geloofwaardige verklaringen van doping in het water! BELANGRIJK !!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 13/12/09, 17:12

Hallo,

Heeft u een koppeling die de temperatuur en drukcondities in een cilinder met interne verbrandingsmotor toont?

Wat mij betreft vond ik deze link erg interessant voor de stoomdruk: http://www.sodiet.com/Portals/_sodiet/Documents/DOC260208.pdf

spiegel: https://www.econologie.info/share/partag ... KddrXg.pdf

Een 250 ° C stoom heeft al een druk 40bars, en ik had een document (verloren :-( aankondigen 87bars tot 550 ° C of zo gezien. Als iemand andere referenties ..?

Voor mij is de belangrijkste bijdrage van waterinjectie in de vloeibare toestand (mist = vloeibare druppels en niet stoom!) Is dat het water verdampt door een druk te creëren die veel sterker is dan de eenvoudige gasuitzetting door temperatuur (PV = nRT), terwijl het overtollige warmte absorbeert die voor niets meer wordt gebruikt, waardoor de motor wordt gekoeld.

Bovendien voorkomt de temperatuurdaling de vorming van stikstofoxiden en dioxines, wat aanzienlijk beter is tegen vervuiling.

Eenvoudig te controleren met temperatuur- en drukmetingen ... Maar ik heb nooit de tijd gehad om erover te leunen. Als iemand deze maatregelen neemt?

In een gefixeerde motor voor warmtekrachtkoppeling zou het nog belangrijker zijn om de uitlaatgassen te condenseren om de latente warmte van het water te herstellen, zoals bij gascondensatieketels.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 13/12/09, 18:51

Hallo Dd,

bernardd schreef:Hallo,

Heeft u een koppeling die de temperatuur en drukcondities in een cilinder met interne verbrandingsmotor toont?

Dit komt feitelijk overeen met PV ^ g = cte
en TV ^ (g-1) = cte
met g = 1.4
zolang er geen verbranding is met P in Pascal, V in m3 en T in Kelvin.
Dan is de verbranding nogal isochorous voor benzinemotoren en eerder isobar voor Diesel.

Wat mij betreft vond ik deze link erg interessant voor de stoomdruk:
http://www.sodiet.com/Portals/_sodiet/D ... 260208.pdf

Bedankt voor de link. Fracties van water en vaput zijn afhankelijk van P, T en V, zoals weergegeven in een Andrews-diagram
Een 250 ° C stoom heeft al een druk 40bars, en ik had een document (verloren :-( aankondigen 87bars tot 550 ° C of zo gezien. Als iemand andere referenties ..?

Behalve dat het water het mengsel afkoelt, maar niet genoeg om de temperatuurstijging van de compressie en de explosie te voorkomen.
Voor mij is de belangrijkste bijdrage van waterinjectie in de vloeibare toestand (mist = vloeibare druppels en niet stoom!) Is dat het water verdampt door een druk te creëren die veel sterker is dan de eenvoudige gasuitzetting door temperatuur (PV = nRT), terwijl het overtollige warmte absorbeert die voor niets meer wordt gebruikt, waardoor de motor wordt gekoeld.

Tijdens de opname zal het water effectief restwarmte verwijderen van de anders verloren cilinderwanden. Wat maakt dat in het begin van compressie, het mengsel is een beetje meer energiek dan droge lucht.

Bovendien voorkomt de temperatuurdaling de vorming van stikstofoxiden en dioxines, wat aanzienlijk beter is tegen vervuiling.

Absoluut, minder NOx. Maar het lijkt erop dat het effect nog intenser is door een meer volledige verbranding van de koolwaterstof te promoten ...

In een gefixeerde motor voor warmtekrachtkoppeling zou het nog belangrijker zijn om de uitlaatgassen te condenseren om de latente warmte van het water te herstellen, zoals bij gascondensatieketels.

Wanneer is de warmtekrachtkoppelingsmotor voor huishoudelijk gebruik? Gedecentraliseerde productie van warmte en elektriciteit. :P
0 x
Beeld
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 13/12/09, 19:06

"Behalve dat het water het mengsel afkoelt, maar niet genoeg om de temperatuurstijging van de compressie en de explosie te voorkomen."

Gelukkig :-)

We kunnen niet echt spreken van explosie, het is een taalmisbruik.

"Tijdens de aanzuiging neemt het water effectief restwarmte op op de cilinderwanden die anders verloren zouden gaan. Zodat bij het begin van de compressie het mengsel iets energieker is dan droge lucht."

Het is vooral tijdens en na de verbranding dat waterdruppeltjes verdampen door warmte te absorberen maar de druk te verhogen.

Het is na de verbranding dat het nodig is om in situ te meten, te kunnen vergelijken zonder en met injectie van water.

Maar makkelijker om te vragen dan te doen, ik weet het ...

Als iemand al een link had naar maatregelen zonder waterinjectie? dit zou een ruwe berekening van de injectie van vloeibaar water maken.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 13/12/09, 19:32

bernardd schreef:We kunnen niet echt spreken van explosie, het is een taalmisbruik.

Nou ... er is altijd een explosie (maar geen water natuurlijk)

Tijdens de opname neemt het water effectief restwarmte op van de cilinderwanden die anders verloren zouden gaan. Dit betekent dat het mengsel aan het begin van de compressie iets energieker is dan droge lucht. "

Bernardd: Het is vooral tijdens en na de verbranding dat de druppeltjes water verdampen door de warmte te absorberen maar de druk te verhogen.

Ah het is niet zo voor de hand liggend, omdat het lucht / water mengsel snel heter wordt dan de cilinder tijdens het comprimeren van de zuiger ... Het water verdampt ja, maar niet door de hitte op het motorblok te nemen
Het is na de verbranding dat het nodig is om in situ te meten, te kunnen vergelijken zonder en met injectie van water.

Maar makkelijker om te vragen dan te doen, ik weet het ...

En hier heb je alles :P
0 x
Beeld
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 01/03/10, 18:35

Hallo,
Mijn auto, een opel astra dielsel 2004, heeft de technische controle doorstaan. Ze is in orde, maar de CO2-test is niet goed.
Als ik een pantonensysteem zou bouwen, zou ik dan nog steeds de Belgische technische inspectie kunnen halen?
Als dat zo is, en dat de CO2-test goed is (wat het geval zal zijn, ga ik niet veel doen), wordt de systeemtest indirect gecertificeerd door auto-beveiliging nee?

PS:
Ik weet niet of ik in de juiste thread zit ...
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 01/03/10, 21:30

FPLM schreef:Mijn auto, een opel astra dielsel 2004, heeft de technische controle doorstaan. Ze is in orde, maar de CO2-test is niet goed.
Als ik een pantonensysteem zou bouwen, zou ik dan nog steeds de Belgische technische inspectie kunnen halen?
Als dat zo is, en dat de CO2-test goed is (wat het geval zal zijn, ga ik niet veel doen), wordt de systeemtest indirect gecertificeerd door auto-beveiliging nee?

Van wat ik lees (op deze site maar ik weet niet waar) als ze de pantone zien, zullen ze je laten demonteren (niet-compliant)
Door nadelen, als je bijna ok bent, 2 vol met sp95 en je zult goed zijn.
Ter info, ik rijd in Kangoo DTI 2001 met sp95 (~ 6pleins voor CT). Op de CT van vorig jaar stuurde ik 1 / 2 de maximaal toegestane vervuiling. 8)
@+
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 02/03/10, 09:19

Ah, ok.
Hoe komt het dat dit systeem dat zijn waarde al heeft bewezen, niet wordt goedgekeurd?
Wat zou er nodig zijn om het te maken?
[Bewerkt]
Dernière édition par FPLM de 02 / 03 / 10, 09: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 02/03/10, 09:48

hallo

misschien niet een nieuw voertuig kopen, maar eerst doen wat het gezegde luidt swift2540 door SP95 toe te voegen aan uw volledige diesel (tussen 7 en 10% max, zonder enig merkbaar effect) die een echt brandstofverbruik oplevert, ongeveer 10%, met minder rook en dus betere verbranding, en dus vervuiling verzwakt.

het is ook waar dat in Frankrijk de bestrijding van vervuiling van diesel alleen wordt uitgevoerd op basis van de opaciteit van de dampen.

een paar econologen, waaronder ikzelf, zijn overgestapt op E85-brandstof als additief in dezelfde verhoudingen, wat een nog beter effect zou hebben dan de SP95.

jeff
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 02/03/10, 09:54

Ja, bedankt
Ik heb het vorige bericht bewerkt omdat ik de thread "auto-diesel-verbruik-minder-met-een-beetje-sp95-heb gelezen" en natuurlijk lijdt mijn opleiding tot leerling-econoloog nog steeds aan veel vooroordelen. Omdat de dieselmotor is ontworpen om alleen diesel toe te laten. Ik ben echter de eerste om te zeggen dat het complexer is dan dat, maar ik evolueer. Dankzij jou.
Bedankt, ik ga proberen om weer onder controle te krijgen! :D
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 02/03/10, 10:12

re hello

en het resultaat is zichtbaar bij het vullen van de tank, het is niet nodig om verschillende vol te wachten om de verbetering te zien.

persoonlijk plaats ik eerst de SP95 en daarna de brandstofolie zodat het mengen dankzij de vulling ideaal is.

als je nog steeds de helft van een volle tank diesel hebt, kun je gemakkelijk berekenen hoeveel SP95 moet worden toegevoegd. bovendien is tijdens het rijden de brandstof in de tank vrij zoemend, zodat het mengsel snel homogeen wordt.

jeff
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten