma's kunnen rechtstreeks naar de module worden gedownload via een eenvoudige RS-232-verbinding op de module, met een gebruiksvriendelijke softwaredownload in combinatie met de boot-loader die al op de chip is geïnstalleerd. Updates en programmawijzigingen kunnen eenvoudig worden voltooid zonder de noodzaak van een programma.

De module bevat ook 4-kanalen van 10 bit A / D-converters, 6 PWM-uitgangen en 2 UARTS voor eenvoudige aansluiting op een computer of monitoringsysteem. Een totaal van 46 I / O-punten zijn opgenomen in de module, samen met 2 CAN-interfaces met filters. Een aantal energiebesparende modi zijn ook beschikbaar. Ook inbegrepen in de Microcontroller is een Real-Time Clock en twee 32-Bit-timers.

Een aantal softwaretools is verkrijgbaar bij externe leveranciers voor code-ontwikkeling in C of Assembly Language. Trainings- en ontwikkelborden voor deze module zijn verkrijgbaar bij Futurlec.

Onze nieuwe ET-ARM-stempelmodule is een van de krachtigste microcontroller-modules die momenteel beschikbaar is, ideaal voor een breed scala aan toepassingen die zowel een hoge snelheid als een groot programmageheugen vereisen. De ET-ARM Stamp Module combineert een hoogwaardige microcontroller, samen met standaard uitwisselbaarheid en snelle modificatie van het programma via de directe RS-232 interface, in een zeer compact pakket voor een onverslaanbare prijs.

Voordelen
• Inclusief Philips LPC2119-microcontroller met 128kb intern flash-programmageheugen
• 16/32 bits werking met een snelheid tot 58.9824 MHz
• Directe In-Circuit-programma-download met RS-232-verbinding
• Maximaal 46 I / O-punten
• 4-kanaals 10-bits A / D-converters
• 2 CAN-interfaces met acceptatiefilters
• 2 UARTS en Fast I2C, samen met SPI
• Twee 32-bits timers met vier vastleg- en vergelijkingskanalen
• Real-time klok aan boord
• Power-LED met laad- en resetknop
• Gemakkelijk te installeren en te verwijderen
• Ideaal als verwisselbare controller voor real-time systemen

Steunpunten
• ET-ARM stempelbord inclusief breadboard, test led's, drukknoppen en nog veel meer Ga naar ET-ARM stempelbord
[/ Url]
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 25/06/10, 23:04

Hallo Capt, waar kom je vandaan?
Het spijt me dat ik deze post moet opzoeken, maar het interesseert me grondig ...
Ik ben super verrast dat niemand in de post je wees op de post "Opel Corsa" van Guidi, die een elektronisch circuit had gemaakt om het injectiecircuit van de auto te repliceren (dat is wat je wilt doen, door gemaakt).
https://www.econologie.com/forums/opel-corsa ... t1027.html
NLC had ook een ander circuit op dezelfde post voorgesteld.

Ik was zelf begonnen met het aanpassen van mijn VW Transporter
https://www.econologie.com/forums/gillier-pa ... t6056.html
maar ik heb het experiment niet hervat omdat ik wacht op het vinden van een perfect configureerbare elektronische injectie-oplossing.

Blijf je doorgaan met het project?
Ben je begonnen in de programmeurs aangeboden door Camel1?

Ik heb veel nagedacht over de functies die een injectie-replicatiesysteem zou moeten hebben om Gillier-Pantone of Pur Pantone te maken (ook geïnjecteerde brandstof) en als mensen die elektronica zoals Camel1 of NLC aanraken ons wilden helpen het zou de voet zijn.

Ik weet niet of er een andere post is om dit verhaal van elektronische injectie te werken, het is een van de problemen bij econologie is dat er zoveel info is dat het vaak erg moeilijk te vinden is !

Ik wacht op je nieuws!
A+
JC, niet vaak genoeg aanwezig op de forummaar trouw sinds het begin van de econologie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/06/10, 17:10

Dag

Een beetje stand-by voor gebrek aan vrije tijd

Het idee is niet dood, verre daarvan, het volgt op de publicatie van ons interview in het tijdschrift AutoBio
VOLLEDIG ARTIKEL HIER

BeeldBeeld

Dit is wat ik gisteren schreef aan Christopher en Eleph
Capt_Maloche schreef:De injectie van water moet in verhouding staan ​​tot de brandstofinjectie (bij afwezigheid van een middel om de hoeveelheid deeltjes te meten)

Ik moet Eleph vragen een inductieve spoel + circuit te ontwerpen voor het terughalen van de injectiesignalen op een van de injectoren (zoals spoel om te knippen of alleen een stroomsterktemeter)

We integreren alles op een tijdbasis en we tekenen een proportioneel signaal 0-10V bijvoorbeeld (traditionele regeling) instelbaar door een potar in afleiding (om de assemblage aan te passen aan elk type voertuig)

eenvoudig wat

van daar volgens dit signaal variërend van 1 tot 10, worden waterinjectietreinen beheerd met een frequentie aangepast aan lage druk mechanische waterinjectie

zelfs niet om de Lambda-sonde aan te passen, omdat deze direct de brandstofinjectie beheert volgens het% O2 in de uitlaat, en
Omdat water + deeltjes / CO worden omgezet in energie, past de regeling zich aan en vermindert de brandstofinjectie.

TE FORT!

Je hoeft alleen maar te beginnen met het circuit om het signaal naar de injectoren "op te pikken"


Kortom, ik zou de hulp van een elektronica nodig hebben om een ​​kleine convertermodule aan te passen aan elk voertuig
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/06/10, 17:35

AH en tenslotte is het waar dat de module voorgesteld door camel1 best aardig is

U hebt nog steeds een oscilloscoop nodig om het herstelbare signaal te testen en de compatibiliteit met deze module te garanderen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 96 gasten