Het injecteren van water in de motor, de hervorming van deeltjes, Nox, CO

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Het injecteren van water in de motor, de hervorming van deeltjes, Nox, CO




par Capt_Maloche » 12/08/09, 10:31

Resultaten voornamelijk van mijn werk aan de vlammenbrander: verwarming isolatie / verbetering-brander-fuel-reductie-nox-and-co-Blue Flame-t5172.html
of begrijp de reacties van waterdamp in een verbrandingscyclus

Dit onderwerp is bedoeld als een evolutie van het Pantone-systeem, als het verkeerd wordt geïnterpreteerd

Inleiding:
De EGR-klep is in de eerste plaats een manier voor fabrikanten om de vlam T ° te verlagen en aldus Nox te beperken, maar het is ook een uitstekende manier om waterdamp uit de verbranding van benzine te herintroduceren. of diesel, en het geeft dit:

alles in detail hier:

Capt_Maloche schreef:INJECTIE WATERDAMP, WAAROM HET WERKT!

Beschrijving: GO's perfecte verbrandingsreactie (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O

het toevoegen van waterdamp aanvankelijk (Belangrijk) van de verbrandingscyclus spectaculaire vervuiling

in feite zijn deze twee bogen bekende reacties die deze resultaten verklaren:
H2O + C = CO + H2 : de gloeiende roetdeeltjes (de "slechte brandwonden") reageren met de waterdamp, dit vereist een temperatuur boven 950 ° C en indien mogelijk onder 1300 ° C, vandaar de moeilijkheden die onze amateur-testers tegenkomen op al deze systemen

CO + H2O <> CO2 + H2 : CO uit de eerste reactiezone en onvolledige verbranding reageert met stoom om waterstof te leveren; zoals de T ° hoger dan 950 ° C moet anders zal er teveel CO zijn

H2+2O2<>2H2O De waterstof geproduceerd door de eerste twee reacties draagt ​​bij aan de vernietiging van de onverbrande, om de ontploffing langer te behouden en dus de opbrengst te verhogen.

In principe onverbrande worden omgezet in energie alvorens :D

BELANGRIJK:
het feit is ook dat, aangezien de waterdamp wordt geïnjecteerd aan het begin van de verbrandingscyclus, de beschikbare C die nog niet heeft gereageerd (en die zou hebben gereageerd in de normale cyclus) niet de tijd heeft om volledig te eindigen. de reactie waardoor de reeds aanwezige waterdamp kan werken volgens de eerste reactie

het voordeel is ook dat als CO wordt geproduceerd tijdens de reactie, het onmiddellijk zal worden getransformeerd !!


De hoeveelheid waterdamp moet daarom worden geregeld door een computer, waarmee onze bouwers beginnen met de EGR-kleppen.


Wat ik heb gezien door de EGR-klep en het luchtinlaatsysteem van een recent voertuig te demonteren: zie in het midden van de pagina Diesel-car-eat-minder-met-een-beetje-of-sp95-t5849-460.html
Beeld

Het Pantone-systeem is een manier om verdampt water te injecteren dankzij de verloren energie van de uitlaat, het is een goede zaak.

nu is het tanken + een watertank niet gemakkelijk op de snelweg

dat is waarom de Pantone niet de ideale oplossing is

Nu deeltjesfilters vanaf volgende maand verplicht zijn, zal het gemakkelijker zijn om de stoom te herstellen aan de uitlaat van de uitlaatdemper, hier is de uitdaging
Dernière édition par Capt_Maloche de 12 / 08 / 09, 11: 09, 2 keer bewerkt.
2 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Waterdampinjectie in de motor, waarom werkt het?




par ik Citro » 12/08/09, 10:40

Capt_Maloche schreef:... Wat ik kon zien door de EGR-klep en het luchtinlaatsysteem van een recent voertuig te demonteren ...
Bij het verwijderen van de cilinderkop van een Opel Astra "ecoturbo" uit 1998, die voornamelijk in de stad 100.000 km had gereden, vond ik meer dan een cm zwarte en vette aanslag aan de binnenkant van de inlaatpijpen.
:schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/08/09, 10:43

1cm was het voor of na Citro-waterinjectie? : Cheesy:

Dit onderwerp moet worden aangevuld met (ten minste) dit artikel: https://www.econologie.com/synthese-des- ... -3589.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/08/09, 10:50

Christophe schreef:1cm was het voor of na Citro-waterinjectie? : Cheesy:
Het is niet mijn auto, hij werkt maar heel weinig dus er is geen reden om hem te veranderen.
Het recycleert alleen wat gebruikte bakolie van tijd tot tijd. : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/08/09, 11:03

Nou ja, als er meer wordt gefrituurd, is het logisch dat calamine!

Doping + frituren = goed!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/08/09, 11:05

Nou ja, de EGR-kleppen zijn geëvolueerd, dankzij de afkoeling van de opnieuw geïnjecteerde gassen die het afzetten van de afzetting vermijdt

Wel, het idee van dit onderwerp is om de waterdampterugwinning bij de uitlaat van de pot te testen (dus water tot 90 ° C) en opnieuw te verdampen met een warmtewisselaar op het uitlaatspruitstuk om het opnieuw toe te voegen aan de opname

Het idee is ook om de efficiëntie aan te tonen met nauwkeurige metingen en de test met witte doeken :D

waarom niet gewoon een buis of een eenvoudig scherp spuiten om volume te krijgen

Kortom, het onderwerp is open :D
1 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/08/09, 11:09

Christophe schreef:Nou ja, als er meer wordt gefrituurd, is het logisch dat calamine!

Doping + frituren = goed!
De bakolie is sinds de reparatie van de cilinderkop. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Waterdampinjectie in de motor, waarom werkt het?




par Capt_Maloche » 12/08/09, 13:48

Citro schreef:
Capt_Maloche schreef:... Wat ik kon zien door de EGR-klep en het luchtinlaatsysteem van een recent voertuig te demonteren ...
Bij het verwijderen van de cilinderkop van een Opel Astra "ecoturbo" uit 1998, die voornamelijk in de stad 100.000 km had gereden, vond ik meer dan een cm zwarte en vette aanslag aan de binnenkant van de inlaatpijpen.
:schok:


Welnu, hier is de luchtinlaat en aankomst EGR van mijn Vel Satis 2007 105 000 km
vrij schoon :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/08/09, 14:09

Capt_Maloche schreef:[...] Het idee is ook om de efficiëntie aan te tonen met precieze metingen en de test met witte doeken :D [...]
Je moet een afkorting doen, het is meteen classier en serieuzer:
"...Het idee is ook om de efficiëntie aan te tonen met precieze metingen en de (beroemde) TCB... "
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/08/09, 14:12

: Cheesy: het is duidelijk dat het modieus is!

Vraag Is een TCB equivalent aan een APC? (T = theedoek) : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten