Het injecteren van water in de motor, de hervorming van deeltjes, Nox, CO

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/08/09, 16:06

Ja André maar het probleem is dat de druk na verloop van tijd zal afnemen...en daardoor zal de stroming oncontroleerbaar zijn!

En door een luchtcompressor + tank + drukregeling + slangen te zetten = prijs van een pomp!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/08/09, 11:15

Wat eigenlijk nodig is, is: 8)

- Een waterpomp met een debiet groter dan 20L/h voor een druk van 3 tot 10bar
- een drukregelaar die het mogelijk maakt het overschot terug te voeren naar de tank
- een piëzo-injector die water ondersteunt of een snelle magneetklep om de pulstreinen te regelen voor een debiet van 0 tot maximaal debiet (afhankelijk van de verplaatsing)
- Een klein elektronisch kastje dat de injectie-informatie van een injector ophaalt en omzet in een proportioneel signaal aangepast aan de injector

Voor de pomp zou een oliebranderpomp nodig zijn, aan de andere kant denk ik dat ze niet van water houden.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 26/08/09, 11:43

Brandstofbranderpomp = tandwielpomp niet geweldig voor water, maar hij kan tot 20 bar drukken en ondersteunt 60°C. Tel een motor van 200 W om hem te laten draaien...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/08/09, 13:22

Alain G schreef:Hallo Kapitein

Ik vond deze kleine 12 volt tandwielpomp bij Conrad, ik heb er de druk niet voor maar over het algemeen geeft een tandwielpomp zeer goede druk. :D
http://www.conrad.fr/pompe_a_engrenage_ ... 385_315114


Kapitein Ik had deze kleine 12 volt tandwielpomp gevonden die water accepteert.
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 26/08/09, 17:06

hallo

Ik weet niet of het nog bestaat, er waren toiletten die werkten volgens dit principe: de waterhoos.

een deel van de reserve wordt ingenomen door lucht die samendrukt met de druk van het water dat de tank binnenkomt. bovendien, als de tank tien liter water onder druk kan bevatten, belet niets u om water te vullen voordat u vertrekt, vooral als het in het begin maar om een ​​paar tests gaat.

om de gasdruk te herstellen om een ​​aanvaardbare druk van het water in de tank te garanderen, een bypass die wordt geactiveerd wanneer het voertuig vertraagt, afkomstig uit de uitlaat!

Beeld
er is tenminste druk beschikbaar en zonder speciale apparatuur.

foto van http://images.google.fr/imgres?imgurl=h ... l%26um%3D1

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/08/09, 23:40

ja, dank je Alain :D zou Conrad de beschikbare druk van deze pomp moeten vragen, houdt u zich eraan?

ja, hallo, daar had ik aan gedacht, maar comprimeren met de gassen impliceert een regelmatige vervuiling van het water


maar het is waar dat de uitlaatdruk hoger moet zijn dan de toelating, het is verleidelijk
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 27/08/09, 00:51

goedenavond

bij sommige recente voertuigen wordt er tijdens de vertragingsfasen geen of vrijwel geen brandstof naar de cilinder gestuurd, een bewijs hiervan zijn de boordcomputers die een nulverbruik aangeven tijdens deze vertragingen. daarom komt de lucht die de cilinders binnenkomt er bijna onveranderd uit, afgezien van de temperatuur!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 27/08/09, 02:12

re hello

bladeren door de onderwerpen in de forum, Ik heb dit gevonden, misschien komt het overeen met wat hier wordt gezocht.

https://www.econologie.com/forums/post49412.html#49412

bericht geplaatst door PITMIX op maandag 16 april 2007 in het onderwerp Renault Super 5 gedoteerd met water

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/08/09, 14:23

coucou789456 schreef:goedenavond

bij sommige recente voertuigen wordt er tijdens de vertragingsfasen geen of vrijwel geen brandstof naar de cilinder gestuurd, een bewijs hiervan zijn de boordcomputers die een nulverbruik aangeven tijdens deze vertragingen. daarom komt de lucht die de cilinders binnenkomt er bijna onveranderd uit, afgezien van de temperatuur!

jeff


Het is zeker, er is geen injectie in de vertraging, om je ervan te overtuigen, zet het contact uit (niet lachen, ik deed het : Cheesy: )

Er komt maar heel weinig lucht binnen, de vlinder is gesloten, vandaar de lage weerstand

wat heel goed is, geen druk, geen injectie, maar bij lage snelheid is het niet mogelijk om de hoeveelheid water te regelen

daarom houd ik deze oplossing (nog) niet vast :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/08/09, 14:42

Capt_Maloche schreef:ja, dank je Alain :D zou Conrad de beschikbare druk van deze pomp moeten vragen, houdt u zich eraan?

ja, hallo, daar had ik aan gedacht, maar comprimeren met de gassen impliceert een regelmatige vervuiling van het water


maar het is waar dat de uitlaatdruk hoger moet zijn dan de toelating, het is verleidelijk


nou, als je de site beter had verkend, had je dit gevonden:

http://www1.produktinfo.conrad.com/date ... pe_190.pdf
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten